از بین بردن جوش های کمر

از بین بردن جوش های کمر

فهرست عناوین

جوش ها و آکنه های ایجاد شده در قسمت کمر اغلب دردناک بوده و سبب می شود افراد از پوشیدن لباس هایی که پشت آن ها باز است خوداری کنند. از این رو این افراد معمولا در پی درمان جوش های کمر خود هستند.
جوش های کمر نیز مانند جوش ها و آکنه های ذکر شده در مقاله «انواع آکنه و راه های جلوگیری از آن» ممکن است به علت اختلالات هورمونی، مشکلات عصبی و روانی، ژنتیک یا سایر عوامل و یا ترکیبی از علت ها به وجود بیاید. در این میان باید به تنها تفاوت جوش های کمر با صورت اشاره کنیم که بر خلاف صورت، کمر در سراسر روز با لباس پوشیده شده است و نحوه شستشوی کمر و لباسی که در طول روز تن می کنید می تواند در سلامت پوست شما تاثیر گذار باشد. جوش های بدن به خصوص آکنه های موجود در کمر بسیار آزار دهنده هستند؛ با این حال متاسفانه اغلب تمرکز ها بر روی پوست صورت است و افراد مبتلا به آکنه های کمر از منابع اطلاعاتی کمتری بهره مند هستند.

در ادامه به معرفی محصولات تولید شده برای کمر می پردازیم، سپس راه‌های درمان آکنه های کمر را بررسی خواهیم کرد.

گام اول برای خلاصی از شر جوشهای کمر: آماده سازی

قبل از استفاده از داروهای درمان آکنه موهای خود را بشویید و نرم کننده هایی که برای نرم شدن مو استفاده کرده اید را از موی خود بزدائید. نرم کننده ها گرچه برای سلامت مو مفید هستند، اما برای پوست های مستعد آکنه مضر می باشند و سبب چرب شدن پوست کمر می شوند.

گام دوم برای خلاصی از شر جوشهای کمر: لایه برداری ملایم

مانند آکنه صورت، جوش های کمر نیز زمانی به وجود می آیند که منافذ به وسیله سلول های مرده و چربی پوشانده شود. از این رو لایه برداری پوست می تواند سلول های مرده را پیش از مسدود کردن روزنه ها، از بین ببرد. فقط مراقب باشید لایه برداری را به صورت خشن انجام ندهید. بلکه با یک پارچه نرم لایه سطحی را به آرامی از بین ببرید.

گام سوم برای خلاصی از شر جوشهای کمر: شستن بدن با محصولات ضد آکنه

داروهای ضد آکنه بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک، مواد اصلی در شستشوی بدن هستند که برای پاک کردن آکنه طراحی شده اند. یک شوینده بدن بدون روغن، حاوی داروهای ضد آکنه مانند بنزوئیل پراکسید یا 2 درصد اسید سالیسیلیک انتخاب کنید. ماده شوینده را روی قسمت های آسیب دیده بمالید و برای یک یا دو دقیقه صبر کنید تا داروهای آکنه بتوانند اثر خود را بگذارند. سپس محل جوش را با آب خوب بشویید و به یاد داشته باشید که محصولاتی حاوی مواد سفید کننده بنزوئیل پراکسید هستند، ممکن است حوله، لباس و بالش را خراب کنند. بنابر این در این زمان لباس هایی بپوشید که سفید شدن آن ها اهمیتی ندارد.

گام چهارم برای خلاصی از شر جوشهای کمر: از داروی موضعی و مرطوب کننده استفاده کنید.

پس از شستشو با یک حوله تمیز بدن خود را خشک کنید، سپس از یک مرطوب کننده یا آبرسان جهت مرطوب سازی پوست استفاده کنید. همان طور که در مقاله «انواع آکنه و راه های جلوگیری از آن» بیان شد، در صورتی که آب رسانی به پوست انجام نشود و خیلی خشک شود، پوست اقدام به تولید چربی می کند و احتمال بروز آکنه را افزایش می دهد. از این رو حتما از یک مرطوب کننده بدون چربی برای مرطوب سازی پوست استفاده کنید.

درمان آکنه کمر را با این قوانین دنبال کنید.

لباس های راحت و ساخته شده از الیاف طبیعی بپوشید. به خصوص زمان هایی که در بیرون از خانه هستید. لباس ها به گونه ای باشد که پوست بدنتان بتواند تنفس کند.

هر روز دوش بگیرید؛ خصوصا پس از عرق کردن و ورزش! معمولا ورزشکاران بیشتر از سایرین در قسمت شانه ها و کمر به جوش و آکنه مبتلا می شوند.

خانم ها هر روز لباس زیر تمیز با سایز مناسب تن کنند و مطمئن باشند که به جوش هایشان فشار وارد نمی شود و لباس به جوش ها مالیده نمی شود.

بهترین محصولات درمان جوش های کمر

بهترین محصولات درمانی برای از بین بردن جوش های کمر آن دسته هستند که شامل مواد شیمیایی و یا مواد طبیعی می باشند که باکتری ها را می کشند، پوست را تمیز می کنند و منافذ را پاک می کنند.

در ادامه چند نمونه از بهترین محصولات برای بدن های دارای جوش آورده شده است.


The Body Shop Tea Tree body wash

برند بادی شاپ محصولی حاوی ماده ضد باکتری روغن درخت چای ارائه کرده است که این محصول برای پوست های دارای جوش بسیار مفید است. قیمت جهانی این محصول از 12 دلار آغاز می شود.


Neutrogena Body Wash

شوینده بدن Neutrogene حاوی سالیسیلیک اسید است. می توانید از این محصول برای مبارزه با جوش‌های بدن استفاده کنید. قیمت جهانی این محصول از 8 دلار شروع می شود.


Clinique Cleansing Bar

کسانی که استفاده از صابون را به مایعات شستشو دهنده ترجیح می دهند، می توانند از محصول شرکت کلینیک  Acne Solutions Cleansing Barاستفاده کنند. این محصول بدون آن که پوست را خشک کند، چربی اضافی بدن را می گیرد. قیمت جهانی این محصول از 16 دلار شروع می شود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 22


یعنی همه افراد می تونند این روشی که گفتید تو مقاله رو انجام بدن؟ ب نظر من بازم مشورت با دکتر لازم