آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - کانتورینگ و طراحی ابرو

آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - کانتورینگ و طراحی ابرو

فهرست عناوین

پیش‌تر در مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - پایه آرایش در خصوص استفاده از مواد آرایشی پایه ای برای آماده سازی پوست برای شروع آرایش اطلاعاتی را برای شما فراهم آوردیم. حال نوبت به آن می رسد تا با تکنیک کانتورینگ صورت، گریم اصلی صورت خود را آغاز کنید و در ادامه به بیان فن و فنون طراحی ابروهای زیبا و طبیعی نیز خواهیم پرداخت.

کانتور و هایلایت

عمل کانتورینگ و هایلایت دو هدف را دنبال می کند؛ یکی دادن فرم دلخواه و مناسب به صورت و دیگری رفع برخی عیوب. کانتور به معنای ایجاد تیرگی و هایلایت به معنای ایجاد روشنی است. برندهای معتبر لوازم آرایش، پالت هایی تحت عنوان پالت کانتور به بازار عرضه کرده اند که شما می توانید هم از این پالت ها برای کانتورینگ استفاده کنید و هم از کرم پودر برنزه و چند درجه تیره تر از کرم پودر اصلی. برای هایلایت کردن نیز اغلب از کانسیلر یا کاموفلاژ دو درجه روشن تر از پوست استفاده می شود. کانسیلرها انواع مختلف مدادی، ماتیکی و مایع دارند که بنابر سلیقه و تبحر خود می توانید از انواع آنها استفاده کنید. کانتورینگ فرم های مختلف صورت فرق دارد.

گریم صورت گرد

برای متعادل سازی صورت های گرد باید ناحیه استخوان فک کناره های پیشانی (شقیقه ها)، غبغب و فرو رفتگی زیر گونه را تیره کنید و جلوی چانه، وسط پیشانی، روی گونه ها و خط وسط بینی را روشن کنید.

گریم صورت قلبی شکل

برای متعادل سازی صورت های قلبی باید جلوی چانه (قسمت وسط چانه) و شقیقه ها و بالای پیشانی را تیره و قسمت خط فک و زیر گونه ها را هایلایت کنید.

گریم صورت کشیده

برای گریم صورت های کشیده، قسمت بالایی پیشانی (محل رشد موها)، چانه و فرورفتگی زیرگونه ها تیره شود و بالای استخوان گونه و پیشانی روشن شود. برای آنکه صورت این افراد گردتر به نظر آید دقت کنید که خط کانتور زیرگونه را به صورت صاف تا گوشه های لب کشیده شود، بلکه ناحیه انتهایی آن باید کمی گرد و به سمت بالا کشیده شود تا کمی لپ و گونه برجسته تر نشان داده شود.

گریم صورت مربعی

برای گریم صورت های مربعی کناره های پیشانی و زیر استخوان فک و زیر استخوان گونه تیره شود و زیر چشم ها و وسط چانه باید روشن‌تر باشد.


گریم صورت بیضی شکل

چهره های بیضی شکل زیباترین فرم را دارند؛ به گونه ای که برای کانتورینگ و متعادل سازی آن تنها لازم است وسط پیشانی، روی چانه و زیر چشم هایلایت شود.

گریم صورت لوزی شکل یا الماسی

برای گریم این فرم صورت باید یک خط تیره از کنار گوش(زیرگونه) تا وسط گونه به صورت اریب بکشید. قسمت بالای پیشانی و پایین چانه را کانتور کنید و شقیقه ها و استخوان های کناری فک را روشن کنید.

  • تمام تلاش یک گریمور باید در راستای ایجاد زیبایی طبیعی باشد. از این رو محو کردن هایلایت ها و کانتورینگ و از بین بردن مرزها از مهمترین پارامترهای یک گریم حرفه ای به حساب می آید.
  • درمجموع گریم فرم صورت از یک قانون کلی پیروی می کند که هرگاه خواستید قسمتی از صورت برجسته تر شود، هایلایت و هرگاه قصد داشتید، قسمتی را کوچکتر و یا فرو رفته تر به نشان دهید، آن را تیره تر کنید.
  • اگر صورت خیلی کشیده ای دارید، برای آن که صورت شما کوتاه تر به نظر آید، باید قسمت بالایی و زیرین صورت(بالای پیشانی و خط استخوان فک) را تیره کنید. اگر قصد دارید پیشانی تان بلندتر به نظر آید وسط پیشانی را روشن تر از سایر قسمت های صورت کار کنید.
  • اکثر خانم ها بیشترین حساسیت را بر روی بینی خود دارند، برای باریک کردن بینی پهن، از دو خط تیره در دو طرف بینی و یک خط هایلایت وسط بینی استفاده کنید و بالعکس اگر بینی خیلی باریکی دارید دو طرف بینی را هایلایت و وسط آن را تیره کنید. برای کوتاه کردن بینی نوک و پایین بینی را تیره کنید و برای بلند کردن آن نوک بینی را هایلایت کنید.
  • بعد از آنکه با براش کانتورینگ یا اسفنج تخم مرغی عمل محوسازی را انجام دادید مراحل بعدی آرایش را پی بگیرید.

استفاده از پودر تثبیت کننده

لزومی ندارد از پودر تثبیت کننده برای کل صورت استفاده کنید.کافی است مقداری از پودر را با براش بردارید و برای مدتی روی نواحی زیر چشم و خط خنده که با حرف زدن و حرکات صورت چروک می افتد، قراردهید.

اگر پودر تثبیت کننده استفاده نکنید، کانسیلر در چروک ها جمع می شود و حالت بدی پیدا می کند. بعد از قرار دادن پودر تثبیت کننده در این قسمت ها، آرایش ابرو و چشم را انجام دهید و بعد از اتمام آرایش چشم، با یک براش بادبزنی پودرها را کنار بزنید و از صورت بردارید.

گریم ابرو

شاید باورکردنی نباشد اما تاثیر مدل و رنگ ابرو در چهره ی شما تا حدی است که برای شما شخصیت می سازد. ابروهایی با فاصله کم از هم به صورتی که فرم و شیب آنها در دو انتهای دور از هم به سمت بالاست، حالتی عبوس می دهد؛ به همین نسبت ابروهایی که در دو انتها به سمت پایین می رود به صورت شما حالتی غمگین یا پراسترس می دهد. بنابراین در انتخاب فرم ابرو متناسب با فرم صورت خود دقت کنید.

  • در صورت های گرد، ابرو باید هم شیب به سمت بالا و هم به سمت پایین داشته باشد. ابروهای گرد بدترین انتخاب و ابروهای زاویه دار با ارتفاع بلند و دم کوتاه بهترین انتخاب هستند.
  • ابروی مناسب صورت های کشیده ابروهایی افقی است که باعث کوتاه تر دیده شدن صورت می شود.
  • برای صورت های چهارگوش ابروهای با زاویه تیز بهترین مورد جهت متعادل سازی است.
  • در صورت های قلبی باید ابروهای منحنی ایجاد کنید. ابروی با انحنای زیاد و ابروی با انحنای کم هردو زیبایی خاص خود را به صورت های قلبی می دهد. از انتخاب ابروهای صاف و پهن خودداری کنید. ابروی گرد بهترین گزینه برای ابروهای این افراد است.
  • در صورت های الماسی می توان با ایجاد انحنای ابرو، زاویه ها و پهنی فرم صورت را کم کرد.

لوازم آرایش مختلفی برای گریم ابرو وجود دارند که از انواع آنها می توان به مداد ابرو، پودر سایه ابرو، ریمل ابرو، ژل ابرو و ماژیک ابرو اشاره کرد. که هر کدام کارایی متفاوتی دارند.

مداد ابرو: بعد از انتخاب مداد ابروی هم رنگ ابروی خود برای استفاده توجه داشته باشید که نوک مداد ابروی شما حتما باید تیز باشد، زیرا شما با مداد ابرو قصد کشیدن تارهای مو را در جاهای خالی ابرو دارید؛ پس برای هرچه طبیعی تر شدن آن از مداد نوک تیز استفاده کنید. دقت کنید طریقه کشیدن تار موها در همان جهت موهای ابرو و حالت هاشور باشد. اغلب مداد های مرغوب کمی خشک هستند چرا که اگر مداد ابرو چرب باشد پس از مدتی با چربی پوست و یا عرق کردن شما پخش می شود و حالت مصنوعی می گیرد. اغلب در پایین مدادهای ابرو برسی قرار داده می شود تا با کمک آن و  با عمل شانه کردن می توانید موهای آن را مرتب کنید.

پودر سایه ابرو: پودر سایه ابرو نیز اگر در رنگ مناسب و با قلم مناسب به نحو درست استفاده شود، می تواند کاملا طبیعی جاهای خالی ابروی شما را پر کند.

ریمل ابرو: ریمل ابرو اغلب برای تغییر رنگ استفاده می شود و نمی تواند جاهای خالی ابرو را پر کند. ریمل ابرو تارهای موی ابرو را ضخیم می کند و آن ها را مرتب نگه می دارد و به ابرو رنگ مورد نظر شما را می دهد.

ژل ابرو: ژل ابرو عملی شبیه به ریمل ابرو انجام می دهد با این اختلاف که به ابرو رنگ نمی دهد و تنها تارهای ابرو را مرتب نگه می دارد.

ماژیک ابرو: ماژیک ابرو کاربردی مشابه مداد ابرو دارد و برای کسانی که ابروهای بسیار کم پشتی دارند، مناسب است. این افراد می توانند به وسیله ماژیک ابرو خطوط هاشور مانندی را به شکل موهای ابرو برای خود ایجاد کنند.

میکاپ آرتیستهای برتر را در بزمینه ببینید.

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

برای اینکه بدانید چه برندهایی باکیفیت ترین و بهترین مواد آرایشی را دارند، اینجا کلیک کنید.

در مجموع توصیه ما به شما برای آرایش ابرو این است که اگر ابروهای بی نقصی دارید از آرایش آن پرهیز کنید، چرا که فرم طبیعی ابرو در زیباتر نشان دادن شما یک موهبت است. اگر جایی از ابروی شما خالی است بهتر است تنها قسمت خالی ابرو را پرکنید، و از آرایش قسمت های دیگر ابرو خودداری کنید. اگر نیازی به تغییر رنگ ابروی خود ندارید، از ریمل ابرو استفاده نکنید، اگر ابروهای شما خیلی خالی است و قصد دارید از مداد یا پودر ابرو استفاده کنید، توجه کنید که نباید ابرو را به صورت یکنواخت و یک رنگ بکشید، بلکه قسمت تاج ابرو کمرنگ ترین و قسمت قوس ابرو باید پررنگ ترین قسمت ابرو باشد تا فرم طبیعی یک ابرو را داشته باشد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت