چه آرایشی برای پوست‌های مختلف مناسب است؟

چه آرایشی برای پوست‌های مختلف مناسب است؟

فهرست عناوین

فردی که به زیبایی و سلامتی خود اهمیت می‌دهد، مطمئنا به پوست صورت خود به عنوان اصلی ترین عامل زیبایی رسیدگی می کند و سعی دارد پوست خود را صاف، شفاف و نرم نگه دارد. به ویژه خانم‌ها بیشتر به دنبال این هستند که به پوست صورت خود به بهترین نحو رسیدگی کنند. استفاده از انواع کرم، ماسک و روش‌های جوانسازی پوست مؤید همین موضوع است.

عروس خانم‌ها نیز نه تنها از این موضوع مستثنی نیستند، بلکه زیبایی و درخشندگی در شب عروسی از هر زمان دیگری برای آنها مهمتر است. نوع پوست در کارهای مراقبتی پوست و مواد مورد استفاده در میکاپ تاثیر مستقیم دارد. در این مقاله قصد داریم به چرایی اهمیت نوع پوست و ارتباط آن به داشتن یک میکاپ خوب در روز عروسی بپردازیم.

انواع پوست صورت

1- پوست‌های معمولی:

آنهایی که پوست‌های معمولی و نرمال دارند، منافذ پوستی آنها نه بسته هستند نه خیلی باز می‌باشند. این نوع پوست نه چرب است نه خشک بلکه میزان چربی این نوع پوست کاملا معمولی است. همچنین پوست‌های نرمال اغلب، کمتر دچار جوش و آکنه می‌شوند.

2- پوست‌های خشک:

آنهایی که پوست‌های خشک دارند، منافذ پوستی شان بسته است. پوست‌های خشک، نازک و شکننده می‌باشند و معمولا اگر از این نوع پوست مراقبت نشود، خیلی زود دچار چین و چروک می‌شوند. پوست‌های خشک کمتر از سایر انواع پوست‌ها دچار جوش و آکنه می‌شود.

بهترین میکاپ آرتیستها و سالنهای زیبایی را در بزمینه ببینید.

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

3- پوست‌های چرب:

غدد چربی در این پوست‌ها بسیار فعال هستند. پوست‌های چرب معمولا ضخیم هستند و مستعد جوش می‌باشند. در این پوست‌ها روزنه‌های صورت کاملا مشخص است. چربی فراوان این گونه پوست‌ها به علت مسدود کردن فولیکول‌های مو منجر به ایجاد آکنه‌ها می شود. در مقاله «انواع آکنه و راه‌های درمان آن» به طور مفصل درباره این موضوع توضیح داده شده است.

4- پوست‌های مختلط:

افرادی که پوست مختلط داردند، در واقع در قسمت‌هایی از صورت خود پوست چرب و در بخش‌هایی پوست خشک دارند. خشكي معمولا در نواحي گونه، دور چشم و گردن دیده می شود؛ اما پوست پيشاني، بيني و چانه چرب هستند.

نحوه شناخت نوع پوست

برای این که تشخیص دهید که پوست شما در کدام یک از دسته های ذکر شده قرار دارد، روش‌های مختلفی را می‌توانید به کار ببندید. یکی از روش‌ها این است که صورت خود را کاملا شستشو دهید؛ سپس بدون استفاده از هیچ پاک کننده دیگری نیم ساعت صبر کنید. سپس به هر قسمت صورت با یک دستمال کاغذی ضربه‌های ملایمی بزنید. درهر بخش صورت اگر روی دستمال یک لایه چربی آمده بود پوست آن بخش چرب است و اگر دستمال کاغذی عاری از هرگونه چربی بود، پوست آن ناحیه خشک است. به این ترتیب با مراجعه به بخش قبل می‌توانید نوع پوست خود را تعیین کنید.

مراقبت از انواع پوست

1- مراقبت از پوست‌های معمولی:

پوست‌های معمولی احتیاج به مراقبت خاصی به جز استفاده از مرطوب کننده ندارند. علاوه بر این افرادی که پوستشان معمولی است، مانند سایرین (خصوصا افرادی که پوست خشک دارند) نباید زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرند و تنها استفاده از یک ضدآفتاب خوب برای مراقبت از پوست آن‌ها توصیه می‌شود.

2- مراقبت از پوست‌های چرب:

پوست‌های چرب نیازی به استفاده از مرطوب کننده به صورت مکرر ندارند. افرادی که پوست چرب دارند، در معرض آسیب‌های کم‌تری نسبت‌ به پوست‌های خشک هستند. برای مثال پوست‌های چرب پوست پوست نشده و دچار چروک نمی‌شوند. اما برای رهایی از منافذ و روزنه‌های باز پوست صورت، بهتر است که از شوینده‌های ملایم استفاده کنند که ترشح چربی در سطح پوست را کاهش دهند. افراد با پوست چرب باید از مواد آرایشی فاقد چربی استفاده کنند. این افراد با استفاده از پاک‌کننده‌های پوست چرب می‌توانند چربی اضافی را از پوست پاک کنند و برق پوست را بگیرند.

3- مراقبت از پوست‌های خشک:

عوامل زیادی در بروز خشکی پوست دخیلند. عوامل ژنتیکی، افزایش سن و یا تغییرات هورمونی، شرایط آب و هوایی، گرمای بدن و آب‌رسانی کم به بدن، برخی از صابون‌ها و مواد آرایشی و .... می‌توانند سبب بروزخشکی پوست شوند. برای مراقبت از پوست‌های خشک ابتدا باید عوامل تشدید کننده خشکی پوست متوقف شود. افراد دارای پوست خشک باید با نرمی صورت خود را بشویند نه با لیف‌های خشن. همچنین حوله مورد استفاده این افراد باید کاملا نرم و لطیف باشد. این افراد نباید از مواد پاک‌کننده قوی و الکلی برای صورت خود استفاده کنند. باید همیشه کرم مرطوب کننده همراه داشته باشند و برای آب‌رسانی به پوست به صورت مکرر از آن استفاده کنند.

4- مراقبت از پوست‌های مختلط:

افراد دارای پوست مختلط باید در قسمت‌هایی از صورت که پوست چرب دارد از توصیه‌های مراقبتی پوست چرب و برای قسمت‌های خشک از توصیه‌های مراقبتی پوست خشک استفاده کنند.

آرایش انواع پوست

همان‌طور که در مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - پایه آرایش توضیح داده شده است، برای پوست‌های مختلف باید پاک کننده، پرایمر و کرم پودر مخصوص به آن پوست را استفاده کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد آرایش هر نوع پوست صحبت کنیم.

1- آرایش پوست معمولی:

افراد دارای پوست نرمال می‌توانند آزادانه‌تر مواد آرایشی خود را انتخاب کنند. این افراد هم می‌توانند مواد آرایشی پودری و هم مواد آرایشی در فرم موس و کرمی تهیه کنند. اما آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست در این مورد مانند سایر موارد الزامی است.

2- آرایش پوست خشک:

این افراد باید بیش از سایر پوست‌ها به فکر آب‌رسانی و مرطوب سازی پوست صورت خود باشند. صورت افراد دارای این نوع پوست معمولا پوسته پوسته است و جلوه خوبی ندارد از این رو در روز‌های پیش از عروسی نباید مرطوب سازی پوست را فراموش کنند. استفاده از پاک کننده‌ها بر پایه الکل برای این افراد توصیه نمی‌شود. استفاده از محصولات پودری سبب خشکی صورت می‌شود پس بهتر است از محصولات کرمی استفاده کنند.

3- آرایش پوست چرب:

آرایش روی پوست‌های چرب اغلب ماندگاری کمی دارد از این رو افراد دارای این پوست باید از پرایمر و محصولات پودری استفاده کنند. پرایمر مورد استفاده این افراد باید مات کننده باشد تا برق پوست را بیشتر نکند. مواد آرایشی مورد استفاده این افراد باید فاقد چربی باشد.

4- پوست‌های مختلط:

مانند گفته‌های قسمت مراقبت از پوست برای آرایش نیز به همان صورت عمل کرد. یعنی برای قسم‌های با پوست خشک توصیه‌های آرایشی پوست خشک و برای قسمت‌های چرب توصیه‌های آرایشی پوست چرب را به کار بست.

نقش میکاپ آرتیست

عروس خانم‌ها پیش از عروسی باید یک جلسه مشاوره با میکاپ آرتیست خود تعیین کنند و به آن‌ها شرایط پوست خود را توضیح دهند تا آرایشگر بداند باید چه موادی را استفاده کند. توصیه می‌شود در این جلسه بدون هیچ آرایشی حاضر شوید تا آرایشگر علم کاملی به صورت شما به دست آورد. اگر پوست شما حساس است و جوش می‌زنید یا از آن دسته افراد هستید که با لمس پوست فورا دچار قرمزی می‌شوید، با میکاپ آرتیست خود در این باره صحبت کنید. حتی شاید لازم باشد چندین روز پیش از مراسم با کمک متخصص پوست آبرسانی پوستتان را تقویت کرده و چربی آن را به تعادل برسانید یا به توصیه آرایشگر از انواع ماسک صورت استفاده نمایید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت