ویژگی‌های مردى که قصد ازدواج با شما را دارد چیست؟

ویژگی‌های مردى که قصد ازدواج با شما را دارد چیست؟

فهرست عناوین

در بسیاری از موارد بدون آن که حرفی از آینده به میان آید دختر و پسر یک رابطه را شکل می‌دهند. گاه پس از گذشت چند ماه دختر خانم احساس بلاتکلیفی می‌کند و نمی‌داند این رابطه به ازدواج ختم می‌شود یا خیر. به علت مسائل فرهنگی و ویژگی‌های ذاتی زن و مرد خانم‌ها سعی می‌کنند مستقیم درباره این موضوع سوال نپرسند. از این رو غالبا دختر خانم‌ها به دنبال حل این معما هستند که طرف مقابلشان قصد ازدواج با آن‌ها را دارد یا خیر. از این رو در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های مردی که قصد ازدواج با یک خانم را دارد بیان کنیم.

شما را به خانواده خود معرفی می‌کند.

مردی که قصد دارد با شما ازدواج کند، به عنوان گزینه نهایی ازدواج و تصمیم قطعی، شما را به خانواده معرفی می‌کند. نظر خانواده برای ازدواج برای هرکس حائز اهمیت است؛ از این رو مردی که بخواهد با شما ازدواج کند بدون آن که رابطه را خیلی طولانی کند و به درازا بکشاند شما را از خانواده مخفی نمی‌کند بلکه با معرفی شما به خانواده، از نظر آن‌ها درباره شما و از نظر شما درباره آن‌ها جویا می‌شود. همچنین با این کار هم به شما و هم خانواده اعلام می‌کند که قصدش برای انتخاب شما به عنوان همسر آینده جدی است.

اقدام رسمی زود هنگام پس از شناخت كامل

دقت کنید که منظور از اقدام رسمی زودهنگام بلافاصله پس از آشنایی نیست. بلکه بعد از گذشتن مدت زمان کافی جهت شناخت طرفین و معرفی به خانواده، سعی می‌کند شرایط را برای رسمی کردن رابطه و رفتن به مرحله نامزدی آماده کند.

برای رابطه وقت و انرژی می‌گذارد

مردی که برای بهبود رابطه اش با شما وقت نمی‌گذارد، یا برای درست شدن و حل مسائل و مشکلات برای آینده بهتر رابطه انرژی صرف نمی‌کند، احتمالا برای ازدواج جدی نیست. کسی که در رابطه جدی است سعی می‌کند مشکلات رابطه را بشناسد، آن‌ها را برطرف کند تا بستر مناسبی برای ازدواج فراهم کند.

شرایط و محدودیت‌های شما به عنوان یک دختر را می‌پذیرد

کسی که به شما به چشم همسر آینده اش نگاه می‌کند، به شما برای کارهایی که جهت انجام آن‌ها محدودیت دارید، فشار وارد نمی‌کند. برای مثال در فرهنگ ما ایرانی‌ها، مسافرت دختر بدون خانواده کمی‌دشوار است و معمولا خانواده‌ها چنین اجازه ای به فرزند خود نمی‌دهند. یا اغلب خانواده‌ها تاکید دارند که دخترشان به علت شرایط جامعه تا دیر وقت بیرون از منزل نباشد.

مدام راجع به مسائل جنسی صحبت نمی‌کند

مردی که قرار است از شما در آینده خواستگاری کند، نگران قضاوت شماست؛ از این رو با شما مدام در این‌باره گفتگو نمی‌کند و برای اعمالی که برای آن‌ها معذوریت دارید، به شما فشار وارد نمی‌کند.

به دنبال ارتقاء شرایط خود از نظر شغلی، تحصیلی، خدمت سربازی می‌باشد

کسی که قصد ازدواج داشته باشد شرایط خود را برای ازدواج فراهم می‌کند. برای ازدواج هر پسری، یک سری موانع مانند خدمت سربازی، مسکن، کار و... وجود دارد که اگر فرد برای ازدواج قصد جدی داشته باشد، این مسائل را حل می‌کند. اگر طرف مقابل شما هیچ برنامه ای برای زندگی خود ندارد، نه تنها به جدی بودن تصمیم او برای ازدواج با خودتان شک کنید، بلکه در ادامه رابطه‌تان با او تجدید نظر کنید.

برای ازدواج با شما شتاب می‌کند

کسی که شما را دوست دارد و برای ازدواج با شما مصمم است، مدام مسئله رسمی کردن رابطه را پشت گوش نمی‌اندازد و همه تلاش خود را به کار می‌بندد تا بتواند هرچه سریع تر شما را به ‌دست آورد.

با شما صادق است

صداقت اصل مهم در هر رابطه است. اگر فرد مقابل شما با شما در مسائلی چون مشکلات شخصی، درآمد و... صادق است می‌توانید احتمال دهید قصد او از رابطه تنها وقت گذرانی نیست.

همه روش‌های شناخت را در اختیار شما می‌گذارد

کسی که شما را برای آینده می‌خواهد سعی می‌کند تا به شما کمک کند او را بهتر بشناسید. با نشان دادن عکس‌های خانوادگی، معرفی فرهنگ خانواده، صحبت درباره کودکی و... به شناخت هرچه بیشتر شما کمک می‌کند.

با شما درد و دل می‌کند

کسی که شما را تنها برای خوش گذرانی نخواهد شما را محرم راز خود می‌داند. به شما احساس نزدیکی می‌کند و به شما نزدیک می‌شود. آقایان به اندازه خانم‌ها اهل درد و دل کردن با همه نیستند، اگر شما را برای درد و دل انتخاب کرده است بدانید شما به او خیلی نزدیکید.

از خودش و افكار و مسائل زندگيش مي گويد

در رابطه زن و شوهری خبری از مخفی کاری و حریم خصوصی آن چنانی نباید باشد. همین طور کسی که به شما از افکار و مسائل خود می‌گوید احتمالا شما را برای آینده خود انتخاب کرده است.

ثبات در تصمیم گیری دارد و در تصميمش در مورد شما قاطع است

اگر متوجه شدین که طرف مقابلتان به کسی غیر از شما فکر نمی‌کند می‌توانید با خیال راحت به رابطه با او ادامه دهید اما کسی که مدام از بودن با شما پشیمان می‌شود، می‌رود و باز برمی‌گردد تا حد زیادی قابل اعتماد نیست و ثبات در تصمیم گیری ندارد.   

در خصوص خانواده شما زیاد سوال می‌پرسد

اگر مردی که می‌خواهید بدانید قصد ازدواج با شما را دارد یا خیر تا کنون سوالی از خانواده شما نپرسیده باشد به جدی بودن تصمیم ازدواج او تا این لحظه مطمئن نباشید. کسی که بخواهد به شما به چشم همسر آینده نگاه کند، خانواده شما را ارزیابی می‌کند تا همه جوانب را برای ازدواج با شما در نظر گرفته باشد.

سعی در شناخت بیشتر شما دارد

از شما سوال می‌پرسد، می‌خواهد نظرات شما را بداند و شما را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهد تا از شما شناخت پیدا کند؛ زیرا شناختن شما نیز برای او مهم است.

برای شما وقت می‌گذارد

کسی که برای دیدار با شما مدام بهانه می‌آورد و اگر تا شما از او خبری نگیرید، او از شما با خبر نمی‌شود و پیشنهاد قرار گذاشتن را نمی‌دهد، شما را در اولویت‌های خود قرار نداده است. از این رو اگر می‌خواهید بدانید طرف مقابلتان به ازدواج با شما فکر می‌کند یا نه به این نکته نیز توجه کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

عسل بانو | 1397 آبان 13


یه کلیشه واقعا بی اساسی که ما داریم اینه که وظیفه زن منتظر نشستن و ارزیابی اینه که آیا مرد خوبه یا نه؟ ما الان تو دوران مدرن زندگی می کنیم فکر کنم باید این کلیشه ها رو از ذهنمون دور کنیم... زنی گه برای رابطش تلاش نکنه محکوم به تنهاییه

سروش | 1397 آبان 15


مطلب جالبی بود. تشکر