وظایف والدین عروس و داماد برای جشن عروسی

وظایف والدین عروس و داماد برای جشن عروسی

فهرست عناوین

همان طور که می‌دانید، عروس و داماد در زمان برگزاری جشن عروسی سرشان شلوغ است. پدر و مادر آنها می‌توانند کمک کنند تا بخشی از کارها از دوش عروس و داماد برداشته شود و کارها در حین برگزاری عروسی با دقت و سرعت بهتری انجام پذیرد. استفاده از کمک والدین عروس و داماد می‌تواند برای خود آنها روحیه‌بخش باشد، زیرا روز عروسی فرزندشان یکی از بهترین روزهای زندگی‌شان است و آنها با تمام وجود دوست دارند در آن نقش داشته باشند.

در این مقاله کارهایی پیشنهاد شده است که والدین عروس و داماد می‌توانند بر عهده بگیرند.

کمک برای تهیه لیست مهمانان

با توجه به آشنایی کامل والدین عروس و داماد با همه اقوام و آشنایان، می‌توان از کمک آنها برای تهیه لیست مهمانان بهره گرفت. قبل از هر چیز، محدودیت های بودجه ای و اولویت بندی های خودتان را به آنها یادآور شوید تا آنها با توجه به روابطی که با فامیل داشته‌اند و شناختی که از آنها دارند، همه افرادی که باید در عروسی حضور یابند را دعوت کنند تا دلخوری پیش نیاید.

کمک به عروس و داماد برای پوشش هزینه‌ها

مسلما این راهکار زمانی مناسب است که خود آنها تمایل کافی برای انجام این کار را داشته باشند. با توجه به فشارهای مالی که این روزها بر دوش جوانان است، آنها می‌توانند با کمک مالی به فرزندان خود، این فشار را تا حدی کاهش دهند. کمک برای خرید سرویس طلا، لباس عروس، کت و شلوار داماد و پوشش بسیاری از هزینه هایی مثل رزرو تالار و تور ماه عسل نمونه ای از این کمک ها هستند. 

جمع آوری لوازم مورد نیاز و اضطراری برای روز عروسی

اگر عروس و داماد برای خود ساقدوش انتخاب کرده باشند و وظایف آنها جدی باشد، نیازی نیست تا والدین انها (خصوصا مادرها) به فکر لوازم ضروری باشند. در غیر این صورت برای مقابله با سورپرایز های روز عروسی لوازمی مانند نخ و سوزن، کفش راحتی، چسب زخم، سنجاق قفلی و سنجاق سر را حتما کنار بگذارند و در روز عروسی با خود بیاورند تا بتوانند به وقت نیاز به عروس و داماد کمک کنند.

مدیریت مهمانها قبل از رسیدن به جشن و در خود سالن

گاهی مهمانان عروسی در پیدا کردن آدرس و مکان یابی تالار یا باغ دچار مشکل می شوند. به همین دلیل فردی از نزدیکان عروس و داماد باید برای تماس با مهمانها و راهنمایی آنها در دسترس باشد. معمولا پدر عروس و داماد مسئولیت این کار را برعهده می گیرند. البته ما برای اینکه کار شما در این مورد راحت تر باشید، استفاده از نقشه آنلاین کارت دعوت بزمینه، توسط نقشه را پیشنهاد می کنیم. پس از آن هنگامی که مهمانها وارد مجلس عروسی می شوند، والدین به عنوان میزبان می توانند مکانی که فکر می کنند مهمان در آنجا راحت تر است را به آنها پیشنهاد دهد و آنها را تا میز همراهی کنند.

خوش و بش با آشنایان دور و نزدیک

ممکن است عروس و داماد وقت کافی برای خوش و بش صمیمانه با همه مهمانان نداشته باشند. از این رو آنها می‌توانند همه مدعوین را به والدین خود معرفی کنند و وظیفه خوش و بش صمیمانه را به آنها بسپارند. این مساله علاوه بر کم کردن باری از دوش عروس و داماد، باعث می‌شود که به همه مهمانان رسیدگی شود و کسی در عروسی احساس تنهایی نکند.

مدیریت عکس‌ها در عروسی

عکس گرفتن از آن دسته فعالیت‌ها در عروسی است که می‌تواند دلخوری زیادی بین مهمانان ایجاد کند. یکی از مهم‌ترین مسائل این است که چه کسانی عکس بگیرند و چه کسانی اول از همه عکس بگیرند. عموما بزرگ‌تر‌ها حساس‌ترند و باید به آنها اهمیت داد. والدین عروس و داماد افراد فامیل را می‌شناسند و با حساسیت‌های آنها آشنا هستند. از این رو می‌توان انجام امور مربوط به این قضیه را به والدین سپرد.

دریافت هدیه از مهمانان

این کار وظیفه بسیار مهمی است که مادر عروس  یا داماد می‌توانند آن را انجام دهند و بهتر است برای آن لیستی تهیه کنند؛ زیرا یکی از افراد مورد اعتماد عروس و داماد باید این کار را انجام دهد. از طرفی آنها اغلب مهمانان را می‌شناسند و هنگام دریافت هدیه از مهمانان می‌توانند برخوردی درخور با آنها داشته باشند و اسامی را به دقت یادداشت کنند.

مدیریت تامین‌کنندگان جشن

مدیریت گروه موسیقی عروسی، فیلمبردار و عکاس ها، کترینگ و پذیرایی از مهمانان یکی از فعالیت‌هایی است که پدر عروس و یا داماد می‌توانند به خوبی انجام دهند. آنها می‌توانند با نظارت بر خدمات‌دهندگان عروسی مخصوصا افرادی که وظیفه پذیرایی در مجلس را برعهده دارند، کیفیت و نظم انجام کارها را توسط آنها بررسی کنند تا امور مربوطه به خوبی پیش رود. البته پیشنهاد می‌شود از دیگران هم برای این کار کمک گرفته شود؛ زیرا پدر عروس و یا داماد باید در متن مهمانی و خوش و بش با مهمانان حضور داشته باشند و نباید حجم فعالیت‌های جانبی آنها آن قدر زیاد شود که از مهمانی غافل شوند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

فرزاد | 1397 مهر 14


واقعا روز عروسی اینقد کارا زیاد و سردرگم میشن که پدر مادرا خیلی نقش مهمی دارن و اگر خودشون استرس نداشته باشن خوبه بهشون سپرده بشه. من مادر پدرم انقد استرس داشتن که هیچی نسپردم. ممنونم که به نکات ریز و درشت در جشن عروسی می پردازید. شاید تو نگاه اول این مسائل ساده به نظر برسند ولی رعایت نکردنشون میتونه اون روز رو پیچیده تر کنه

علیرضا | 1397 مهر 14


به نظر من که پدر و مادر ها حداقل توی این شرایط اقتصادی اگه نبودن کسی توی سن پایین اصلا نمیتونست ازدواج کنه و اونایی که از قبل به فکر اینده بچه هاشون بودن الان خیلی میتونن کمک کنن برای برگزاری عروسی و بعد ازدواج

آوا | 1397 مهر 16


خیلی پدر مادرها می تونن تو کاهش استرس تاثیرگذار باشن به خصوص برای عروس. البته خود پدر مادرا تو روز عروسی استرس و نگرانی دارن ولی اغلب بروز نمیدن تا بتونن به فرزندشون کمک کنن. از ما که گذشت ولی کسایی که از برنامه ریزی بزمینه مثل چک لیست و مدیریت هزینه پلتفرم استفاده میکنن خودش کمک بزرگیه و یه نظم خوبی تو روند برگزاری عروسی ایجاد میکنه. از ایده نابتون ممنون