سرگرمی‌های جشن عروسی

سرگرمی‌های جشن عروسی

فهرست عناوین

در مراسم‌ عروسی، عروس و داماد و خانواده‌ها به عنوان میزبان سعی ‌‌می‌کنند با برنامه‌ریزی‌های خاصی اسباب سرگرمی مهمانان را فراهم کنند تا ساعاتی را که در مراسم حضور دارند خوش بگذرانند و خاطره خوبی در ذهن خود ثبت کنند. بعضی از عروس و داماد‌ها علاوه بر موزیک به دنبال سرگرمی‌های جدید هستند. در این مقاله برای این گروه از افراد و کسانی که در مراسم عروسی به علت اعتقادات مذهبی موزیک اجرا نمی‌کنند ایده‌هایی برای سرگرمی مهمانان عروسی آورده ایم.

بازی کفش

یکی از بازی‌های جالب در جشن عروسی برای سرگرم کردن مهمانان که در عروسی‌های خارج از کشور رواج داشته و اخیرا هم در ایران، مورد استقبال قرار گرفته، بازی کفش (Shoe game) است.
بازی بسیار ساده است. عروس و داماد باید روی دو صندلی پشت به هم (مانند تصویر) بنشینند، کفش‌های خود را درآورند و هر کدام، یک کفش عروس و یک کفش داماد دست‌شان بگیرند.
روش بازی بدین صورت است که یک نفر (ترجیحا یکی از آشنایان یا دوستان نزدیک)، باید سوالاتی که معمولا با عبارت "کدوم از شما یا کدوم‌تون..." شروع می‌شود را از عروس و داماد بپرسد و هر کدام از آن‌ها، هم‌زمان باهم با بالا بردن یکی از کفش‌ها، به سوال پاسخ دهند. (بالا بردن کفش داماد، به معنی جواب = داماد و بالا بردن کفش عروس، به معنی جواب = عروس)
هر چقدر کفش‌های مشترک بیشتری توسط طرفین بالا برده شود (مثلا هر دو کفش عروس را بالا ببرند)، نشان دهنده تفاهم بیشتر در جواب‌ها و امتیاز بیشتر است.
چند نمونه از سوالات:
- کدوم از شما آشپزی اش بهتره؟
- کدوم از شما کمد لباسش به هم ریخته‌‌تره؟
- کدوم تون باهوش‌‌تره؟
- کدوم تون بیشتر پول هدر میده؟
- کدوم تون بهتر پارک دوبل می‌کنه؟
- کدوم تون اول ابراز علاقه کرد به اون یکی؟
- کدوم از شما سلیقه لباس/موسیقی/فیلم و... اش بهتره؟
بهتر است برای ایجاد جو خنده و هیجان بیشتر بین مهمانان، بیشتر از سوالات چالشی، بامزه و خنده دار استفاده کرد.

رقص هماهنگ

یک رقص ساده را طراحی کنید و پیش از عروسی آن را با ساقدوش‌ها یا چند تن از افراد نزدیک تمرین کنید سپس از مهمان‌ها بخواهید در پشت سر شما قرار بگیرند و همراه با موزیک حرکات شما را تکرار کنند. یکی از ایده‌های جالب در این مورد این است که آقایان پشت سر داماد و خانم‌ها پشت سر عروس قرار بگیرند. اگر بتوانند این کار را به نحو احسن انجام دهند در فیلم عروسی صحنه بسیار زیبایی رقم ‌‌می‌خورد در صورتی که توان انجام درست آن را نداشته باشند کمی ‌‌می‌خندند و خوش ‌‌می‌گذرانند.

چالش مانکن

چالش مانکن چالشی است که در ابتدا برای معرفی و حمایت از بیماری ALS ایجاد شد اما به مرور زمان به یک سرگرمی در مراسم‌ها تبدیل شد. این چالش به این صورت است که هم زمان افراد حالت ثابتی ‌‌می‌گیرند و یک فیلمبردار از آن‌ها فیلم ‌‌می‌گیرد. تصویر به صورتی در ‌‌می‌آید که گویی زمان متوقف شده است. با کمک دی جی یا خواننده ‌‌می‌توانید این چالش را در مراسم عروسی خود اجرا کنید و حرکت ثابت مهمانان خود را در حین پذیرایی یا رقص، هرکس در هر حالت و وضعیتی که هست، ثبت کنید.

شکار لحظه‌ها

از یک عکاس بخواهید تا به دنبال شکار لحظه‌ها بین مهمانان شما باشد حتی ‌‌می‌توانید از قبل به مهمانان خود این هشدار را بدهید. در پایان عکس‌های چاپ شده را روی یک بند آویزان کنید یا به دیواری بچسبانید تا مهمانان عکس‌های خود را پیدا کنند و بردارند. هیجان و خنده را در آن لحظه به وضوح ‌‌می‌توانید در بین مهمانان خود ببینید.

کاریکاتوریست

یک کاریکاتوریست به مراسم خود بیاورید تا کاریکاتور مهمانان‌تان را بکشد و در همان لحظه یا در پایان مراسم به آن‌ها تحویل دهد. البته فراموش نکنید که با بعضی افراد نمی‌شود چنین شوخی‌ای انجام داد. ظرفیت مهمانان خود را در نظر بگیرید.

مسابقه بین عروس و داماد

این مسابقه یک مجری ‌‌می‌خواهد که ‌‌می‌تواند خواننده مراسم باشد یا یکی از مهمانان. از قبل سوالاتی باید طرح شود که جواب‌ها توسط عروس و داماد در آن نوشته شده است. در این مسابقه هدف این است که ببینیم کدام یک نسبت به دیگری شناخت بهتری دارد. مواردی مانند سایز کفش، حیوان مورد علاقه، سرگرمی مورد علاقه و .... جایزه این مسابقه را خودتان تعیین کنید.

پرتاب دسته گل

برای سرگرمی مهمانان ‌‌می‌توانید در بخشی از مراسم بخواهید که مجرد‌ها پشت شما بایستند تا هنگام پرتاب دسته گل با هم رقابت کنند و دسته گل را بگیرند. این رسم در سراسر دنیا مرسوم است و به عنوان سرگرمی ‌‌می‌گویند هرکس دسته گل را بگیرد عروسی بعدی عروسی اوست.

سرگرمی بچه‌ها

بد نیست بخشی از مراسم خود را به کودکان اختصاص دهید و سرگرمی آن‌ها را نیز فراهم کنید. چرا که بچه‌ها غالبا سبب ‌‌می‌شوند تا والدین آن‌ها نتوانند از عروسی لذت ببرند، حوصله شان سر ‌‌می‌رود و گاهی با حضور در پیست رقص مزاحم بزرگتر‌ها ‌‌می‌شوند.
برای سرگرمی آن‌ها یک میز پر از لگو و وسایل نقاشی قرار دهید تا دور آن بنشینند یا بازی کنند. اگر تالار شما مهد کودک داشته باشد از این نظر کار شما راحتتر است.
برای سرگرم شدن هرچه بیشتر آن‌ها ‌‌می‌توانید از عروسک‌هایی که در واقع تنپوش هستند و داخل آن‌ها فردی قرار دارد استفاده کنید. حتی از طریق این عروسک هدیه‌های کوچکی به کودکان حاضر در مراسم بدهید.
نکته آخر اینکه سعی کنید عروسی شما شادترین شب عمر باشد و با خنده و شادی آن را برگزار کنید. بزمینه بهترین ها را برای شما آرزو دارد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت