چرا باید به سفر ماه عسل دوم بروید؟

چرا باید به سفر ماه عسل دوم بروید؟

فهرست عناوین

در فرهنگ ایرانی سفر ماه عسل در طول زندگی مشترک، معمولا مدتی پس از جشن عروسی و فقط یک بار انجام می شود. اما در سال های اخیر زوج های جوان در سرتاسر دنیا، برای فرار از استرس کاری فراوان و زندگی ماشینی علاقه‌مند هستند که دوباره به یاد روزهای رمانتیک و عاشقانه و بدون دغدغه شان، سفر ماه عسل خود را این بار با کمی تفاوت تجدید کنند.
شاید شما هم جز افرادی هستید که در نظر اول ایده رفتن ماه عسل دوم در کنار بچه ها و سایر مسئولیتهای زندگی برایتان مسخره باشد اما در ادامه دلایلی مطرح شده است که توضیح می دهد چرا ماه عسل دوم مفید است.

روابط عاطفی مشترکتان را تقویت کنید

معمولا زوج ها در سال های اول زندگی مشترکشان به دلیل تغییرات بسیار بزرگ و زیادی که در روند زندگی شان به وجود آمده است، با مشکلاتی مواجه می شوند که رفتن به ماه عسل دوم می تواند راه حل مناسبی برای غلبه بر این چالش ها باشد. به این ترتیب با انجام سفری آرامش بخش خواهید توانست به دور از هیاهوی زندگی روزمره روابط عاطفی خودتان را بازسازی کنید.

سفری بدون حضور بچه ها داشته باشید

در ماه عسل دوم می توانید بعد از مدت ها بدون حضور بچه ها با همسرتان خلوت کنید و دیگر مجبور نباشید نیازهای بچه ها را درنظر بگیرید. به این منظور بهتر است بچه ها را به پدر و مادر خودتان و یا والدین همسرتان بسپارید تا بتوانید با خیال راحت به تفریحات خود برسید. به یاد داشته باشید که زندگی بعد از بچه ها به آنها محدود نمی شود و شما لایق زمانهای دونفره با عشق زندگیتان هستید.

توجه ویژه به همسرتان داشته باشید

معمولا رسم است که با آمدن بچه ها تمام فکر و ذکر پدر و مادر معطوف به آنها می شود و آنها تبدیل به اولویت اصلی زندگی می شوند. در ماه عسل دوم فرصت این را خواهید داشت تا به همسرتان یادآوری کنید که همچنان او در اولویت اول قرار دارد و دلیل اصلی وجود فرزند یا فرزندانتان، همسرتان و عشق بین شماست.

استراحت بکنید و به آرامش برسید

ماه عسل دوم فرصتی استثنایی است که بتوانید به خوبی استراحت کنید و انرژی خودتان را تجدید کنید. این مسئله به نوبه خود سبب خواهد شد تا روابط اجتماعی شما هم بهبود یابد زیرا اگر می خواهید رابطه مستحکم و خوبی با اطرافیانتان در محل کار و خانواده داشته باشید، باید از درون دارای انرژی کافی و ثبات روحی کافی باشید. معمولا سفر به مناطق آرام و خلوت برای این هدف بسیار مناسب هستند.

روابط جنسی‌تان را بهبود ببخشید

در ماه عسل دوم می توانید مانند تازه ازدواج کرده ها به روابط جنسی تان شور و شوق ببخشید. شاید بیشتر اوقات مشغله های روزمره و کمبود زمان و نداشتن مجال کافی در خانه، شما را در شرایطی قرار دهد که نتوانید با همسرتان رابطه جنسی با کیفیت برقرار کنید. برای همین در این سفر فرصت کافی برای صحبت کردن و بروز احساساتتان در این مورد دارید. شاید حتی بسیاری از مشکلات جنسی تان نیز با این کار حل شود.

با هم تنها باشید و همدیگر را بشناسید

بعد از مدت ها بدون حضور مزاحمان خارجی فرصت این را خواهید داشت تا برای مدتی تنها باشید. معمولا در طول سال های بعد از ازدواج تغییراتی در شما بوجود آمده است و آدم متفاوتی شده اید که ماه عسل دوم به شما این امکان را می دهد تا سوای مکالمات روزمره باهم صحبتهای عمیق داشته باشید و با شخصیت جدیدتان آشنا شوید.

ماه عسل اول را جبران کنید

اگر شما هم جز زوج هایی هستید پول کافی و زمان مناسب برای لذت بردن از ماه عسل اول خود را نداشته اید، ماه عسل دوم فرصت جدیدی است که بتوانید نواقص سفر اول را جبران کنید و یک ماه عسل رویایی را تجربه کنید.

سعی کنید خاطرات ماه عسل اول را زنده کنید.

ماه عسل دوم زمان خوبی است که خاطرات خوش ماه عسل اول را زنده کنید و پیشرفت خود را طی سالیان گذشته بسنجید. مطمئنا با بالارفتن سنتان پخته تر و عاقل تر شده اید و به طبع روابط شما هم از بسیاری از جهات باید پخته تر و بهتر شده باشد .

احساس قدردانی و تشکر را تقویت کنید.

همیشه ما به قدردانی و تشکر از یکدیگر کمتر از مسائل دیگر اهمیت می دهیم. ماه عسل دوم فرصت بسیار مناسبی برای این است که به همسرتان بگویید که چقدر بخاطر بودنش و کارهایی که برایتان انجام داده است، از او متشکرید. خوب بودن و القای حس خوب به یکدیگر را در این سفر تمرین کنید تا پس از بازگشت به خانه بتوانید خودتان را به آن عادت دهید.

به یاد داشته باشید...

سفر می تواند زندگی تان را از یکنواختی خارج کند و به آن روح تازه ببخشد. علاوه بر این تداوم زندگی بر تداوم عشق مبتنی است؛ پس باید بتوانید حتما زمانی را برای رسیدن به آن اختصاص دهید. اگر به سفرهای خارجی برای ماه عسل می اندیشید، اینجا کلیک کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت