موضوعاتی که پس از ازدواج باید و یا نباید با دوستانتان مطرح کنید!

موضوعاتی که پس از ازدواج باید و یا نباید با دوستانتان مطرح کنید!

فهرست عناوین

تقریبا تمام خانم های جوان دوستان زیادی دارند که با آنها رفت و آمد می کنند و حتی با یکی دو نفر از آنها آنچنان صمیمی هستند که تمام اسرار زندگی شان را با آنها در میان می‌گذارند. اما آیا می شود پس از ازدواج هم این صمیمیت را حفظ کرد؟ پس از ازدواج، تغییراتی در زندگی شما پیش می‌آید که مطرح کردن یا نکردن آنها با دوستانتان می‌تواند روی شما و رابطه زناشویی‌تان اثر بگذارد. بنابراین همواره باید حد و مرزهایی را برای روابط شخصی‌ و دوستانه تان تعیین کنید و در مورد روابط زناشویی تان محتاط تر و مراقب تر عمل کنید.

ما سعی کردیم در این مقاله به برخی از مسائلی که باید و نباید با دوستانتان مطرح کنید، اشاره کنیم.

مواردی را که باید با دوستانتان مطرح کنید:

سلامتی‌تان

سلامتی اولین و مهم‌ترین مساله‌ای است که شما باید به آن توجه کنید. در این زمینه حتما با دوستانتان مشورت کنید؛ زیرا در بسیاری از موارد، مشکلات شما با همجنستان مشترک است. آنها ممکن است مشکلات جسمی و روحی شما را تجربه کرده و در نتیجه راهنمایی‌هایشان راه‌گشای شما باشند.

شغل‌تان:

گاهی نمی‌توانید از همسرتان انتظار داشته باشید که همه آنچه را که می‌خواهید برآورده کنند و در همه زمینه‌ها راهنمای خوبی برای شما باشند. مثلا ممکن است درباره مسائل شغلی، دوستان و همکارانتان بتوانند شما را بهتر از همسرتان راهنمایی کنند. در این صورت می‌توانید با آنها مشورت و از آنها نظرخواهی کنید.

آرزوها و رویاهایتان:

مطرح کردن آرزوها و رویاهایتان با دوستانتان باعث می‌شود شما واکنش‌های آنها را ببینید، در این باره با آنها صحبت کنید و در صورت لزوم راهنمایی‌های لازم را از آنها دریافت کنید. این کار باعث می‌شود در صورتی که در تدوین آرزوها و اهدافتان اشتباه می‌کنید، مورد راهنمایی دوستانتان قرار بگیرید و به سمت هدف درست پیش روید.

مواردی را که نباید با دوستانتان مطرح کنید:

سلامتی همسرتان

همیشه حریم همسرتان و رازهای مربوط به او را در نظر داشته باشید و تا جایی که می‌توانید از مسائل جسمی و روحی مربوط به او با دیگران صحبت نکنید. این مساله رازی است بین شما و همسرتان و او راضی نیست دوستانتان از مسائل خصوصی‌اش آگاه شوند.

روابط زناشویی‌تان:

این مساله خصوصی‌ترین موضوعی است که نباید با دوستانتان مطرح کنید. به هیچ عنوان درباره این مساله با آنها صحبت نکنید و به یاد داشته باشید که ممکن است همسرتان هم از مطرح کردن این قضیه راضی نباشد. از طرف دیگر آنچه پشت درهای بسته میان شما و همسرتان می گذرد، باید همان‌جا باقی بماند زیرا آن لحظات بسیار ارزشمند و زیبا هستند و نباید از ارزش انها کاسته شود.

گذشته همسرتان

گذشته همسرتان و اقوام او، از جمله سختی‌هایی که پشت سر گذاشته‌اند، مسائل و دعواهایی که در زندگی آنها وجود داشته یا اشتباهاتی که کرده‌‌اند، از جمله مسائلی هستند که نباید مورد بحث شما و دوستانتان باشند. این مسائل اسرار خانوادگی افراد است و وقتی شما پیمان زناشویی با کسی می‌بندید، باید به حفظ این اسرار پایبند باشید.

مسائل مالی‌تان

هر چند که این روزها، مشکلات و مسائل مالی به قدری به زوج‌‌ها فشار می‌آورد که مجبور می‌شوند با همه درد دل کنند تا از بار مشکلاتشان کاسته شود، اما باید به یاد داشته باشید که شرح این مسائل می‌تواند غرور شما و همسرتان را جریحه‌دار کند، همچنین بیان این مسائل دیگران را بیش از حد وارد جزییات زندگی‌تان می‌کند.

جزئیات مشاجرات با همسر

هیچ کس کامل نیست؛ نه شما، نه همسرتان و نه حتی دوستان و یا خانواده تان. حتی با دانستن این موضوع گاهی ما درباره یکدیگر قضاوت می کنیم. به همین نسبت وقتی شما درباره جزئیات آخرین بحثهایی که با همسرتان داشته اید با دوستانتان حرف می زنید، همسرتان را در معرض قضاوت آنها قرار می دهید و حتی ممکن است از آنها راهنمایی های اشتباهی دریافت کنید که به هیچ وجه برای آینده دوستی و زندگی شخصی‌تان خوب نیست. هر اتفاقی که بین شما و همسرتان رخ می دهد، به حریم شخصی تان مربوط است و باید بتوانید مشکلاتتان را خودتان دونفره حل و فصل کنید.

احساس همسرتان نسبت به دوستانتان

مسلما اگر یکی از دوستانتان بفهمد که همسرتان نسبت به او حس خوبی ندارد، یا از او خوشش نمی آید، ناخودآگاه ممکن است نسبت به او و شخصیتش دچار بدبینی و کینه شود و از این رو شاید روی روابط شما با او تاثیر منفی بگذارد. بنابراین سعی کنید دوستتان را درگیر این احساسات نکنید و تا زمانی که همه چیز به خوبی پیش می رود، بی دلیل ذهن او و خودتان را آلوده نکنید.

مشکلات با خانواده همسر

وقتی ازدواج می کنید، تنها دو زندگی یکی نمی شود، بلکه شما دو خانواده را به هم پیوند می دهید و مسلما شناخت و تعامل این دو خانواده در بسیاری مواقع با مسائل زیادی همراه خواهد بود. اما در عین حال باید به این توجه کنید که در بسیاری از این مشکلات تنها تعداد محدودی می توانند مشکلات را حل کنند و لازم نیست کسی خارج از این دایره به مسائل نفوذ کند و نظر دهد.


برای آشنایی بیشتر با مسائل بعد از ازدواج اینجا کلیک کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 10


کلا نباید خیلی خیلی با دوستان صمیمی شد
هر انسانی نیاز داره دوستانی داشته باشه ولی خب با ورود افراد ججدید به زندگی طرف مقابل مثل همسرانشون نباید انتظار داشت همه چی مثل روزای اول باشه چون آدمای جدید با فرهنگ های جدید وارد رابطه شدن

titi | 1397 مهر 11


به نظر من وقتی متاهل میشی باید نهایت دو تا از دوستاتو نگه داری و رابطه های قبلی رو کمرنگ تر کنی !

khorsand | 1397 آبان 07


مردها همیشه یه حریمی رو توی روابط دوستانشون در نظر میگیرن که معمولا باعث کم شدن دخالت دوستاشون تو جزئیات مشاجرات با همسر یا مسائل مالی میشه ولی متاسفانه تو خانوم ها این طور نیست...خیلی پیش میاد که برملا کردن گذشته همسر و یا مطرح کردن مسائل مالی زندگیا رو تحت تاثیر قرار میده