خانم‌های متاهل از تغییرات زندگی خود پس از ازدواج می‌گویند

خانم‌های متاهل از تغییرات زندگی خود پس از ازدواج می‌گویند

فهرست عناوین

مسئولیت‌های ناشی از ازدواج و زندگی مشترک، تغییرات اساسی را در زندگی هر فرد ایجاد می‌کند. این تغییرات گاه باعث شیرینی، و گاه سبب تلخ‌کامی افراد می‌شود. شاید دانستن تجارب خانم‌های دیگر پس از ازدواج و تغییرات زندگی آن‌ها‌، برای‌تان جالب باشد. در این مقاله با طرح این پرسش که «ازدواج باعث کدام تغییر اساسی در زندگی شما شده است؟» سعی کردیم تجارب آن‌ها را در اختیارتان قرار دهیم.

آغاز خانه داری

الهام: در زمان مجردی از صبح که بیدار ‌می‌شدم از صبحانه و ناهار و شام گرفته تا شستن لباس‌های کثیف و اتو کردنشان بر عهده مادرم بود. پس از ازدواج کمی برایم سخت بود که باید علاوه بر کارهای بیرون از منزل بخش عمده کارهای منزل را نیز بر عهده بگیرم. چند ماهی طول کشید تا بتوانم به وضعیت جدید عادت کنم. همسرم در این راستا با صبر و حوصله بی مثالش کمک زیادی به من کرد.

خانواده همسر

مونا: شاید سخت‌ترین تغییر زندگی من ورود ناگهانی یک خانواده کاملا غریبه به عنوان خانواده دوم، در زندگی‌ام بود. مسافرت رفتن با آن‌ها برایم مشکل بود. همیشه حرف از مسافرت و مهمانی با آن‌ها ‌می‌شد اشک‌های من جاری بود. آن‌ها خانواده خوبی هستند ولی من عادت نداشتم در نبود خانواده خودم، به سفر برم و یک زنی که تا دیروز برایم غریبه بود با عنوان «مامان» صدا کنم. اکنون که دو سال از ازدواجم ‌می‌گذرد حال و هوای بهتری کنارشان دارم.

زندگی با یک دوست صمیمی

سوده: در دوران قبل از ازدواج همیشه با خانواده زندگی کرده‌ام. نه دانشگاهم در شهر دیگری بود و نه محل کارم. از این رو تجربه زندگی با کسی هم سن و سال خودم را نداشتم. با کسی ازدواج کردم که هم سن خودم است. علایق شبیه به هم داریم و تفریحاتمان مشترک است. اکنون زندگی‌ام نشاط بیشتری دارد. حتی پس از اتمام کارم برای رفتن به منزل خوشحال‌تر از قبل هستم و انگیزه بیشتری دارم.

آزادی و استقلال

مژگان: تغییری که در زندگی من رخ داد بیشتر شدن آزادی و استقلال من بود. خانواده من افرادی محافظه کار و تا حدی وحشت زده از جامعه و حوادث غیر مترفبه بودند. از این رو من نیز همین گونه بزرگ شدم. پس از ازدواج همسرم به من جرات مستقل شدن داد. او سبب شد اعتماد بنفس من در اموری چون رانندگی، کار بیرون از منزل و ... بالا رود. شخصیتی را که همسرم مسبب ایجاد آن بود را دوست دارم.

پس‌انداز، مدیریت مالی مناسب

الهه: شرایط مالی زندگی من، پس از ازدواج به طور کلی تغییر کرده است. من و همسرم، تمام پول‌های‌مان را در حسابی مشترک می‌ریزیم و با هم از آن استفاده می‌کنیم. همچنین با هم تصمیم گرفته‌ایم که بر خلاف دوران مجردی، تا می‌توانیم در خرج و مخارج صرفه جویی کنیم تا زندگی موفقی در آینده داشته باشیم.

اتحاد، شور و عشق

سولماز: احساس یکی شدن و اتحاد با همسرم می‌کنم. زندگی ما پس از ازدواج بسیار رمانتیک‌تر و احساسی‌‌تر از دوران مجردی شده است و عشق حاصل از این ازدواج، شور و شوق زیادی را در ما ایجاد کرده است.

حسادت قبل از ازدواج، خوشحالی پس از آن

آرزو: اگر بخواهم صادقانه بگویم؛ من قبل از ازدواج و در محل کار به موفقیت‌های همسرم حسادت می‌کردم. اما پس از ازدواج موفقیت‌های همسرم را موفقیت‌ خودم می‌دانم و معتقدم ما با کمک یکدیگر یک تیم موفق را شکل داده‌ایم.

از خودگذشتگی

نگین: ازدواج مرا بخشنده‌تر از گذشته نموده و خودخواهی دوران مجردی مرا کاهش داده است. زندگی مشترک باعث شده من به لذت از خودگذشتگی پی ببرم و سعی کنم به عشق همسرم کارهایی انجام دهم و انتخاب‌هایی کنم که در دوران مجردی آن‌ها را دوست نداشته ام.

حریمی غیر قابل نفوذ

باران: بر خلاف تصور دوران مجردی‌ام که فکر می‌کردم ازدواج حریم شخصی مرا دچار مخاطره می‌کند، پس از ازدواج به این نتیجه رسیدم که ازدواج نه تنها حریم مرا دچار خدشه نکرده، بلکه به من امنیتی چند برابر دوران مجردی بخشیده و با همسرم یک حریم غیر قابل نفوذ را تشکیل داده ایم.

مقاومت و رشد

مارال: بر خلاف تصورم در دوران مجردی، زندگی مشترک فانتزی و بدون چالش نیست، اما آنچه که مهم است آن است که در طوفان زندگی هر کسی دست شریک زندگی‌اش را محکم بفشارد و بتواند در برابر طوفان حوادث تاب بیاورد و برای رشد با او تلاش کند.

خرید هدفمند

لیلا: در دوران مجردی بی‌هدف و از روی سرگرمی به خرید می‌پرداختم. اما پس از شروع زندگی متاهلی، اکنون همه خریدهایی که انجام می‌دهم هدفمند است. همچنین جنس خریدهای من حالا فرق می‌کند؛ برای مثال قبلا به دنبال لباس و وسایل تزیینی اتاقم بودم اما اکنون به دنبال مایحتاج زندگی و منزلم هستم.

تغییر اطلاعات شناسنامه

نادیا: تغییری اساسی جز اضافه شدن نام همسرم در شناسنامه و تغییر دید جامعه، در زندگی خود نمی‌بینم، تاکنون هیچ چیز مهمی در زندگی‌ام تغییر نکرده است.

محدود شدن حق انتخاب

پریسا: اتفاقی که پس از ازدواج برای من افتاده این است که قبلا برای انتخاب دوستان، خرید لباس و پوشش و جاهایی که ‌می‌رفتم نیازی نبود به کسی جواب پس بدهم. ولی اکنون باید برای کوچکترین مسائل پاسخگو باشم. این تغییر بدترین چیز برای من در ازدواج است که گاه مرا از تصمیمم پشیمان ‌می‌کند و سبب بحث و جدل من و همسرم است.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

آوا | 1397 مهر 18


تغییرات در زندگی پس از ازدواج بسیار به فرهنگ خانواده بستگی دارد. اگر خانواده تفکرات قدیمی و مذهبی داشته باشن و اون خانم با یکی ازدواج کنه که از یه فرهنگ دیگه اومده کار خیلی سخت میشه. گاهی اوقات تغییر جذاب به نظر میرسه ولی بعضی وقتا خیلی ممکنه به روحیه لطمه وارد شه.