ترفندهای کاربردی برای خوش عکس شدن

ترفندهای کاربردی برای خوش عکس شدن

فهرست عناوین

عکاسی و عکس گرفتن، صرف نظر از اینکه یک هنر جذاب برای خلق تصاویر دیدنی و شگفت انگیز هستند، رایج ترین راه برای ثبت لحظات خاطره انگیز افراد نیز محسوب می شوند. فرقی ندارد یک عکاس آماتور هستید یا حرفه ای، مهم این است که بتوانید بهترین تصویر را ثبت کنید. امروزه با پیشرفت فناوری های دیجیتال روش ها و دستگاه های متنوعی برای عکاسی وجود دارند اما آیا همه افراد به طور ذاتی، خوش عکس هستند؟!

افرادی زیادی علاقه دارند به صورت انفرادی عکس بگیرند و عده ای هم ترجیح می دهند اوقات خوششان را در عکس های گروهی ثبت کنند. شما نیز در هر حالی که باشید مهم ترین مساله برایتان این است که ظاهر خودتان چگونه در عکس نمایان می شود. به شما قول می دهیم اگر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید می توانید به خوش عکس بودن شهرت پیدا کنید!

ترفند شماره 1

ژست های معروف را بشناسید و سعی کنید مانند آن ها عمل کنید. اگر از تیپ و ژست فردی در عکس خوشتان آمده است، سعی کنید برای عکس گرفتن، فیگور او را تقلید کنید. پیشنهاد می کنیم برای خوش عکس بودن به تصاویر افراد معروف توجه کنید. طرز لباس پوشیدن و حتی شیوه ایستادن آن ها می تواند ایده های خوبی برای خوش عکس شدن به شما بدهند. البته یادتان باشد که هیچ وقت خودتان را با کسانی که به عکس گرفتن عادت دارند، مقایسه نکنید!

خم شدن به یک سمت، نمای سه رخ یا نگاه به افق های دور دست در عکس می تواند به خوش عکس شدن شما کمک کند. هر چه تعداد ژست بیشتری بیاموزید می توانید در عکس ها بهتر نمایان شوید.

ترفند شماره 2

مانند مجسمه نباشید! باید یاد بگیرید که برای عکس گرفتن راست و عادی نایستید. این طرز ایستادن نه تنها هیچ کمکی به خوش عکس بودن شما نمی کند، بلکه گاهی اوقات موجب می شود چهره شما گرفته و غیر صمیمی به نظر برسد.

یک پیشنهاد عالی برای شما داریم! برای خوش عکس بودن، آن هم در حالی که قرار است فقط شما در عکس باشید، بهتر است یک وسیله مانند کتاب، کیف، روزنامه، عینک یا وسایلی شبیه به این ها را در دستان خود بگیرید. هر چه بیشتر بتوانید مصنوعی بودن ژست را از خود دور کنید، بهتر می توانید خوش عکس به نظر برسید.

عکاسی با حیوان خانگی یا حیوان مورد علاقه تان را فراموش نکنید، چرا که هیچ صحنه ای زیباتر از تعامل انسان ها با حیوانات نیست!

ترفند شماره 3

تجربه و علم عکاسی ثابت کرده است که اگر عکاسی از زوایای مختلف انجام شود، بهترین تصاویر حاصل خواهند شد. اگر می خواهید سلفی دست جمعی بگیرید، زاویه ای را انتخاب کنید که تقریبا همه به یک اندازه و واضح بیفتند. اگر هم شخص دومی از گروه عکاسی می کند، ترجیحا بهتر است چند عکس مختلف از زوایای متفاوت و با فیگورهای مختلف بیندازید تا در نهایت همه از عکس های خود راضی باشند. اگر فرد درشت اندامی هستید، سعی کنید در عکس های سلفی دورتر و در میان سایرین بایستید. اگر هم ریز اندام هستید، سعی کنید نزدیک تر باشید و فیگورتان ساده تر باشد.

در هر زاویه ای که عکس می گیرید به شما توصیه می کنیم حتماً یک ژست خاص داشته باشید. خنده دار باشید یا رسمی، تفاوتی نمی کند؛ بهتر است برای خود ژست های متفاوت عکس در نظر بگیرید. مطمئن باشید خوش عکس می شوید.

ترفند شماره 4

شلخته و بی نظم نباشید. اگر واقعاً دوست دارید خوش عکس باشید هرگز نباید در عکس، فردی شلخته به نظر برسید. خوش پوش باشید. لباس های شاد با رنگ ها و مدل های متناسب بپوشید. موهای خود را مرتب کنید. از اسپری براق کننده مو استفاده کنید. کفش هایتان شاید در عکس، کم اهمیت جلوه کنند اما در ژست کلی شما نقش مهمی ایفا می کنند. رنگ هایی برای لباس های خود انتخاب کنید که با فرم بدن و اندام شما متناسب باشند و حتما لباس های خود را اتو کنید.

توصیه ما به خانم های محترم این است که برای خوش عکس بودن به آرایش چهره خود توجه کنند. آرایش طبیعی و ملایم از همه چیز مقدم تر است. کرم متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید؛ استفاده از رژ لب متناسب با رنگ پوست و همچنین آرایش چشم ها برای خوش عکس بودن اهمیت زیادی دارد.

آرایش غلیظ در بسیاری از عکس ها جالب جلوه نمی کند، اما اگر تصمیم گرفتید که آرایشتان زیاد باشد، بهتر است در فضایی روشن و بدون فلاش عکاسی کنید. 

برای عکس های رسمی، استفاده از گل سر، شانه سر و تل برای موها و همچنین گل سینه برای خانم ها به عکس رنگ و جلا خوبی می دهد. آقایان نیز از کراوات یا دستمال گردن با کت و شلوار یا هر لباس رسمی دیگری غافل نشوند.

ترفند شماره 5

لبخند بزنید. لبخندهای طبیعی نه تنها به خوش عکس شدن شما کمک می کنند بلکه موجب می شوند احساسات عمیق شما در عکس به بیننده منتقل شوند. شاد بودن یا عادی بودن هنگام عکاسی در عکس های سلفی و گروهی می تواند روحیه افراد را به طرز شگفت آوری بیان کند. جالب است بدانید لبخندهای طبیعی و از روی ذوق و هیجان به مراتب تأثیرات بهتری در مقایسه با لبخندهای مصنوعی به همراه دارند.

سخن پایانی:

برای خوش عکس شدن باید عادت کنید در همه حال، هر زمان و هر مکان آمادگی عکس گرفتن را داشته باشید. اگر تمام موارد فوق را رعایت کنید خواهید دید که در هر پوششی که باشید و در هر مکانی که حضور داشته باشید، به یکی از خوش عکس ترین افراد تبدیل خواهید شد. لطفاً احساس خوبی به عکس گرفتن داشته باشید. به این موضوع فکر کنید که قرار است سال ها بعد، عکس های خود را ببینید و لحظات خاطره انگیز را به یاد بیاورید. برای خودتان و عکس هایتان ارزش قائل شوید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت