چند ایده برای بهتر برگزار کردن جشن‌های خداحافظی

چند ایده برای بهتر برگزار کردن جشن‌های خداحافظی

فهرست عناوین

در زندگی موقعیت‌های زیادی برای خداحافظی کردن از عزیزانمان برای ما پیش می‌آید، مثل رفتن به یک شهر و یا کشوری دیگر، پذیرفته شدن در دانشگاه و یا استفاده از یک موقعیت شغلی جدید و ...بنابراین ممکن است این سوال برای ما پیش بیاید که چطور می‌توانیم این لحظات قشنگ و زیبا را ثبت کنیم و از دوستان و اطرافیانمان خداحافظی کنیم. از آنجاییکه این خداحافظی‌ها برای همیشه نیستند، بنابراین نباید خیلی ناراحت‌کننده باشند.

دلایل رایج برای برگزاری جشن خداحافظی را می‌توان در گروه‌های زیر تقسیم‌بندی کرد:

رفتن به خدمت سربازی

قبولی در دانشگاه

تغییر شغل

مسافرت‌های نسبتا طولانی

آداب و رسوم دعوت به مهمانی خداحافظی

اینکه مهمانهایتان را چه زمانی دعوت کنید، بستگی دارد به اینکه مهمانی شما تا چه اندازه رسمی باشد. اگر مهمانی شما رسمی است و شما می‌خواهید غذاهای متنوع و زیادی تدارک ببینید، نیاز به برنامه‌ریزی بیشتری دارید و بهتر است مهمان‌هایتان را از 3 الی 4 هفته قبل دعوت نمایید. ولی اگر در نظر دارید از انواع فینگرفودها و غذاهای ساده‌تر برای پذیرایی استفاده کنید، بهتر است مهمان‌های خود را 1 الی 2 هفته قبل دعوت نمایید.

انواع تم‌های جشن خداحافظی

جشن‌ها همیشه زمانی مناسب برای دور هم جمع شدن‌، غذا خوردن، خندیدن و شاد بودن هستند. انتخاب یک تم مناسب برای جشن خداحافظی یک راه جالب برای شادتر شدن فضای جشن می‌باشد و انتخاب تم باید اولین قدم برای شروع به برنامه‌ریزی باشد؛ زیرا باقی کارهایی که شما در ادامه برای جشن انجام خواهید داد مانند مدل دعوتنامه، دکوراسیون جشن و غذاهایی که تهیه می‌کنید، به این موضوع بستگی دارد. در ادامه ما به شما ایده‌هایی برای هر چه بهتر برگزار کردن جشن خداحافظی ارائه خواهیم کرد.

مقصد آینده

می‌توانید تم جشن خود را متناسب با مکانی که به آنجا خواهید رفت انتخاب کنید. مثلا غذاهایی که می‌پزید و یا دسرهایی را که آماده می‌کنید، از بین غذاها و دسرهای محلی شهر یا کشور مقصدتان انتخاب کنید و یا دکوراسیون و فضای مهمانی خود را با توجه به مکان‌های دیدنی شهر و یا کشور مقصدتان تزئین نمایید. با این ایده می‌توانید شهر و یا کشور مقصد خودتان را به نوعی به مهمان‌های خود معرفی نمایید و آنها را تا حدودی با حال و هوای آنجا آشنا نمایید.

جشن بسته‌بندی

اگر در حال مهاجرت به یک شهر یا کشور دیگر هستید، یک ایده جالب که می‌توانید با دوستان نزدیکتان داشته باشید، برگزار کردن جشن بسته‌بندی ست. برای اینکار جعبه‌ها و کارتن‌های مناسب به همراه سایر وسایل مورد نیاز مانند چسب را از قبل تهیه نمایید و آنها را مانند وسائلی که برای اسباب کشی بسته بندی می شوند، درست کنید. می‌توانید در روز موردنظر علاوه بر اینکه در کنار دوستانتان خوش می‌گذرانید فرصتی فراهم کنید تا آنها هم به شما در جمع کردن وسایلتان کمک نمایند.

این ایده را می‌توانید هنگامی که یکی از دوستان نزدیکتان قصد مهاجرت دارد، نیز اجرا کنید و به او در جمع کردن وسایل سفر کمک نمایید و در عین لحظات شیرین و به یاد ماندنی ایجاد کنید.

جشن با تم سفر

یک ایده جالب برای تم جشن خداحافظی زمانیکه هدف مهاجرت به یک شهر یا کشوری دیگر باشد، استفاده از تم مهاجرت هست. برای این تم باید فضای خانه را با جعبه‌های بسته‌بندی شده و اسباب و وسایل پک شده جهت مهاجرت تزئین کنید. شما همچنین می‌توانید عکس‌هایی را که یادآور خاطرات خوب شما هستند، چاپ کنید و از دیوار آویزان نمایید. یا اینکه کاغذ بزرگی را آماده کنید تا مهمان‌ها از خاطرات خوب خود با شخصی که سفر می‌کند، بنویسند. همچنین می‌توانید نقشه یا پرچم کشور جدیدی که قصد سفر به آنجا دارید را در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید.

تم رنگ

از ساده‌ترین تم‌های که برای مهمانی خود می‌توانید انتخاب کنید، تم رنگ‌های ترکیبی است و باعث می‌شود برنامه‌ریزی شما بسیار آسان‌تر و راحت‌تر بشود. می‌توانید از ترکیب رنگ‌های زیر استفاده کنید:

  1. سیاه و سفید
  2. مشکی و طلایی
  3. رنگ پرچم کشور مقصد
  4. کرم و صورتی

انجام بازی‌های گروهی جشن خداحافظی

می‌توانید بازی‌های گروهی با محوریت شخصی که قصد سفر دارد، انجام دهید. این یک راه عالی برای جشن گرفتن و آماده کردن شخص مورد نظر برای ماجراجویی بعدی است.

به صورت دایره‌ای بنشینید و هر یک از مهمان‌ها خاطرات مورد علاقه و خنده‌دار خود را بنویسند و سپس به نوبت آنها را بخوانند. این یک راه عالی برای مرور خاطرات با شخصی که قصد سفر دارد است و همچنین خود نیز لحظات شاد و خاطره‌انگیزی ایجاد خواهد کرد.

لیستی از سوالاتی که مرتبط به موضوعی از فرد مورد نظر است را تهیه کنید و از تمام مهمان‌ها بپرسید تا ببنید چه کسی بیشتر از همه مهمان افتخاری شما را می‌شناسد.

یکی از بازی‌های جذاب دیگر حدس زدن با چشمان بسته است، به این صورت که فردی که مهمان افتخاری شماست، در حالیکه چشمانش بسته است در مرکز دایره بر روی صندلی بنشیند و سایر دوستان نیز در اطراف او بنشینند و سپس مهمان افتخاری شما ابتدا از طریق دست دادن با شخصی که مقابل وی نشسته است، باید او را تشخص دهد و اگر موفق نشد کمک کوچکی به او بکنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت