استفاده از لنز در میکاپ عروسی

استفاده از لنز در میکاپ عروسی

فهرست عناوین

هرچند که هر انسانی با چهره طبیعی خود زیبایی منحصر به فردی را به چشم منتقل می کند و در شب عروسی بسیاری از عروس خانم ها ترجیح می دهند با صورت همیشگی خود و با یک میکاپ ساده ظاهر شوند اما در مقابل بعضی از دخترخانم ها ترجیح می دهند سبک و شکل جدیدی از صورت خود را در بزرگترین جشن زندگیشان به نمایش بگذارند و زیبایی خیره کننده ای را در ظاهر خود داشته باشند.

یکی از گزینه هایی که عروس خانم ها در میکاپ خود می توانند به آن فکر کنند استفاده از لنز است. اگر شما نیز مایل به استفاده از لنز در شب عروسی تان هستید، این مقاله مطمئنا به شما کمک خواهد کرد.

اهمیت گرفتن مشاوره برای استفاده از لنز

اگر به لنز حساسیت دارید و علاقه ای به استفاده از لنز ندارید پیش از عقد قرار داد با آرایشگر یا میکاپ آرتیست خود در این مورد گفتگو کنید. برخی از میکاپ آرتیست ها اصرار شدیدی به استفاد از لنز در چشمان عروس خانم دارند و اگر از قبل با آن ها در مورد این اختلاف نظر صحبت نکنید ممکن است در روز عروسی با او به مشکل بربخورید.

از سویی دیگر اگر علاقه‌مند به استفاده از لنز هستید، توصیه می شود پیش از آن به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید. در مواردی  دیده شده که آرایشگر به عروس خانمی که قصد قرار دادن لنز داشته است، استفاده از آمپول خاصی را در روز قبل از عروسی توصیه کرده است. بنابراین به هیچ عنوان بدون نظر پزشک متخصص از هیچ دارو و آمپولی استفاده نکنید تا مراقب یکی از مهمترین اعضای بدن خود در مهمترین شب زندگیتان باشید.

میکاپ آرتیستهای برتر را در بزمینه ببینید.

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

نکاتی برای خرید لنز

علاوه بر این، در زمینه انتخاب برند بهتر است از متخصص نظر بپرسید بعضی برندهای لنز با بعضی چشم ها  سازگاری ندارد. لنز را از جاهای معتبر تهیه کنید. آرایشگاه محل مناسبی برای خرید لنز نیست.

بهتر است پیش از شب عروسی تجربه استفاده از لنز را داشته باشید زیرا در بعضی موارد بخاطر ترس و استرس عروس خانم از استفاده از لنز پشیمان شده و یا تا آخر شب از ترس خطر لنز و تکان خوردن آن در چشم نتوانسته در مراسم به راحتی برقصد و فعالیت کند.

لنز طبی برای شب عروسی

اگر چشمان شما ضعیف است می توانید از لنزهای طبی رنگی استفاده کنید. لنزها بنا به پلاستیک مورد استفاده در ساختارشان به دو نوع سخت و نرم تقسیم می شود، استفاده از نوع نرم بسیار ساده است و می‌توانید به سادگی در چشمان خود قرار دهید و استفاده کنید؛ اما اگر به دلیل آستیگماتیک بودن چشمانتان مجبور به استفاده از نوع سخت هستید، گفتنی است که باید لنز را طولانی مدت،(گاه به اندازه دو ماه) در چشمان خود قرار دهید تا چشمانتان به آن عادت کند.

توجه به تاریخ مصرف لنز

لنز ها با توجه به مدت زمان استفاده نیز تقسیم بندی می شوند. در هنگام خرید لنز به نوع آن دقت کنید؛ برخی لنزها تنها برای یک بار استفاده هستند و باید آنها را بعد از یک بار استفاده دور بیندازید. بعضی دیگر را تا 6 ماه می‌توانید استفاده کنید ولی باید در ضدعفونی و نگهداری آن دقت لازم را به کار ببندید.

اگر هنوز تصمیم قطعی برای استفاده یا عدم استفاده از لنز را نگرفته اید، در ادامه با ذکر مواردی سعی کرده ایم به تصمیم گیری شما کمک  کنیم.

انتخاب لنز متناسب با اندازه چشم

اگر چشمان شما خیلی درشت یا گرد است و یا مردمک چشم شما برجسته است توصیه می شود از لنز استفاده نکنید؛ چرا که لنز سبب بازتر شدن چشم ها و بر جسته تر شدن مردمک چشم می شود. در مقابل اگر چشمان ریز و فروفته ای دارید استفاده از لنز به زیباتر شدن چشم های شما کمک می کند. اگر دوست دارید چهره شما طبیعی باشد و با رنگ چشمان خود در مجلس ظاهر شوید، می توانید از لنز هم رنگ چشمان خود استفاده کنید.

نکات پنهان استفاده از لنز

بعضی از عکاسان عروسی علاقه ای به استفاده عروس از لنز ندارند و معتقدند چشمان عروس خانم هایی که در روز عروسی از لنز استفاده می کنند، در عکس های پرتره بیش از حد خیره به نظر می آید. پس برای استفاده از لنز، نظر عکاس خود را نیز جویا شوید.

این نکته را در نظر بگیرید که وقتی لنزی با رنگ مشخصی را انتخاب می کنید، ممکن است آن رنگ لنز در چشمان شما جلوه ای نداشته باشد. برای مثال لنز آبی روشن در چشمان قهوه ای جلوه ای با رنگ آبی تیره مایل به قهوه ای دارد.

توجه کنید که صرفا مناسب بودن یک لنز برای یک فرد، دلیل بر مناسب بودن آن برای شما نیست. هر لنز به یک رنگ چشم و یک رنگ پوست می آید. بنابراین برای انتخاب رنگ لنز در شب عروسی، رنگ چشمان خود و پوست صورتتان را نیز حتما در نظر بگیرید. برای مثال پوست های سفید با رنگ لنز آبی روشن و طوسی ترکیب فوق العاده ای ایجاد می کنند و رنگ لنز مناسب پوست های سبزه رنگ های تیره مثل طوسی تیره و قهوه ای و عسلی است. اگر پوست گندمی یا سبزه روشن دارید، رنگ های عسلی و سبز می تواند برای شما ظاهر مناسبی ایجاد کند.

به طورخلاصه برای انتخاب رنگ لنز با آرایشگر مشورت کنید و با مراجعه به پزشک با اطمینان کامل از لنز استفاده کرده و برند آن را انتخاب کنید. 
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت