رسوم عروسی در مکزیک

رسوم عروسی در مکزیک

فهرست عناوین

مکزیک، کشور بسیار محبوبی که در میان ایالات متحده آمریکا و آمریکای مرکزی واقع شده است، دنیای بسیار رنگارنگ و زیبایی دارد؛ طوری که افراد زیادی از کشورهای دیگر برای برگزاری مراسم عروسی‌شان به این کشور سفر می کنند. شادی و خوشی جز جدانشدنی زندگی آنهاست و این را می شود از سنت های جاودانه جشن های آنها مشاهده کرد.

باید گفت که سنت های عروسی در مکزیک از شهر به شهر و حتی خانواده به خانواده فرق می کند، اما چند مورد که در ادامه آنها را شرح می دهیم، جز سنن اصلی هستند که در خانواده های مکزیکی به طور ثابت اجرا می شوند.

زمان مراسم عروسی

در مکزیک مراسم عروسی معمولا در یک عصر تابستانی دلپذیر انجام می‌شود.

لباس مراسم

لباس عروس در مناطق مختلف مکزیک متفاوت است. عروس ممکن است یک لباس کتانی سفید ساده یا یک لباس رنگارنگ خیاطی شده با نام Huipil را در مراسم به تن کند. همچنین پوشش الهام گرفته از فرهنگ اسپانیایی با نام mantilla veils نیز در این کشور معمول است. معمولا داماد هم پیراهن توری نازک رنگی را به نام guayabera را به تن می‌کند که برای آب و هوای گرم مکزیک مناسب است.

رسمهای روز عروسی

در طول مراسم، داماد به عروس خود 13 عدد سکه طلا به نام arras می‌دهد، که نمادی از اعتماد زوجین نسبت بهم محسوب می شود؛ در واقع داماد اعلام می کند که همسرش تمام دارایی او را نزد خود نگاه دارد و هنگام دریافت سکه ها عروس نیز قول می دهد تا امانت دار داماد باشد. عدد 13 نماد حضرت مسیح (ع) و حواریون او هستند.

یکی دیگر از سنن روز عروسی این است که پس از انجام مراسم عقد، کشیش یک لازو یا لسو که در واقع مهره یا گردنبندی بلند است را در شکل هشت گوش دور گردن زوجین می‌اندازد که نشان از وحدت ابدی آنها دارد.

البته برخی زوجین نیز حلقه ای از شکوفه های نارنجی را که نمادی از باروری و خوشبختی است را برای این کار ترجیح می دهند.

غذای عروسی

برنج تند، لوبیا و غذای سنتی تورتیلا از جمله غذاهای اصلی مراسم عروسی هستند. کیک عروسی سنتی مکزیکی نیز با آجیل و میوه خشک و طعم دار شده ساخته شده است.

موسیقی روز عروسی

گروه ماریاچی (با حداقل دو ویولن، دو ترومپت، یک گیتار اسپانیایی، یک ویولا و یک گیتارون) موسیقی روز عروسی را اجرا می‌کنند. رقص لامارچا که مشابه یک بازی پیچیده تقلید از لیدر گروه است، به عنوان رقص ورودی عروس و داماد اجرا می‌شود. میهمانان در دو ردیف، هر کدام به رهبری یکی از بزرگترهای هر خانواده، اطراف اتاق حرکت و حرکات موزون اجرا می‌کنند.

رسوم ویژه

همراهان عروس با نام مادریان (مادربرزرگ‌ها) به عروس کمک می‌کنند تا برنامه‌ریزی مراسم و رویدادهای روز عروسی را به خوبی انجام دهد و همچنین در طول دوره زندگی مشترک نیز به آنها مشاوره می‌دهند.

علاوه بر این آنها غذاها، لباس عروس، دکوراسیون جشن و تقریبا بیشتر نیازهای عروسی را فراهم می کنند و در طول مراسم وظیفه پذیرایی از تمامی مهمانان را به عهده می گیرند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مهسا | 1397 مهر 23


کلا مکزیکی ها به دلیل اینکه فرهنگشون خیلی شبیه اسپانیایی هاس دوستشون دارم
مردم گرمی هستند با روابط گسترده و مراسم شاد
چقدر سبک عروسیشون خوشگل بود فکر کنم حسابی بهشون خوش میگذره