آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - آرایش و گریم چشم

آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - آرایش و گریم چشم

فهرست عناوین

قبل از آنکه آرایش چشم را شروع کنید، مطمئن شوید که کانتورینگ صورت را به طور کامل و بی نقص انجام داده اید. اگر در انجام کانتورینگ و آرایش ابرو خبره نیستید به مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - کانتورینگ و طراحی ابرو حتما سر بزنید. برای آرایش چشم باید گریم با توجه به فرم واندازه چشم انجام شود؛ در واقع باید در رفع عیوب ظاهری چشم ها سعی کرد. برای مثال افتادگی پلک ها، دور بودن چشم ها، نزدیکی بیش از حد چشم ها، پف دار بودن چشم و.... ازجمله این عیوب هستند.

در گریم و آرایش چشم باید از مجموعه ای از لوازم استفاده کنید: پرایمر سایه، پالت سایه، انواع براش سایه، مداد چشم، خط چشم.

پرایمر سایه چشم

پرایمر را باید پشت پلک و قبل از استفاده از هر سایه یا خط چشمی بزنید. پرایمر به صورت کرم یا لوسیون است که سبب ماندگاری آرایش می شود، علاوه بر این پرایمر جلوه خط چشم و سایه را دوچندان می کند، پرایمر خطوط و چروک های احتمالی پلک را می پوشاند و آبرسانی را برای پوست های خشک افزایش می دهد. برای استفاده از پرایمر برای پشت پلک ها می توانید هم از براش سایه و هم انگشت دست استفاده کنید. مدتی صبرکنید تا پرایمر خشک شود، سپس کار با سایه و خط چشم را آغاز کنید.

سایه چشم

هر چند کیفیت و نوع میکاپ چشم بیش از هرچیز دیگری وابسته به سایه است و با استفاده از سایه های مختلف در رنگ های گوناگون و طرق استفاده مختلف سبک های متفاوتی از آرایش بدست می آید. با این حال یک سری از نکات در همه سبک ها مشترک است که در ادامه به ذکر برخی از ان ها می پردازیم.

آرایش چشم های ریز

برای آرایش چشمان ریز باید از یک سایه با رنگ روشن در پشت پلک استفاده کنید. سایه نقره ای یکی از مناسب ترین رنگهای سایه برای پشت پلک های چشم های ریز است. سایه های پررنگ و تیره چشم را ریزتر نشان می دهد، کمی سایه روشن نیز به استخوان زیر ابرو بزنید.

آرایش چشم های پف دار یا پلک افتاده

اگر پلک را از سمت مژه به بالا، به سه قسمت تقسیم کنید، باید مرحله به مرحله سایه را از رنگ تیره به سمت روشن ببرید؛ یعنی در بخش چسبیده به ریشه مژه ها قهوه ای تیره، سپس قهوه ای روشن و بعد سایه ای از نزدیک به رنگ پوست استفاده کنید. دقت کنید که سایه ها باید خوب درهم محو شوند و مرزها دیده نشوند. روی استخوان بالای پلک را با یک رنگ قهوه ای ملایم سایه بزنید به صورت کمانی محو کنید.

آرایش چشم های گرد

اگر چشمانی گرد دارید، باید سایه را تا گوشه ی خارجی چشم ادامه دهید و یا گوشه خارجی چشم را سایه تیره بزنید و به سمت داخل در سایه های روشن‌تر محو کنید تا چشم‌ها کشیده تر به نظر برسند. یکی از کارهای دیگری که می توانید انجام دهید، استفاده سایه تیره روی پلک و سایه روشن زیر ابرو است. اگر قصد دارید زیر چشم را سایه بزنید، در صورتی که فقط بخش وسطی پایین چشم را سایه بزنید، چشم گردتر نشان داده می شود. پس یا این کار را انجام ندهید یا کل پلک پایین را سایه بزنید.

چشمانی با فاصله زیاد از هم

اگر چشم های شما فاصله زیادی از هم دارند، باید از سایه تیره در پشت پلک استفاده کنید.

خط چشم

پس از استفاده از سایه نوبت به کشیدن خط چشم می رسد، اگر قصد دارید خط چشم بکشید، باید ابتدا انواع خط چشم ها را بشناسید. مداد چشم، خط چشم مایع، خط چشم قلمی، ژل خط چشم، خط چشم سایه ای، از انواع مختلف آن هستند.

مداد چشم: ساده ترین نوع ابزار رسم خط چشم، مداد است. اغلب افراد مبتدی در میکاپ از مداد چشم استفاده می کنند. اگر پوست چربی دارید از مدادی استفاده کنید که جنس چرب نداشته باشد. چرا که مداد چرب ماندگاری کمی دارد و بخصوص در فصول گرم سال با عرق کردن خط چشم هم پاک می‌شود.

خط چشم مایع: وسیله معمول دیگری که در کشیدن خط چشم استفاده می شود خط چشم مایع است. قلم های خط چشم مایع در دونوع ماژیکی و مویی هستند که اپلیکاتور های مویی برای استفاده به مهارت بیشتری نیاز دارد. مایع خط چشم ها در انواع ضدآب و معمولی تولید می شوند.

خط چشم قلمی: خط چشم های قلمی نیز نوع دیگری از ابزار آرایش چشم هستند که مایع خط چشم داخل قلم قرار دارد و مورد استفاده قرار می گیرند.

ژل خط چشم: ژل خط چشم درون ظرفی قرار داد که محتویات آن به وسیله یک قلم برداشته می شود و پشت چشم کشیده می شود، این نوع خط چشم بیشتر از ابزار میکاپ آرتیست های حرفه ای به حساب می آیند و ماندگاری بیشتری دارند.

خط چشم سایه ای یا کیکی: استفاده از این نوع خط چشم دقت زیادی لازم دارد. آرایشگرهای حرفه ای اغلب از این نوع خط چشم استفاده می کنند. برای استفاده از این نوع خط چشم به یک قلم مجزا نیاز است، این خط چشم ها مانند سایه خشک هستند و برای استفاده باید قلم را کمی مرطوب کرد.

  1. شکل خط چشم شما بستگی به فرم چشم های شما دارد. برای مثال برای چشم های ریز بهتر است دنباله خط چشم را به سمت بالا بکشید و گوشه چشم را نبندید تا چشمان شما بازتر و بزرگتر به نظر برسد.
  2. برای گریم چشم های گرد خط چشم شما باید نازک و دنباله دار باشد خط چشمی که از گوشه داخلی چشم آغاز شود و تا بیرون چشم ادامه پیدا کند، دنباله ی خط چشم شما نباید به سمت بالا برود، زیرا بالارفتن دنباله ی خط چشم سبب گردتر شدن خط چشم می شود. با مداد چشم مشکی، خط داخلی مژه را سیاه کنید. این کار علاوه بر آنکه چشمان شما را از گردی در می آورد، مژه شما را پر پشت تر نشان می دهد.
  3. اگر چشمان خیلی کشیده ای دارید سعی کنید خط چشمتان را به گونه ای بکشید که در بخش وسط خط مژه ضخیم شود. در مورد دنباله خط چشم می توانید یا آن را رسم نکنید یا اگر به دنباله خط چشم علاقمند هستید، به گونه ای باشد که به بیرون از چشم کشیده نشود و به سمت بالا برود.
  4. اگر پلک های چشم شما افتاده است بهتر است در این مورد از خط چشم خیلی تیره استفاده نشود. خط چشم قهوه ای گزینه خوبی است. علاوه بر این بهتر است تنها به کشیدن خط باریکی بالای خط مژه قانع باشید. خط چشم پهن در بین پوست پلک شما شکل بدی پیدا میکند. در صورت تمایل دنباله خط چشم را کوتاه و به سمت بالا بکشید.
  5. لازم به ذکر است مداد سفید داخل چشم، سبب درشت تر شدن و مداد سیاه سبب ریزتر شدن و پرپشت تر شدن مژه می‌شود.

برای اینکه بدانید چه برندهایی باکیفیت ترین و بهترین مواد آرایشی را دارند، اینجا کلیک کنید.

اصول ریمل زدن مژه ها

در آرایش چشم مرحله ی آخر ریمل زدن است. پیش از استفاده از ریمل می توانید با استفاده از پرایمر مژه تراکم مژه ها را بیشتر و موهای مژه ها را ضخیمتر کنید. پرایمر مژه بی رنگ است و نباید در استفاده از آن زیاده روی کرد چرا که بر روی مژه جمع می شوند و فرم بدی به مژه ها می دهد.  پس از خشک شدن پرایمر می‌توانید ریمل بزنید.

ریمل های ضدآب

ریمل ها در انواع ضدآب و معمولی تولید می شوند. اگر پس از آرایش قصد استفاده از استخر را ندارید یا زیر باران نمی روید، از نوع معمولی استفاده کنید؛ زیرا ریمل های ضدآب در هنگام شستن آرایش سخت پاک می شوند و احتمال کنده شدن مژه ها وجود دارد. در این صورت باید حتماً از یک پاک کننده آرایش چشم کمک بگیرید.

انتخاب ریمل متناسب با فرم چشمان

ریمل ها کارایی های متفاوتی دارند. بعضی از ریمل ها تحت عنوان حجم دهنده، برخی دیگر بعنوان بلند کننده و بعضی حالت دهنده مژه هستند. انتخاب نوع ریمل باید متناسب با فرم چشمان شما انجام شود.

  • اگر مژه های شما پرپشت اما کوتاه است از ریملی با برس بلند کننده استفاده کنید.
  • اگر مژه هایی کم پشت دارید از ریمل حجم دهنده و اگر مژه های صاف و بی حالت دارید ریمل های فر کننده و حالت دهنده را به کار ببندید. برخی ریمل ها چند کاره هستند، که هر سه عمل پر پشت کردن، بلند کردن و حالت دادن را انجام می دهند.
  • در استفاده از ریمل توجه کنید که اگر قصد دارید چند بار ریمل بزنید تا مژه های زیباتری داشته باشید، نباید اجازه دهید ریمل بر روی مژه های شما خشک شود، زیرا در صورتیکه بر روی ریمل خشک مجدد ریمل بزنید، مژه ها به هم می چسبند.

طریقه صحیح ریمل زدن

برای استفاده درست از ریمل برس آن را در درون محفظه ی مواد تلمبه نزنید این کار باعث خشک شدن ریمل زودتر از حد معمول می شود. پس از آن که برس را وارد محفظه کردید آن را درون محفظه بچرخانید سپس آن را در آورید. سری برس را بر روی ریشه مژه ها قرارداده و به سمت بالا بکشید. اگر چشمان کشیده ای دارید، مژه ها را به سمت بالا بکشید و اگر چشمان شما فرم گردی دارد مژه ها را به سمت بیرون چشم هدایت کنید. از ریمل زدن مژه های پایین غافل نشوید. این کار باعث درشت تر شدن چشمان شما می شود.

اصول چسباندن مژه مصنوعی

گفتنی است می توانید پیش از استفاده از ریمل از مژه ی مصنوعی استفاده کنید. سعی کنید مژه هایی که طبیعی تر هستند را انتخاب کنید. چسباندن مژه های یک سره کار راحت تری است و افراد آماتور اغلب از این نوع مژه استفاده می کنند. در حالیکه حرفه ای ها مژه های دانه ای را به کار می برند؛ زیرا به آن ها توانایی بیشتری در فرم دادن به چشم ها می دهند و طبیعی تر هستند.

  • اگر چشمان گردی دارید گوشه خارجی چشمانتان را مژه بلندتری بگذارید و از چسباندن مژه به گوشه داخلی چشم خودداری کنید. 
  • اگر چشمان کشیده ای دارید قراردادن مژه های بلند در وسط خط مژه چشمان بزرگتری را نتیجه میدهد.
  • مژه های یک سره را با استفاده از دست و مژه های دانه ای را با موچین می توانید بچسبانید.
  • دقت کنید در چسباندن مژه های یکسره اگر طول مژه مصنوعی از چشم شما بزرگتر است قسمت اضافی آن را قیچی کنید. سعی کنید در دو انتهای مژه مصنوعی کمی مقدار بیشتری از چسب بزنید و در وسط ان لایه ی خیلی نازکی چسب استفاده کنید. مژه ها را تا جای ممکن نزدیک به خط مژه های خودتان بچسبانید تا حالت مصنوعی نگیرد.
  • اگر در انتهای کار متوجه فاصله مژه مصنوعی تا خط مژه طبیعی خود شدید با استفاده از قلم نازک خط چشم آن فاصله را پر کنید.
  • بعد از چسباندن مژه مصنوعی در انتها با یک ریمل مژه های خود را به سمت مژه های مصنوعی ریمل بزنید، تا به هم بچسبند و یک ردیف مژه دیده شود.

اگر مایلید تا با مراحل اصولی آرایش لبها و گونه ها آشنا شوید، مقاله «آموزش مرحله به مرحله صورت - آرایش گونه و لب» را بخوانید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت