چگونه یک عروسی با استایل روستیک بگیریم؟!

چگونه یک عروسی با استایل روستیک بگیریم؟!

فهرست عناوین

وقتی واژه rustic (روستایی) را می شنوید چه چیز هایی در ذهن شما تداعی می شود؟ من به شخصه به یاد انبار غلات، باغ انگور، چوب، نیمکت های سخت و چراغ های شبیه به چراغ های بلند پارک می افتم. علاوه بر این به درختان و طبیعت فکر می کنم.
هنگامی که استایل روستایی را انتخاب می کنید دلیلی ندارد به فکر مکان های دور افتاده برای عروسی باشید. می توانید به جای آن ابزار و المان های استایل روستایی را به محل برگزاری عروسی ببرید.
در این مقاله قصد داریم ایده هایی جهت برگزاری مراسم عروسی با استایل روستیک را بیان کنیم.

کارت دعوت عروسی روستیک

برای دعوتنامه های سبک روستیک می توانید خودتان دست به کار شوید و کارت های دعوت عروسی‌تان را درست کنید. استفاده از چوب، کنف و تور می تواند به شما در ساخت کارت دعوت به سبک روستیک کمک کند. علاوه بر این می توانید به جای آنکه مهمانانتان را از طریق یک کارت، دعوت کنید، کوزه، شمع یا گلدان های کوچک تهیه کنید و زمان و مکان مراسم را روی آن ها بنویسید و به مهمان‌ها تقدیم کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید کارت های دعوت شما دور ریخته نمی شوند، بلکه به شکل های خلاقانه‌ای نزد مهمان ها یادگاری باقی می ماند و هزینه ای که برای دعوت مهمانان صرف کرده اید هدر نمی رود.

کیک عروسی به سبک روستایی

کیک های تم روستیک دارای طرح های جالبی هستند. عموما کیک های این تم به شکل های درخت، کنده درخت، چوب، و المان های طبیعی هستند. یکی از ایده های خوب برای این تم تهیه یک میز کاپ کیک به جای کیک بزرگ است.
 
رنگ ها
در تم روستایی گزینه های زیادی برای انتخاب رنگ وجود دارد. رنگ های محبوب برای این استایل صورتی پاستلی، بنفش کم رنگ، سورمه ای، شکلاتی و سبز زیتونی هستند. بعضی از عروس خانم ها یک عنصر فلزی مثل نقره ای یا رزگلد را به این رنگ ها اضافه می کنند. رنگ های انتخابی خود را می توانید در جاهای مختلف عروسی مثل رنگ رو میزی ها، دسته گل، لباس ساقدوش ها و ... پیاده کنید. در مجموع در استایل روستیک، رنگ هایی که بهتر حس طبیعت را منتقل کنند، انتخاب می شوند.

دسته گل سبک روستیک

در تم روستیک تنها صحبت از گل برای دسته گل عروسی کار اشتباهی است. مثل این که در یک باغ تنها به گل ها توجه کنید. چرا در دسته گل کمی برگ سبز، گل ژیپسوفیلا (نفس کودک) و یا گل های وحشی استفاده نکنیم؟ اگر میزهای مهمانان کارت های دعوت و... با کنف تزئین شده باشد، می توانید دسته گل خود را نیز با کنف تزئین کنید.
اگر قصد دارید مراسم عروسی خود را با استایل روستیک برگزار کنید، می توانید به جای تاج، از حلقه گل بر روی موهای خود استفاده کنید. حلقه گلی که با دسته گل عروسی شما ست باشد می تواند ایده شگفت انگیزی برای یک مراسم با تم روستیک باشد.

پذیرایی جشن

شما باید کاری کنید تا مهمانانتان از بودن در مراسم لذت ببرند. یکی از کارهای جالبی که در قالب تم روستیک می توانید داشته باشید میز های بار شیشه های عسل و شکلات است. علاوه بر این می توانید میز هایی برای سرو چای و نبات و ... داشته باشید. یا حتی سفره خانه ای در گوشه ای از باغ می تواند به رعایت هرچه بیشتر این استایل کمک کند.

دکوراسیون سبک روستیک

آویزان کردن فانوس از درختان، استفاده از گندم در تزئین جاهای مختلف، استفاده از کنده های درخت برای دکور باغ و سالن، تزئین ظروف و گل آرایی با کنف، استفاده از کوزه های کوچک و بزرگ در نقاط گوناگون باغ و سالن، استفاده از شیشه های مربا خوری به جای شمعدان و گل های آویز از طاق ها می تواند از جمله ایده های خوب تم روستیک برای جشن عروسی باشد. می توانید برای مهمانان‌تان یک ایستگاه عکاسی در بیرون سالن قرار دهید تا بتوانند در باغ از خود عکس های یادگاری زیبایی بگیرند. ریختن برگ های طبیعی روی میز های شام و سایر میزهای تزئینی مثل بار شمع می تواند گزینه مناسبی برای تزئین چنین مراسمی باشد.استفاده از نیمکت ها و میزهای چوبی به خوبی استایل روستیک را برای شما فراهم می کند.
وجود یک دوچرخه یا کالسکه در کنار باغ برای عکاسی شما و مهمانانتان نیز یک ایده برای این مدل دکوراسیون است. ترجیحا بهتر است عروسی با تم روستیک در باغ تالار انجام شود تا دستتان برای دکوراسیون های طبیعی باز باشد. اما همانطور که قبلا گفته شد حتی اگر باغی در کار نباشد، می توان طبیعت را به چهار دیواری سالن مراسم آورد.

گیفت مخصوص عروسی روستیک

می توانید شیشه های کوچکی را پر از نقل و سایر محتویات مورد نظر خود کنید یا یک عکس دو نفره از خودتان که در دل طبیعت گرفته شده است را داخل یک جعبه چوبی قرار دهید و به عنوان گیفت به مهمانانتان تقدیم کنید. دسته گل های مینیاتوری و مصنوعی که با کنف تزئین شده یا گلدان های کوچک و جاکلیدی های چوبی نیز می توانند گزینه های مناسبی باشند.

سخن آخر 

کافی است چشمانتان را ببندید و یک عروسی روستایی را مجسم کنید. این شمایید که تصمیم می گیرید کدام یک از کار های یک عروسی روستایی را وارد مراسم خود کنید. این تنها چند ایده برای تم روستیک بود. سایر ایده ها را با خلاقیت خود و صرف هزینه وارد مجلس عروس‍ی‌تان کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

آوا | 1397 مهر 09


کاااش قبل از عروسیم با شما آشنا میشدم. خیلی مطلب جالبی بود. ممنونم

هاله | 1397 آبان 19


خیلی جالبه، سبک روستیک حس و حال کاملا متفاوتی از سبک های دیگه داره، یه حس صمیمانه در تک تک اجزای اون در برگزاری جشن هست.