برگزاری جشن پنجاهمین سالگرد ازدواج

برگزاری جشن پنجاهمین سالگرد ازدواج

فهرست عناوین

50 سال زندگی مشترک، اتفاقی است که پس از فراز و نشیب‌های بسیار در زندگی افراد، نصیب هر زوجی نمی‌شود. شما می‌توانید با گرامیداشت این سالگرد، خاطره فراموش‌نشدنی دیگری را به خاطرات زوج مورد نظرتان اضافه کنید. در ادامه راهنمایی‌هایی برای برگزاری این جشن ارائه شده است.

جشن پنجاهمین سالگرد ازدواج اسم مخصوص خودش را دارد!

این جشن سالگرد را «جشن سال طلایی» یا "Golden year" می‌نامند. به همین دلیل کلمه و رنگ طلایی و همچنین عدد 50 می تواند ایده های خوبی برای تم این جشن به شما بدهد و آن را به یاد ماندنی کند.

سمبل‌های جشن پنجاهمین سالگرد ازدواج چه هستند؟

معمولا از جواهرات و سنگ‌های زینتی در تم و دکوراسیون تمام اجزای جشن، استفاده می شود. علاوه بر این جالب است که بدانید گل بنفشه نماد جشن پنجاهمین سالگرد ازدواج است.

برای استفاده از رنگ طلایی، می توانید از ترکیب آن با رنگ‌های دیگر به خوبی بهره ببرید؛ برای مثال:

  • طلایی، سفید و سیاه
  • طلایی و سیاه
  • طلایی و بنفش سیر
  • طلایی و سرخ
  • طلایی و صورتی رزی
  • طلایی و آبی سیر
  • طلایی و زمردی
  • طلایی و کرم

چه هدایایی برای جشن پنجاهمین سالگرد ازدواج مناسب هستند؟

برای خانم ها اکسسوری ها، طلا و یا هدایایی که با طلا و جواهرات تزیین شده‌اند، بهترین انتخاب هستند. آقایان نیز مطمئنا از دریافت کادوهایی چون کفش و کیف چرم و یا وسائل آنتیک بسیار لذت می برند. 

پیشنهاد ما برای فرزندان و نوه ها این است که یادگاری های خلاقانه دست ساز برایشان تهیه کنید تا سورپرایز شوند.

میزبانی جشن پنجاهمین سالگرد ازدواج بر عهده کیست؟

بهتر است فرزندان، میزبان جشن سالگرد ازدواج شوند. در این راه آنها می‌توانند از کمک آشنایان صمیمی هم استفاده کنند. خود زوجین هم نظرات خود را به فرزندان انتقال دهند تا جشن مطابق سلیقه و نظرات آنها برگزار شود.

تعیین روز جشن سالگرد ازدواج

سعی کنید از 2 ماه قبل روز جشن را تعیین کنید. همه اقوام و آشنایان نزدیک را که مورد علاقه زوجین هستند دعوت کنید؛ زیرا 50 سال زندگی مشترک جشن زیبا و باشکوهی می‌طلبد و برای زوجین بسیار خاطره انگیز است. برای کسانی هم که مهمانان راه دور هستند، برنامه‌هایی مانند تماس با اسکایپ در نظر بگیرید تا آنها هم با حضور خود محفل جشن را گرم کنند.

کارت دعوت مهمانان

برای دعوت از مهمانان چند راه وجود دارد. اول اینکه می‌توانید در وب سایت بزمینه برای آنها سایت جشن بسازید و مهمانان را آنلاین به جشن دعوت کنید. اما یک ایده خوب دیگر این است که عکس‌های عروسی 50 سال پیش زوجین را با عکس‌های کنونی آنها ترکیب و در زمینه کارت دعوت ساده چاپ کنید. 

فراموش نکنید که می‌توانید در کارت دعوت، جمله‌ای رمانتیک و عاشقانه از طرف زوجین روی کارت دعوت بنویسید.

منوی جشن

سعی کنید از تنوع زیادی از خوراکی‌ها، دسر، میوه‌ها و ... استفاده کنید. اگر جشن در تالار برگزار شود، می‌توانید از سالن‌ها و تالارهای معرفی شده در وبسایت بزمینه استفاده کنید. اگر جشن کوچکی در منزل ترتیب داده‌اید، می‌توانید بار خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را در گوشه‌‌ای از سالن منزلتان قرار دهید. همچنین درباره کیک هم از روکش طلایی استفاده کنید تا نماد جشن 50 سالگی ازدواج هم در آن لحاظ شود.

محل برگزاری جشن

اگر جشن بزرگی ترتیب داده‌اید، باید به فکر فضای بزرگی مانند سالن‌های جشن، باغ و ... باشید. اما اگر مهمانی خودمانی است، می‌توانید آن را در منزل و یا در گوشه‌ای از رستوران برگزار کنید. جشن سالگرد 50 سالگی ازدواج می‌تواند در یکی از مکان‌های زیر برگزار شود:

منزل زوجین

منزل فرزندان

سالن تولد، نامزدی و ...

منزل اقوام و دوستان نزدیک

باغ

پارک

رستوران

سخنرانی جشن

یکی از سنت‌های جالب برگزاری جشن سالگرد 50 سالگی ازدواج این است که از افراد مختلف بخواهید درباره زوجین و خاطراتی که از آنها دارند صحبت کنند. اولین سخنرانان می‌توانند خود زوجین باشند که از خاطرات خود و فراز و نشیب‌های زندگی‌شان بگویند. پس از آنها برادران و خواهران آنها و سپس فرزندان و نوه‌ها می‌توانند درباره زوجین صحبت، خاطرات خود را درباره آنها بیان و به آنها ابراز احساسات کنند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

کسری | 1397 مهر 10


اوه اوه ... یعنی زندگی اینقد میتونه دوام بیاره که جشن هم بخوان بابتش بگیرن

افسانه | 1397 مهر 22


50 سال؟؟؟ کی زنده است کی مرده؟؟ )))))))))))