رژیم لاغری سه روزه مخصوص روزهای قبل از عروسی

رژیم لاغری سه روزه مخصوص روزهای قبل از عروسی

فهرست عناوین

داشتن اندامی زیبا و متناسب، یکی از دغدغه های خانم هایی است که درشرف ازدواج و عروسی هستند و دوست دارند در لباس عروسی همچون پرنسسی شیک و جذاب به نظر برسند. در این مقاله کارشناسان بزمینه تلاش کرده اند ضمن بررسی انواع و اقسام رژیم های لاغری بهترین ها را برای شما بیان کنند و در نهایت به ذکر نکات کلی مربوط به رژیم های لاغری بپردازند. 

معرفی شاخص توده بدنی BMI

قبل از اینکه به سراغ گرفتن رژیم بروید ابتدا باید از اینکه به رژیم لاغری احتیاج دارید یا خیر، پی ببرید. محاسبه شاخص توده بدنی، به شما این امکان را می دهد که بدانید با توجه به اندازه قدتان، وزن فعلی تان در چه محدوده ای قرار دارد و تفسیر آن به شما نشان می دهد که بدانید وزنتان ایده آلتان باید در چه محدوده ای باشد. این شاخص به صورت زیر محاسبه می شود:

            kg/m^2             BMI=وزن/قد^2

همانطور که مشاهده می کنید در محاسبه BMI جنسیت، میزان فعالیت و سایر ویژگی ها لحاظ نشده است، اما در برخی تحلیل های شاخص توده بدنی این موارد در نظر گرفته می شود. حال اگر قد و وزنتان را با فرمول اخیر محاسبه کردید، تفسیر و تحلیل BMI را در ادامه نگاه کنید.

تفسیر شاخ توده بدنی یا BMI

کمبود وزن شدید    BMI< 16 

کمبود وزن         16.5 < BMI < 18.5

عادی                  18.5 < BMI < 25

اضافه وزن           25 < BMI < 30

چاقی کلاس 1      30 < BMI < 35

چاقی کلاس 2      35 < BMI < 40

چاقی کلاس 3        BMI>40

سریعترین رژیم لاغری، رژیم ارتش ایالت متحده آمریکا

سریعترین رژیم لاغری که به رژیم نظامی یا رژیم نیرودریایی نیز معروف است، گفته می شود متعلق به نظامیان ارتش ایالت متحده امریکاست. اما پس از اندکی مطالعه متوجه خواهید شد که این رژیم پایه علمی ندارد و مشخص نیست که اولین بار چه کسی آن را پیشنهاد کرده است.

با رعایت این رژیم غذایی شما قادر خواهید بود در سه روز 4 کیلوگرم از وزن خود را کم کنید. البته برنامه غذایی این رژیم سه روزه است؛ از این رو به رژیم لاغری سه روزه نیز شهرت دارد. افراد می توانند تا رسیدن به وزن ایده آل این رژیم غذایی را ادامه دهند اما پیشنهاد ما این است که اگر اضافه وزن شما زیاد است، از برنامه های غذایی و رژیم های لاغری طولانی مدت استفاده کنید.

رژیم غذایی سه روزه نظامی

روز اول (2400کالری)

صبحانه: یک تکه نان تست، دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، نصف گریپ فروت، چای یا قهوه تلخ

ناهار: یک نکه نان یا تست، نصف فنجان تن ماهی، قهوه یا چای تلخ

شام: حدود 85 گرم گوشت، یک فنجان لوبیا سبز، نصف موز، یک سیب کوچک، یک فنجان بستنی وانیلی

روز دوم (1200 کالری)

صبحانه: یک تکه تست، نصف موز، یک تخم مرغ پخته

ناهار: یک فنجان پنیر خامه ای، یک تخم مرغ پخته سفت، 5 عدد بیسکوییت کراکر نمکی

شام: دو عدد هات داگ بدون نان، یک فنجان کلم بروکلی، نصف فنجان هویج، نصف یک موز، نصف فنجان بستنی وانیلی

روز سوم (1100کالری)

صبحانه: یک تکه پنیر چدار، یک سیب کوچک، 5 عدد کراکر نمکی

ناهار: یک تکه نان یا تست، یک عدد تخم مرغ پخته

شام: یک فنجان تن ماهی، نصف موز، یک فنجان بستنی وانیلی

نکات مهم در مورد رژیم سه روزه یا رژیم نظامی

  1. در روزهایی به غیر از رژیم غذایی، شما مجاز به مصرف 1500 کالری هستید و خوردن میان وعده نیز مجاز است. 3 روز باید رژیم بالا را رعایت کنید و 4 روز بعد فارغ از موارد بالا تا محدوده 1500 کالری مواد غذایی دلخواه اما سالم مصرف کنید.
  2. اگر کالری کمتری مصرف کردید، مهم نیست، شما وزن بیشتری کم خواهید کرد اما حتما مراقب سلامتی خود باشید.
  3. این رژیم غذایی وزن شما را در ابتدا کاهش خواهد داد؛ اما اگر در غذاهای پیشنهادی آن دقیق شوید، متوجه خواهید شد که در آن از غذاهای پرکالری مثل بستنی و هات داگ استفاده شده است که ممکن است شما را به خوردن آن‌ها عادت دهد. بنابراین به این خوراکی ها باید صرفا به چشم خوراکی های کوتاه مدت فکر کنید.
  4. با نگاه به این رژیم متوجه خواهید شد که این رژیم همچون سایر رژیم های لاغری بر مبنای محاسبه کالری است و در روزهایی که طبق دستور غذا نمی‌خورید نیز، باید کالری مواد غذایی را حساب کنید تا کالری دریافتی بدنتان کم یا زیاد نشود. برای این کار می توانید از محاسبه گرهای آنلاین کالری یا اپلیکیشن های محاسبه کالری استفاده کنید.
  5. به علاوه زمانی که به سرعت و در مدت کوتاهی همچون سه روز وزن کم می‌کنید، در حقیقت ممکن است این مقدار از وزنِ آب بدنتان کم شده باشد تا چربی! که در واقع نشان می دهد عملا بافت چربی شما سرجایش قرار دارد و با مصرف آب، دوباره به همان وزن قبلی باز خواهید گشت.
  6. شاید فکر کنید که رژیم سه روزه خطرناک است؛ اما در واقع این رژیم کوتاهتر از آن است که بخواهد خطری جدی برای سلامتی شما داشته باشد و برای مدت کوتاه مشکلی ایجاد نمی کند.
  7. همچنین اگر عجله ای برای لاغر شدن ندارید، بهتر است از روش های سالم تر و ماندگارتری برای گرفتن رژیم غذایی استفاده کنید و حتی‌الامکان سعی کنید برای گرفتن یک رژیم مناسب به متخصصین تغذیه و رژِیم درمانی مراجعه کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت