بهترین محصولات درمانی برای پوستهای دارای آکنه

بهترین محصولات درمانی برای پوستهای دارای آکنه

فهرست عناوین

افراد دارای آکنه باید بیش از سایرین در انتخاب محصولات آرایشی و پوستی حساسیت به خرج دهند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین محصولات بهداشتی جهت استفاده پوست های حساس بپردازیم، سپس بهترین داروهای درمان انواع آکنه را معرفی کنیم.

Proactiv پرواکتیو

این محصول برای پوست های دارای آکنه هورمونی، آکنه بزرگسالان، التهابی و غیر التهابی مناسب است. کیت پایه این محصول همراه با اسید گلیکولیک و بنزوئیل پراکسید است. proctiv یک پاک کننده مایع بنزوئیل پراکسید و یک مرطوب کننده بدون روغن است که حاوی اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک می باشد. قیمت این محصول در مناطق جغرافیایی مختلف متقاوت است اما به طور معمول از 30$ آغاز می شود.

Clean & clear کلین و کلیر

شوینده های صورت clean & clear یکی از بهترین شوینده های دنیا هستند که 10 درصد حاوی بنزوئیل پروکساید می باشد. محصول فوق العاده دیگر این برند ضد آفتاب است که توصیه می شود تهیه کنید. قیمت پاک کننده های برند clean & clear از 7$ شروع می شود.

Garnier گارنیه

ژل شستشوی گارنیه ضدآکنه بوده و شامل سالیسیلیک اسید است. این محصول برای رهایی از جوش های سر سیاه بسیار موثر است. ژل شستشوی ضد آکنه گارنیه از 9$ آغاز می شود.

e.l.f ای. ال. اف

پایه آرایش e.l.f نه تنها محصولی جهت پوشاندن آکنه ها در آرایش است بلکه به علت دارا بودن سالیسیلیک اسید برای درمان آن ها مفید نیز می باشد و پوست تحریک شده را آرام می کند. قیمت این محصول از 6$ آغار می شود.

Effaclar Duo افکلار دو

کرم کنترل کننده چربی لا رُوش پُوزِی Effaclar Duo دارای 5/5 درصد بنزوئیل پروکسید است که برای پوست های دارای آکنه متوسط مناسب می باشد. قیمت لا روش پوزی Effaclar Duo از 37$ شروع می شود.

 

بهترین داروهای درمان آکنه

درمان های موضعی ممکن است برای شما به تنهایی موثر واقع نشود به خصوص در افراد مبتلا به آکنه های التهابی و کیستیک. دارو های متعددی جهت درمان آکنه تولید شده است اما سوال مطرح شده این است که بهترین داروها کدامند؟ پاسخ این است که بهترین داروها آنهایی هستند که در نسخه شما توسط متخصص نوشته می شود. در ادامه درمورد داروهای روتین و معمول که بیشتر مورد مصرف و سوال قرار می گیرند توضیحاتی ارائه کرده ایم:


آنتی بیوتیک های موضعی و خوراکی

آنتی بیوتیک‌ها جهت درمان آکنه برای از بین بردن باکتری هایی که منجر به آکنه می شوند، مورد مصرف قرار می گیرند. آنها ممکن است به طور مستقیم بر روی پوست (موضعی) یا به عنوان خوراکی مصرف شوند. آنتی بیوتیک های موضعی باکتری‌ها را در قسمت فوقانی منافذ پوست می کشند، در حالی که آنتی بیوتیک های خوراکی می توانند به عمق پایین حفره ها برسند. آنتی بیوتیک های معمول مورد استفاده برای درمان آکنه شامل کلیندامایسین یا تتراسایکلین ها مانند داکسی سایکلین یا مینوسیکلین برای درمان آکنه بسیار موثر هستند؛ زیرا آن ها هر دو نوع باکتری ها را می کشند و به عنوان ضد التهاب برای آرام کردن پوست عمل می کنند.


مینوسیکلین

مینوسیکلین یک آنتی بیوتیک خوراکی است که برای درمان آکنه های التهابی متوسط تا شدید استفاده می شود. برای درمان آکنه های کیستیک اغلب متخصصین مینوسیکلین را تجویز می کنند.

عوارضی همچون سرگیجه، پریشانی و استفراغ ممکن است به همراه مصرف این دارو به وجود بیاید.


داکسی سایکلین

داکسی سایکلین یکی دیگر از تتراسایکلین‌ها است که به اندازه سایر آن ها در درمان آکنه موثر است. داکسی سایکلین در انواع قرص، کپسول و سوسپانسیون مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو جهت درمان انواع عفونت به صورت رایج مصرف می شود.

از عوارض جانبی این دارو می توان به مشکلات گوارشی نظیر درد معده و اسهال و استفراغ اشاره کرد.


اسپیرنولاکتون

اسپیرنولاکتون یک مسدود کننده آندروژن است. این دارو به درمان آکنه های هورمونی خانم ها به وسیله کم کردن ترشح هورون های مردانه کمک می کند. این دارو در طی تقریبا سه ماه شروع به اثر بخشی می کند. این دارو برای دراز مدت مناسب است زیرا سبب مقاومت آنتی بیوتیکی نمی شود.

عوارض جانبی اسپیرنولاکتون شامل مواردی چون تحریک سیستم گوارش، بی نظمی قاعدگی و کاهش سدیم است.

قرص های ضد بارداری با استروژن

قرص های ضد بارداری گزینه دیگری برای درمان زنان مبتلا به آکنه های هورمونی است. چهار برند مورد تایید FDA برای قرص های ضد بارداری جهت درمان آکنه  Ortho Tri-cyclen، Estrostep ، YAZ و Beyaz هستند. برای استفاده درست از این قرص ها با پزشک خود مشورت کنید.


ایزوترتینوئین
ایزوترتینوئین (قبلا به عنوان Accutane شناخته می شد) موثرترین نوع درمان آکنه است. پس از اتمام دوره، 80٪ افراد هرگز آکنه را دوباره مشاهده نمی کنند. این دارو می تواند چربی و التهاب پوست را کاهش دهد و باکتری ها را از بین ببرد. ایزوترتینوئین دارای عوارض متعددی است که باعث شده در استفاده از آن تردید ایجاد شود اما برای بیماران مبتلا به آکنه شدید، گزینه دیگری وجود ندارد. بیماران مصرف کننده ایزوترتینوئین نباید باردار شوند؛ زیرا این دارو باعث ایجاد نقایص مادرزادی در جنین می شود.
از عوارض جانبی این دارو می توان به التهاب لب، خشکی پوست، خونریزی از بینی و درد عضلات و... را نام برد.
دقت شود که عوارض جانبی ذکر شده شامل موارد دیده شده در بعضی افراد مصرف کننده است و درمقابل، بسیاری از افراد با مصرف هرکدام از داروها شاهد مشکلی خاصی نبوده اند.
حتما شنیده اید که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است؛ به همین منظور اگر از محصولات بهداشتی و دارویی نتیجه خوبی گرفتید، پس بهتر است تلاش کنید تا سلامتی پوستتان را به خوبی حفظ کنید. در همین راستا می توانید در مورد داشتن یک پوست شاداب و راه های جوانسازی پوست در بزمینه بخوانید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 22


من که هر کسی رو دیدم از این محصولات هم استفاده کرده ولی باز مجبور شده بره لایه برداری و یا ی سری کارهای دردناک که رو پوستشون انجام میدن و در نهایت اینجوری آثار آکنه برطرف شده