آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - آرایش گونه و لب

آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - آرایش گونه و لب

فهرست عناوین

اگر سه مقاله قبل در مورد اصول مرحله به مرحله آرایش پایه صورت، کانتورینگ و طراحی ابرو و ارایش و گریم چشم را خوانده  و آنها را اجرا کرده باشید، به شما تبریک می گوییم چرا که توانسته اید مبانی پایه یک میکاپ بدون نقص را به خوبی یاد بگیرید. حال برای تکمیل این میکاپ فوق العاده نیاز دارید تا آرایش گونه و لب ها را کامل کنید.

میکاپ آرتیستهای برتر را در بزمینه ببینید.

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

آرایش و کشیدن لب ها

مانند گریم پوست صورت و آرایش چشم ها، در آرایش لب‌ها نیز می توانید قبل از استفاده از رژ لب، از پرایمر استفاده کنید. پرایمر سطح صافی روی لب ایجاد می کند که هم رژ لب بهتر روی آن می خوابد و هم ماندگاری آن بیشتر می شود.

استفاده از خط لب برای گریم

مدتی است که کشیدن خط لب پررنگ دور لبها از مد افتاده است. تنها استفاده ای که از خط لب می شود، گریم لب است. مداد لب در واقع تثبیت کننده رژ لب به حساب می آید. مداد لبی که یک درجه از لب خودتان تیره تر است را انتخاب و کار گریم لب را آغاز کنید.

اگر لب های شما باریک است، برای پر حجم نشان دادن آن خط دور لب خود را از بیرون لب بکشید. دقت کنید که این خط نباید با فاصله از لبانتان کشیده شود زیرا آرایش مصنوعی به نظر خواهد رسید.

سپس خطی که دور لب کشیده اید را به صورت سایه روشن و به سمت داخل لب ببرید. دقت کنید اگر خط لب بالای لب را خیلی بالا ببرید، بینی تان را بزرگ و نوک بینی را به سمت پایین نشان می دهد.

برای آنکه لب برجسته تری داشته باشید قسمت های مشخص شده در تصویر را با مداد لب تیره کنید، وسط لب روشن تر و اطراف لب باید تیره تر باشد. بنابراین پس از تیره سازی نقاط مشخص شده، رژ لبی که یک درجه از مداد لبتان روشن تر باشد را بر روی لب خود بزنید. در آخر می توانید از برق لب استفاده کنید.

برای گریم لب های خیلی پهن می توانید برعکس مورد قبلی عمل کنید، یعنی به صورت مماس خط داخلی لب را با مداد لب بکشید. مداد لب شما باید روان باشد تا به راحتی بتوانید کمی آن را روی لب پخش کنید. سپس با استفاده از رژ لب، لبانتان را رنگ کنید.

در انتخاب رنگ رژ لب باید به این نکات دقت کنید.

رژ لب‌های تیره، لب را کوچکتر و رژ لب‌های روشن تر، لب را بزرگتر نشان می دهند. علاوه بر این انتخاب تناژ رنگ رژ لب بستگی به رنگ پوست شما دارد. اگر رنگ پوستتان سفید است،هم می توانید از رژهایی با رنگ روشن و کم رنگ تر مانند کالباسی استفاده کنید و هم رنگ هایی مانند رنگ گوشتی را برگزینید. اگر پوست سبزه روشن و به اصطلاح گندمی دارید، رژهایی با بیس صورتی یا بیس نارنجی برای شما انتخاب های خوبی هستند.

اگر پوست برنز دارید رنگ های بنفش و قهوه ای برای پوست شما مناسب هستند.

جهت برجسته کردن لب می توانید هنگام کانتور صورت، زیر لب پایین را کمی تیره و بالای لب را روشن کنید.

رژگونه

پس از انتخاب و استفاده از رژ لب نوبت به رژگونه می رسد.

انتخاب رنگ رژگونه بستگی به رنگ رژ لب شما دارد. رنگ رژلب و رژگونه باید با هم هماهنگ و از یک تن باشند. دقت کنید رژگونه های تیره سن شما را بالا می برد و رژ گونه های روشن شما را کم سن تر نشان می دهد. در استفاده از رژگونه زیاده روی نکنید، رژ گونه کمک می کند به صورتتان حس طراوت بدهید. مدتی است که زدن رژ گونه بر روی خط پایین گونه از مد افتاده است، بهتر است رژگونه را روی برجستگی گونه خود محو کنید و آن را خیلی به گوش ها و کناره های بینی نزدیک نکنید.

براش رژگونه شما باید نرم و لطیف باشد و سبب خط انداختن روی گونه ها نشود و رژ گونه را یکنواخت روی گونه پخش کند. برای پخش بهتر رژگونه می توانید پس از آغشته کردن براش به رژگونه با آن به کنار ظرف رژگونه ضربه بزنید تا پودر اضافی از روی آن برداشته شود.

هایلایتر

در انتها می توانید از هایلایتر جهت هایلایت و براق کردن قسمت هایی از صورت استفاده کنید. هایلایتر در انواع مایع و پودری تولید می شوند؛ این نکته را در ذهن داشته باشید که هایلایتر اغلب برای آرایش های شب استفاده می شود. هایلایتر را برای درخشان کردن قسمت های مشخص شده در تصویر به کار ببرید.

ضمن اینکه استفاده از هایلایتر در گوشه داخلی چشم سبب با نشاط تر شدن چشمان می شود.

برای اینکه بدانید چه برندهایی باکیفیت ترین و بهترین مواد آرایشی را دارند، اینجا کلیک کنید.

کلام آخر

پررنگ و کم رنگ بودن و سبک آرایشی که انتخاب می کنید، کاملا بستگی به سلیقه خودتان و مناسبت مد نظرتان دارد؛ بدون شک میکاپ مناسب عروسی با میکاپ دانشگاه و محل کار باید متفاوت باشد.

علاوه بر این ممکن است آرایش غلیظ یک نفر را زیباتر نشان دهد در حالی که همان آرایش به صورت فرد دیگری اصلا زیبا به نظر نیاید. رنگ سایه رژ لب و رژ گونه بیش از سایر لوازم آرایش غلظت آرایش را معلوم می کند. بنابراین رنگ سایه، استفاده از مژه مصنوعی، رنگ رژلب و رژ گونه و استفاده از هایلایتر مواردی است که با توجه به زمان و مکان آن باید در انتخابشان دقت لازم را داشته باشید.

برای مناسبتها، مدل مو و لباس مناسب نیز مکمل یک میکاپ خوب خواهد بود، به همین دلیل در مقاله «انتخاب مدل مو بر اساس لباس عروس» و «چه آرایشی برای پوستهای مختلف مناسب است؟» سعی خواهد شد تا به صورت جداگانه مطالب مفیدی را در مورد این موضوعات برای شما فراهم بیاوریم.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت