سبک آرایش و گریم عروس‌خانم های امروزی

سبک آرایش و گریم عروس‌خانم های امروزی

فهرست عناوین

اگر نظر چند دختر خانم را در نزدیکی مراسم عروسی بپرسید متوجه حساسیت آن ها نسبت به میکاپ و گریم عروسی‌شان می شوید. هر دختر خانمی باید در شب عروسی احساس زیبایی کند، مانند یک پرنسس بدرخشد و با اعتماد به نفس کامل در مراسم عروسی خود حضور پیدا کند. از این رو غالبا عروس خانم ها پیش از انتخاب سالن زیبایی، از سالن های گوناگونی بازدید کرده و با میکاپ آرتیست های مختلف دیدار می کنند. اما اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که در مورد میکاپ و گریم عروس اطلاعاتی ندارید، توصیه می کنیم با ما در این مقاله همراه باشید تا بتوانید با آگاهی بیشتری سالن زیبایی و میکاپ آرتیست عروسی خود را برگزینید.

پاکسازی پوست و لب

اگر پوست صورت شما دارای آکنه و لک است حتما کارهای پاکسازی پوست را انجام دهید. میکرودرم، استفاده از ماسک های پاک سازی و اسکراب پوست، سلول های مرده را از پوست شما بر می دارد و جوش های سر سفید و سر سیاه را از صورت شما پاک می کند. پاک سازی پوست سبب می شود علاوه بر داشتن یک پوست تازه، درخشان و زیبا میکاپ بهتری بر روی صورت خود داشته باشید.
علاوه بر موارد بالا، در صورتی که لب های خشکی دارید و لب شما حالت پوسته پوسته دارد، باید پاک سازی و لایه برداری از لب را نیز انجام دهید. این حالت اغلب در فصول سرد سال برای لب ها اتفاق می افتد. باید بعد از لایه برداری لب چند روزی عمل مرطوب سازی آن را انجام دهید. در این صورت دیگر پس از استفاده از رژ، لب شما حالت پوسته پوسته پیدا نمی کند.

تفاوت گریم و میکاپ

گریم در واقع از بین بردن عیوب صورت است. یک گریمور حرفه ای باید بتواند با ابزار و مواد خود، عیوب چهره را به صورت کامل یا جزئی از بین ببرد و بیس و پایه صورت را تغییر می دهد. همانطور که می دانید در سینما لفظ گریم را استفاده می کنند. گریمور ها با گریم سینمایی چهره جدیدی برای بازیگر به وجود می آورند. گریم عروس نیز، تا حدی تغییر چهره فرد به سمت زیبایی بیشتر را نتیجه می دهد. در مقابل میکاپ یا آرایش بیشتر با رنگ و لعاب سر و کار دارد. میکاپ آرتیست باید با پر رنگ کردن زیبایی های صورت تمرکز را از قسمت های دیگر به آن بخش منتقل کند. برای مثال اگر فردی لبی پهن و زیبا دارد در حالی که چشمان او ریز است، میکاپ آرتیست می تواند با استفاده از یک رژ قرمز حواس ها را به سمت لب عروس خانم پرت کند.
اگر صورت شما بی نقص است کافی است یک میکاپ آرتیست حرفه ای انتخاب کنید؛ اما اگر در صورت خود عیب و ایرادی وجود دارد که مایه آزار شماست، حتما از گریمور بودن میکاپ آرتیست خود مطمئن شوید.
در گریم و میکاپ عروس، پس از پاکسازی و زیر سازی کار از گریم صورت شروع می شود. برای مثال با کانتور و هایلایت، گریم چهره انجام شده، سپس میکاپ آرتیست به مراحل بعدی می پردازد.

آرایش و میکاپ لایت

همانگونه که از نامش پیداست، یک آرایش سبک و اروپایی است که هیچ غلظت و رنگ پر رنگی در آن دیده نمی شود. لوازم آرایش استفاده شده در این سبک مات هستند و اثری از برق و درخشندگی در چهره پیدا نیست.در واقع میکاپ لایت یک گریم حرفه ای و کمی کرم پودر، یک رژ کم رنگ، سایه ملایم و مژه مصنوعی دانه ای در بین مژه های طبیعی عروس تشکیل دهنده یک میکاپ لایت است. اگر به سبک اروپایی علاقه دارید می توانید با انتخاب یک لباس و شینیون ساده این سبک را در استایل خودتان تکمیل کنید. سبک لایت امروزه مورد توجه عروس خانم های ایرانی قرار گرفته است.

آرایش و میکاپ مدیوم

اگر مقدار کمی رنگ و لعاب به میکاپ سبک لایت اضافه کنیم، به سبک مدیوم می رسیم. همانطور که از نام آن پیداست مدیوم میکاپی بین لایت و غلیظ است که در آن غالبا دو حالت پیش می آید. یا سایه پررنگ است و رژ کم رنگ، یا سایه ملایم است و رژ پررنگ. برای مثال در این سبک ترکیب یک سایه اسموکی با رژ کالباسی ترکیب فوق العاده ای نتیجه می دهد. همانطور که نتیجه یک سایه قهوه ای خیلی ملایم با رژ قرمز می تواند یک زیبایی خیره کننده را ایجاد کند. آرایش کلاسیک را نیز می توان زیر مجموعه سبک مدیوم به حساب آورد. این آرایش با یک خط چشم مشکی دنباله دار و یک رژ قرمز پدید می آید. در آرایش کلاسیک خبری از رژ گونه پر رنگ نیست. در مقابل رژ لب های قرمز و زرشکی از اجزای اصلی این مدل آرایش به حساب می آید. میکاپ کلاسیک پس از گذشت قرن ها هنوز طرفداران زیادی برای خود دارد.
آرایش عروسکی را نیز می توان زیر مجموعه این سبک دانست. مژه های فر شده به سمت بالا، خط سفید داخل چشم و رژ صورتی ملایم و پوستی صاف شده با کرم پودر یک آرایش عروسکی را تشکیل می دهد.

آرایش و میکاپ سبک غلیظ

در سبک غلیط و خطی می توان اثر رنگ رژ گونه را به وضوح مشاهده کرد. رژ لب های پر رنگ و سایه های غلیظ از شاخصه های این سبک به شمار می روند. در آرایش غلیظ شما مجاز به استفاده از رنگ های مختلف، سایه های رنگی رژهای براق و رژ گونه های پر رنگ هستید.
مدل آرایش خلیجی یا عربی را می توان زیر مجموعه سبک غلیظ دانست. سال ها قبل این میکاپ برای عروس خانم ها رایج بود. سایه های تیره وچرب به سمت بیرون چشم، ابروهای رو به بالا و در کل آرایش خیلی غلیظ که تقریبا چهره واقعی عروس خانم زیر مواد آرایش محو می شد.

کدام سبک آرایش را انتخاب کنیم؟

انتخاب سبک میکاپ علاوه بر سلیقه عروس خانم به چهره او، نظر آقا داماد و سبک عروسی و فرهنگ اشخاص بستگی دارد.
اگر دوست دارید چهره همیشگی خود را در لباس عروس داشته باشید، سبک آرایش لایت برای شما بهترین گزینه است. اما دقت کنید که این انتخاب تنها بر مبنای پیروی از مد نباشد بلکه همه جوانب را در نظر بگیرید. اگر دوست ندارید سنتان با آرایش بالا رود این سبک به شما توصیه می شود. برخی فرهنگ ها میکاپ لایت را برای عروس نمی پسندند، در صورتی که در چنین محیطی با میکاپ لایت در لباس عروس ظاهر می شوید ظرفیت پذیرش نظرات مخالف را داشته باشید. هرچند در نهایت مهم شما هستید و رضایت شما شرط است.
اگر آرایش غلیظ دوست ندارید و بالعکس نمی خواهید بی رنگ و مات باشید، مدیوم انتخاب مناسب برای شماست.
در صورتی که به سبک آرایش غلیظ علاقه دارید، بالاتر نشان داده شدن سن و سالتان مهم نیست و می خواهید با یک آرایش پر رنگ سرزنده به نظر برسید، حتما از تمیز بودن کار میکاپ کار مطمئن شوید زیرا تمیز در آوردن یک میکاپ غلیظ از سایر سبک ها دشوارتر است.
در مجموع همه جوانب را در نظر بگیرید و سبک مورد نظر خود را انتخاب کرده، سپس سراغ سالن های زیبایی و میکاپ آرتیست های متخصص آن سبک بروید تا بتواند سبک مورد نظر شما را به نحو احسن انجام دهد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

آوا | 1397 مهر 09


بهترین آرایش آرایشیه که هویت عروس عوض نشه. بعضیا جوری آرایش میکنن که کلا مهمونا به زور میشناسن عروس رو. الانم یه جوی افتاده که همش آرایشا داره غلیظ تر میشه که کاملا غلطه. یه سوال از نظر شما که متخصص هستید کدوم سالن رو پیشنهاد میدید؟ تو منطقه شمال غرب تهران

ستاره | 1397 مهر 11


ب نظر من نمیشه گفت من چی دوست دارم
باید ببینیم ب فیس و استایل هر شخصی حتی فصلی ک توش عروسی برگزار میشه چی میاد
الان خیلی ها بی توجه ب اینکه چی بهشون میاد فقط ب صرف این که الان چی مد هست میرن دنبال مد
ولی منم با آوا موافقم نباید جوری ارایش داشته باشن ک حتی داماد هم نشناسه عروس رو
کاش جلو هر سبکی چند تا مثال از میکاپ ارتیست ها میزدید ک بهترین هر سبکی چ کسانی هستند