9 تصور اشتباه درباره زندگی پس از ازدواج

9 تصور اشتباه درباره زندگی پس از ازدواج

فهرست عناوین

بسیاری از افراد تصورهای اشتباهی درباره ازدواج دارند. عده‌ای به بعضی از مسائل آن خوش‌ببین هستند و عده‌ای بدبین. اگرچه ازدواج یک هندوانه دربسته است و نمی‌توان حکم قطعی درباره سرنوشت زوجین پس از ازدواج داد، اما باید در نظر گرفت که تحقیقات و تجربیات شکل گرفته در این زمینه به بسیاری از سوالات و ابهامات پاسخ خواهد داد.
در این مقاله، 5 تصور اشتباه که به عقیده کارشناسان ازدواج، افراد ممکن است قبل از ازدواج داشته باشند، توسط تیم بزمینه جمع آوری شده است.

رابطه جنسی پس از ازدواج خسته‌کننده و تکراری است.

این تصور غلطی است که بسیاری از زوج‌ها دارند. به گفته پژوهشگران، بر عکس این تصور رایج، رابطه جنسی پس از ازدواج، به دلیل وجود اعتماد و علاقه‌ای که بین طرفین وجود دارد می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد، به خصوص اینکه آنها معتقدند علاوه بر افزایش تعداد رابطه جنسی، کیفیت آن نیز بهتر خواهد شد.

پس از ازدواج، خوشبخت خواهید شد و هیچ مشکلی نخواهید داشت.

هر مرحله از زندگی سختی‌های مخصوص خود را دارد. دغدغه تامین مخارج زندگی، به دنیا آوردن فرزند و تربیت او و ... بخشی از همین سختی‌ها هستند. باید بدانید که با ازدواج وارد بهشت نخواهید شد و فرصت‌ها به طرز معجزه‌آسایی وارد زندگی‌تان نخواهند شد، بلکه دریچه‌ی جدیدی از زندگی به روی شما باز می‌شود که با استمرار و تلاش می‌توانید در آن فرصت‌سازی کنید و به شادکامی برسید.

کار همسرتان، خوشحال کردن شماست.

این گونه نیست که فکر کنید پس از ازدواج، تمام آنچه را که انتظار دارید برآورده خواهد شد. مساله این است که طرز فکر، باورها و توانایی‌های شما و همسرتان با یکدیگر متفاوت است و لزوما همسرتان به اتمام آنچه که در خیال خود می‌پرورانید نمی‌تواند پاسخ دهد. بنابراین باید سعی کنید تفاوت‌ها را بپذیرید و گاهی با گذشت با مسائل برخورد و سعی کنید و کمبودها را به تدریج و با گفتگو با یکدیگر حل کنید.

همسرتان مدافع حقوق شماست. 

این تصور اشتباه وجود دارد که پس از ازدواج، همسر شما باید همه جا مدافع حقوق پایمال شده شما باشد. اغلب این اتفاق در مواجهه با خانواده همسرتان ایجاد می شود. شما به عنوان یک انسان مستقل نباید در زندگی نیاز به مدافع داشته باشید. علاوه بر این همسرتان در تگنای بدی قرار می گیرد که ممکن است پس از مدتی تحمل شرایط برایش دشوار شود. بنابراین با نادیده گرفتن برخی از اشتباهات اطرافیان، لذت زندگی شیرین را به خود و همسرتان هدیه دهید.

مسئولیت صد در صد بر عهده همسر شماست. 

بسیاری از خانم ها عقیده دارند که پس از ازدواج صد در صد امور مالی بر عهده آقایان است و در مقابل آقایان نیز گمان می کنند که تمامی امور منزل بر عهده خانم ها می باشد که تصوری کاملا غلط است. اگر خواهان یک زندگی شیرین و در عین حال مدرن هستید، باید بدانید که هر دوی شما صد در صد مسئول تمامی امور زندگی هستید. در واقع باید بتوانید با توافقی نسبی و عادلانه، هر دو در امور خانه و امور اقتصادی بایکدیگر شریک باشید.

اگر نقاط ضعفتان را بپوشانید، زندگی مشترک بهتری خواهید داشت. 

اینکه می‌خواهید در مقابل همسرتان، خود را فردی بی‌نقص جلوه دهید، کار اشتباهی است. شما باید نقاط ضعف خود را بپذیرید و آنها را به همسرتان نشان دهید. به این ترتیب با همراهی یکدیگر می‌توانید آنها را تقویت کنید. در غیر این صورت بخشی از زندگی شما در پنهان‌کاری خواهد گذشت و ممکن است احساس تنهایی کنید و کم کم از زندگی ناراضی شوید. یادتان باشد که اگر کسی شما را دوست داشته باشد، شما را با همه نقاط ضعف و قوتتان دوست خواهد داشت و همواره برای او یک قهرمان هستید.

باید با دوستانتان قطع رابطه کنید و فقط با خانواده رفت و آمد کنید. 

باید بتوانید پس از ازدواج تعادل را میان روابطتان برقرار کنید. بالاخره روزی به دوستانتان احتیاج پیدا خواهید کرد. علاوه بر این معاشرت با دوستان صمیمی و خوب می تواند بر اعتماد به نفس و نیز تحکیم روابطتان با همسرتان تاثیرگذار و مفید باشد. شما باید زمانی را برای خودتان به تنهایی اختصاص دهید تا شاد و خوشحال تر باشید.

همسرتان نباید بدون شما جایی برود. 

شما و همسرتان انسانهای مستقلی هستید و نباید برای انجام کارهای خود به یکدیگر وابسته باشید. در عروسی ها، مهمانی ها، و مسافرتها حق با شماست که بخواهید در کنار او باشید اما ممکن است همسر شما در وقت بیکاری گاه به منزل پدری سری بزند. لزومی ندارد که شما نیز هر دفعه همراه او باشید. حریم خصوصی روابط مادر و پدر با فرزند را برای خانواده او و خودتان حفظ کنید. علاوه بر این همانطور که گفته شد ممکن است شما گاهی بخواهید با دوستانتان کمی وقت بگذرانید که اگر همسر شما اطلاع داشته باشد و مقدار ملاقات بیش از اندازه نباشد، مشکلی پیش نمی آید.

اگر فرزند داشته باشید، پس از آن همه زندگی‌تان وقف او خواهد شد.

فرزندآوری تجربه شگفت‌انگیزی خواهد بود که در راه زندگی، فرصت‌ها، هیجانات و احساسات زیادی را در زندگی شما ایجاد می‌کند. درس‌های جدیدی در زندگی می‌گیرید و احساسات مختلفی را تجربه می‌کنید. علاوه بر این باید یادتان باشد که این شما هستید که نباید تمام زندگی خود را وقف تربیت بچه کنید و حتما باید بخشی از آن را به کارهای شخصی خود و بودن با همسرتان اختصاص دهید. این کار برای فرزند شما هم خوب است، چون سرمایه‌گذاری شخصی روی خودتان و رابطه با همسرتان، کیفیت زندگی خانوادگی‌تان را نیز افزایش می‌دهد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مهیار | 1397 مهر 07


تصور اشتباه بعدی هم اینه که اکثرا فکر میکنن اخلاق و رفتار طرف مقابل شون بعد از ازدواج تغییر میکنه که این اتفاق خیلی کم رخ میده. چون شخصیت آدم نهایتا تا نوجوانی شکل میگیره

rahil | 1397 مهر 07


چقدر عالی بود این مقاله....باید بدانید که هر دوی شما صد در صد مسئول تمامی امور زندگی هستید! این کاملا درسته ممنون به خاطر این مقاله خیلی مفیدتون.

respina | 1397 مهر 07


خیلی مقاله مفیدی بود من واقعا معتقدم مسئولیت زندگی روی دوش هر دو هست هم زن هم شوهر، از مسائل مالی بگیر تا کارهای خونه...هر دو در کنار هم...کاش افکار سنتی و قدیمی کشورمون به روز بشن تا از شر اینکه مردها قرار همسرشون به همه نداشته هاشون برسونن خلاص بشه...در کل خیلی عالی بود ممنونم

ستاره | 1397 مهر 08


خیلی عالی بود ولی هیچ کدومش مثل مورد آخر نیست واسه همینه که خیلی از افراد تمایل ندارند که بچه دار بشن چون طرفین نمیتونن مدیریت کنند و بعد از به دنیا اومدن بچه ها زندگیشون ی نوع دیگه میشه و یادتون میشه که چقدر همدیگر رو دوست داشتن و چه زندگی خوبی داشتن و این بچه هم حاصل عشقشون
و فک کیکنند باید پترس بشن و فقط الان پدر و مادر هستن ولی یادشون باید باشه که اول زن و شوهر هستن بعد پدر و مادر

محمد | 1397 مهر 10


خیلی نکات خوبی بود. مرسی از راهنماییتون. رعایت این نکات همه بستگی به طرف مقابل داره. اگر بساز نباشه خیلی خیلی سخت و پیچیده میشه. به نظر من اگر قبل از ازدواج ماسکی به صورت نداشته باشیم و خود واقعیمون رو نشون بدیم اونوقت تو زندگی مسائلی که مطرح کردین خود به خود حل میشه