برای شب یلدا آماده شوید! (آرایش و زیبایی)

برای شب یلدا آماده شوید! (آرایش و زیبایی)

فهرست عناوین

اسم شب یلدا همیشه با هندوانه و انار همراه بوده است؛ بنابراین در آرایش مخصوص مهمانی شب یلدا نیز باید به گونه ای از رنگ‌‌‌‌ها استفاده شود که حال و هوای یلدا و المان‌‌‌‌های آن را منتقل کند. از این رو رنگ‌‌‌‌های سبز و قرمز از اصلی‌‌‌‌‌ترین رنگ‌‌‌‌های به کار گرفته شده در میکاپ شب یلدا هستند. جالب است بدانید که دو رنگ سبز و قرمز مکمل یکدیگر هستند به بیان دیگر به علت تضادی که با هم دارند، در دکوراسیون، نقاشی، آرایش و هرجا که به کار گرفته شوند تعادل را ایجاد ‌‌‌می‌کنند.
در ادامه، گذری ‌‌‌بر اصول میکاپ که برای هر سبکی از آرایش لازم است، می‌زنیم سپس آرایش مناسب شب یلدا را توضیح داده و در پایان ایده‌‌‌‌هایی برای طراحی ناخن‌‌‌‌ها در شب یلدا ‌‌‌می‌آوریم.

پاکسازی صورت

پیش از آن که مواد آرایشی را به صورت خود بزنید، صورت خود را با یک پاک کننده بشویید تا کاملا تمیز باشد و هنگام استفاده از مواد آرایشی جدید اثری از میکاپ قبلی روی صورت نباشد.

زیر سازی صورت

اگر مراسم طولانی در پیش دارید و ‌‌‌می‌خواهید مدت زیادی آرایش روی صورتتان بدون تغییر بماند، از پرایمر استفاده کنید. قبل از استفاده از کرم پودر با یک پرایمر صورت را آماده بخش بعدی کنید. برای اینکه دقیقا بدانید اصول زیرسازی را به خوبی روی صورتتان پیاده کنید، راجع به پایه آرایش بخوانید.

استفاده از کرم پودر

با یک کرم پودر نزدیک به رنگ پوستتان کل صورت را به صورت یکنواخت بپوشانید. بهتر است کرم پودر را با براش یا اسفنج به صورت خود بزنید تا چربی اضافه آن گرفته و به صورت یکنواخت پخش شود. اینگونه اثر انگشتتان بر روی صورت باقی نمی ماند.

کانتورینگ

پیش از این در مقاله «آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - کانتورینگ و طراحی ابرو» به صورت کاملا مفصل درباره کانتورینگ و متعادل سازی صورت صحبت کرده ایم. با مراجعه به این مقاله فرم صورت خود را تعیین کنید و عمل کانتورینگ را انجام دهید. برای این که یک میکاپ فوق العاده داشته باشید، سعی کنید همیشه به وسیله یک کرم پودر تیره‌‌‌‌‌تر و یک کرم پودر روشن‌‌‌‌‌تر از کرم پودر اصلی فرم صورت خود را به ایده آل‌‌‌‌‌ترین فرم ممکن نزدیک کنید.

فیکساتور

از پودر فیکساتور یا تثبیت کننده کمی برداشته و بر روی بخش‌‌‌‌هایی که در آن‌‌‌‌ها به مقدار زیادی کانسیلر استفاده کردید قرار دهید. برای مثال اگر از پودر تثبیت کننده در زیر چشم استفاده نکنید، با حرکات صورت کم کم کانسیلر در چروک‌‌‌‌های زیر چشم جمع ‌‌‌می‌شود. پس از دقایقی با یک براش پودر‌‌‌‌ها را بردارید.

آرایش ابروها

با یک مداد ابرو با رنگی نزدیک به رنگ ابروهای خودتان، یا ماژیک ابرو یا هر وسیله ای که برای شما راحت‌‌‌‌‌تر مورد استفاده قرار ‌‌‌می‌گیرد، جاهای خالی ابرو را پر کنید. یادتان باشد که ابروها را به صورت یکنواخت رنگ نکنید تا مصنوعی نشود. یک ابروی طبیعی در قسمت تاج ابرو کم رنگ‌‌‌‌‌تر و در قسمت شکستگی ابرو پررنگ‌‌‌‌‌تر است.

سایه چشم

قبل از هر چیز اگر می خواهید همه چیز در مورد آرایش چشم را یاد بگیرید، ما در مقاله «آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - آرایش و گریم چشم» به صورت مفصل درباره نحوه گریم چشم صحبت کرده‌ایم. اما به طور مختصر می توانید این مراحل را برای آرایش چشم مخصوص مهمانی شب یلدا انجام دهید:

برای شروع آرایش چشم از یک پرایمر سایه استفاده کنید و آن را روی پلک خود بزنید. مرحله بعد زدن سایه است، که اگر از ترکیب رنگها به درستی استفاده شود، به بهترین شکل می تواند تم میکاپ شب یلدا را شکل دهد. رنگ‌‌‌‌های هندوانه برای میکاپ چشم انتخاب خوبی هستند. ابتدا با یک سایه صورتی-قهوه ای زیر استخوان بالای پلک را سایه بزنید تا عمق بگیرد. علت استفاده از این رنگ به جای قهوه ای- توسی این است که رنگ صورتی به تعادل رنگ سبز سایه کمک ‌‌‌می‌کند. با یک براش کوچک مقداری از سایه سبز تیره برداشته و از خط مژه به سمت بالا سایه بزنید. برای هر دو چشم این کار را انجام دهید. سپس وسط پلک را با یک رنگ براق و روشن‌‌‌‌‌تر سایه بزنید. به طور کلی برای داشتن آرایش مخصوص شب یلدا پشت پلک شما باید سبز رنگ باشد اما بهتر است که از یک رنگ یکنواخت سبز استفاده نکنید. بلکه از پشت مژه‌‌‌‌ها با رنگ سبز تیره شروع کرده و به سبز روشن برسید.

اگر به آرایش‌‌‌‌های غلیظ علاقه دارید، ‌‌‌می‌توانید غلظت سایه را بیشتر کرده و با این کار سایه چشم خود را به حال و هوای شب یلدا بیشتر نزدیک کنید.
ترکیب سایه قرمز و سبز نیز ‌‌‌می‌تواند برای میکاپ شب یلدا مناسب باشد. با سایه‌‌‌‌ها ترکیب قرمز و سبز را در پشت چشم ایجاد کنید. به این شکل که به جای محو کردن تناژهای مختلف سبز در یکدیگر، ابتدا یک سایه قرمز یا صورتی رنگ را در نزدیکی مژه‌‌‌‌ها بزنید، سپس در رنگ سبزی که بالای سایه قرمز ‌‌‌می‌زنید محو کنید. یا بر عکس از خط مژه با رنگ سبز شروع کنید و سپس در رنگ قرمز محو کنید.
همچنین فرم سایه زدن و محو کردن را ‌‌‌می‌توانید به نوعی دیگر انجام دهید. به این شکل که از گوشه خارجی چشم سایه تیره سبز یا قرمز را بزنید، و به تدریج که به وسط پلک نزدیک ‌‌‌می‌شوید، در رنگ دیگر سایه محو کنید.
پایین چشم، زیر خط مژه‌‌‌‌های پایین را با یک سایه قهوه ای سایه بزنید. ‌‌‌می‌توانید از این سایه در گوشه بیرونی پلک نیز استفاده کنید.

خط چشم

پس از آن که کار سایه زدن به اتمام رسید، از یک خط چشم سیاه برای کشیدن خط چشم استفاده کنید. این که خط چشم شما باید به چه شکل باشد، با توجه به فرم چشم‌‌‌‌های شما متفاوت است. ‌‌‌می‌توانید با مراجعه به مقاله «آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - آرایش و گریم چشم» شکل خط چشم مناسب چشم‌‌‌‌های خود را ببینید.
پس از کشیدن خط چشم، با یک مداد سیاه داخل بخش بالایی چشم را بکشید تا مژه‌‌‌‌هایتان پر پشت تر به نظر برسد. در صورت تمایل ‌‌‌می‌توانید با یک مداد قهوه ای تیره داخل چشمتان را بکشید.
در نهایت یا از مژه مصنوعی استفاده کنید یا با ریمل مژه‌‌‌‌های خود را حجیم و بلند کنید.

آرایش لب

برای آرایش شب یلدا بهترین انتخاب برای رنگ رژ لب رنگ قرمز است. پیش از این  در مقاله «آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - آرایش گونه و لب»، همه چیز را در مورد گریم لب را توضیح داده ایم که می توانید مرحله به مرحله آن را انجام دهید. اگر علاقه‌مند هستید که میکاپ شما بیش از این یلدایی باشد با یک قلم نازک و یک رژ خیلی تیره تر از رژ لب خود مانند دانه‌‌‌‌های داخل هندوانه نقاطی را روی لب خود بکشید. این کار میکاپ شما را به یک میکاپ فشن نزدیک ‌‌‌می‌کند.

آرایش گونه

رنگ رژ گونه شما باید با تم رنگ رژ لبتان همخوانی داشته باشد. بهتر است از یک رژ گونه صورتی کم رنگ استفاده کنید تا صورتتان خیلی رنگی رنگی نشود و بد به نظر نرسد.

هایلایتر

با استفاده از هایلایتر قسمت‌‌‌‌هایی از صورت که برجسته هستند، مانند استخوان بالای گونه را هایلایت کنید.

تثبیت آرایش

در پایان به وسیله یک اسپری آب معدنی آرایش خود را ثابت کنید تا خیالتان راحت شود که آرایش شما پاک نخواهد شد.

آرایش ناخن‌‌‌‌ها

ناخن‌‌‌‌ها یک ابزار قدرتمند برای آرایش و زیبایی شما خاص شب‌‌‌‌های ویژه است. با انواع و اقسام رنگ‌‌‌‌ها و و طرح‌‌‌‌ها ‌‌‌می‌توانید ناخن‌‌‌‌های خود را برای شب یلدا زیبا کنید. اگر ناخن‌‌‌‌های شما با آرایش‌تان همخوانی داشته باشد، عالی ‌‌‌می‌شود. برای مثال ‌‌‌می‌توانید به جای اینکه کل ناخن‌‌‌‌ها را به شکل هندوانه و انار طراحی کنید؛ به این صورت که ناخن‌‌‌‌های یک دست را قرمز و دست دیگر را سبز کنید. سپس روی یکی از ناخن‌های قرمز رنگ هندوانه و روی یکی از ناخن‌‌‌‌های سبز رنگ انار بکشید. اگر علاقه یا توانایی کشیدن انار و هندوانه را ندارید، ‌‌‌می‌توانید از رنگ‌های سبز و قرمز برای طراحی ساده ناخن‌‌‌‌هایتان استفاده کنید. قرار گرفتن این دو رنگ در کنار هم خود به خود حال و هوای یلدا را ایجاد می‌کند.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت