آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - پایه آرایش

آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - پایه آرایش

فهرست عناوین

آرایش کردن، روش و شیوه ای است که خانم ها برای زیبایی بیشتر، از آن استفاده می کنند. در واقع می‌توان خودآرایی را از هنرهای یک خانم به حساب آورد که با داشتن این هنر می‌توانید از هزینه های گزاف برای میکاپ در آرایشگاه ها جلوگیری کنید. بدیهی است که برای آن که مثل یک میکاپ‌کار حرفه ای آرایش کنید، باید نکاتی را بیاموزید. بنابراین تنها داشتن ابزار آرایشی مرغوب، تضمین کننده یک آرایش خوب نیست؛ بلکه استفاده حرفه ای از این ابزار می تواند میکاپ فوق العاده ای را به وجود آورد.

کارشناسان بزمینه، در این مقاله سعی کرده اند تا در حدامکان نکات گریم و میکاپ  را به شما گوشزد کنند تا با رعایت این نکات زیبایی خود را دو چندان کنید.

پوست خود را بشناسید

برای انتخاب بهتر لوازم بهداشتی آرایشی باید نوع پوست خود را بشناسید، بعد از آن می توانید مواد آرایشی مناسب خود را در اختیار داشته باشید و مراحل بعدی را طی کنید. لوازم آرایشی مناسب برای دارندگان پوست های چرب و خشک متفاوت است.

تمیزی صورت پیش از آرایش

شما برای داشتن نوشته ای تمیز و زیبا هیچ گاه بر روی کاغذی که از قبل روی آن نوشته یا خط خطی و کثیف شده است، شروع به نوشتن نمی کنید. به همین ترتیب برای داشتن یک آرایش تمیز و فوق العاده ابتدا و پیش از آغاز، صورتتان را کامل بشویید، یا به وسیله ی پاک کننده های آرایش تمیز کنید. حتی اگر آرایشی بر صورت نداشته اید، برای اطمینان از نبودن هر گونه آلودگی و سیاهی بر روی صورت آن را پاک کنید. در زیر به تعدادی از پاک کننده های آرایش و تمیز کننده های صورت اشاره شده است.

دستمال مرطوب

ساده ترین وسیله ی پاک کننده صورت، دستمال های مرطوب هستند که معمولا یک بسته از آنها در کنار وسایل آرایشی خانم ها قراردارد. این دستمال ها اغلب حس طراوت و تازگی را به پوست شما می دهد، اما استفاده مداوم از آنها معایبی را نیز شامل می شود. برای ایجاد خاصیت ضد میکروبی این دستمال ها، در تولید آنها از ماده فنوکسی اتانول استفاده می‌شود که این ماده برای کبد، سیستم عصبی و گوارش مضر است. همچنین وجود تثبیت کننده های این دستمال ها، (فتالات ها) از معایب دیگر این دستمال هاست. به علاوه درصد زیادی از دستمال های مرطوب را پلی استر تشکیل می دهد که دوستداران محیط زیست به عدم استفاده از این مواد تاکید کرده اند. بنابراین به علت وجود مواد شیمیایی، خصوصاً در دوران بارداری اکیداً توصیه می شود از استفاده از دستمال های مرطوب خودداری شود.

تونر: همانطور که پیش از این اشاره کردیم حتی اگر صورت شما آرایشی ندارد و قبلاً آن را شستشو داده اید، باز هم بهتر است برای داشتن یک میکاپ کاملاً تمیز صورتتان را پاک کنید. تونرها گزینه مناسبی برای این کار هستند. تونر در حقیقت متعادل کننده پوست صورت است. صورت شما بعد از شستشو با صابون حالت قلیایی پیدا می کند. تونر با متعادل سازی اسید پوست شما، PH آن را پایین می آورد و سبب قوی تر شدن پوست صورت و آماده سازی آن برای کار میکاپ می‌شود. تونرها خاصیت ضدلک هم دارند و اغلب روشن کننده  پوست هستند، به عنوان یک تونر طبیعی می توان به سرکه سیب اشاره کرد. اگر از سرکه سیب استفاده می‌کنید از خلوص آن اطمینان حاصل کنید.

تونرها سه نوع مختلف دارند؛ برپایه الکل، برپایه گلیکول یا برپایه آب. تونرهای برپایه ی الکل سبب التهاب پوست و از دست رفتن کلاژن پوست می شوند. تونرهای بر پایه گلیکول شاداب کننده و شفاف کننده‌اند، اما باعث تحریک و آسیب پوست می شوند. در عین حال تونرهای بر پایه آب برای غنی سازی پوست مناسب هستند و بیشتر برای استفاده پیشنهاد می شوند.

میکاپ آرتیستهای برتر را در بزمینه ببینید.

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

توجه داشته باشید که برای انتخاب تونر مناسب باید نوع پوست خود را بشناسید. اگر پوست صورت شما چرب است، در انتخاب تونر بسیار دقت کنید چراکه اغلب تبلیغات دروغین، برای افرادی است که پوست های چرب و مستعد جوش دارند. شما باید به دنبال تونرهای ترمیم کننده و جمع کننده ی منافذ پوست باشید و برای استفاده از تونر از یک پنبه کمک بگیرید. اگر پوست خشکی دارید، تونری با خاصیت ضدالتهاب انتخاب کنید تا از پوسته شدن پوستتان جلوگیری کند. افرادی که پوست خشک دارند، باید تونر را با دست به صورت خود بزنند. در مجموع استفاده از تونر اغلب برای پوست های چرب و معمولی توصیه می شود و افراد با پوست خشک بهتر است کمتر از تونر استفاده کنند. دقت کنید که مورد مصرف تونر معمولاً پیش از خواب و پس از شستشوی آرایش برای متعادل کردن پوست است؛ اما پیش از آرایش نیز می توان آن را به کاربرد.

پاک کننده میسلار: پاک کننده های میسلار بر خلاف تونر ها تغییری در PH پوست ایجاد نمی کنند، و برای پوست های خشک و مستعد جوش بسیار مناسبند و تنها به وسیله یک تک پنبه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع پاک کننده ها آلودگی را از پوست جدا می کنند و همزمان عمل مرطوب سازی را انجام می دهند.

اسپری آب معدنی: در اسپری های آب معدنی، مواد معدنی از جمله کلسیم و منیزیم، مس و روی .... استفاده شده است که با داشتن PH خنثی با پوست صورت بسیار سازگار هستند. اسپری آب معدنی کاربردهای مختلفی دارد که تنهای یکی از آنها پاکسازی صورت، پیش از آرایش است.

برای اینکه بدانید چه برندهایی باکیفیت ترین و بهترین مواد آرایشی را دارند، اینجا کلیک کنید.

مرطوب سازی پوست

از جمله کارهای زیرسازی آرایش و آماده سازی پوست برای میکاپ، مرطوب سازی پوست می باشد. اگر پوست چربی دارد نیازی به مرطوب سازی نیست؛ اما اگر پوست شما خشک است، حتما با یک لوسیون یا مرطوب کننده عمل مرطوب سازی پوست خود را انجام دهید، زیرا در صورت خشکی پوست، آرایش بر روی آن جلوه خوبی ندارد و مواد به صورت مناسب جذب نمی شوند. برای این کار می توانید از مرطوب کننده های سازگار با پوست صورتتان استفاده کنید.

پایه آرایش

پرایمرها در انواع مختلفی وجود دارند، باید ببینید انتظار شما از یک پرایمر چیست؟ بزرگترین دسته بندی پرایمرها، انواع رنگی و بی رنگ آن است. اگر پوست شما ملتهب و قرمز رنگ است، با استفاده از پرایمر سبزرنگ قرمزی پوست را خنثی کنید. اگر پوست شما زرد رنگ است، پرایمر بنفش ملایم گزینه مناسبی است. اگر لکه های سیاه یا آبی و کبود روی صورتتان وجود دارد، پرایمر هلویی و پرتقالی را به کار ببندید، اگر رنگ و لکه ی خاصی روی صورت شما قرار ندارد، لزومی ندارد پرایمرهای رنگی را انتخاب کنید.

در صورتی که نوع پوست شما چرب است، پرایمرهای دارای اسید گزینه ی مناسبی هستند، اگر پوست خشکی دارید باید با امتحان کردن پرایمرهای مختلف نوع مناسب برای پوست خود را پیدا کنید.

توجه داشته باشید که در استفاده از پرایمرها زیاده روی نکنید، زیرا پرایمر زیاد سبب جمع شدن آن زیر آرایش می شود. پرایمرها گاه برای براق سازی آرایش یا مات کردن آن به کار می روند و اغلب برای پوشاندن روزنه ها، خطوط ریز صورت و عیوب آن و پایدار سازی آرایش استفاده می شوند. نحوه استفاده از پرایمرها بسیار ساده است. کافی است با انگشت دست یا اسفنج آرایشی پرایمر را بر روی پوست پخش کنید؛ به صورتی این کار را انجام دهید که در نهایت لایه ای نازک و یکنواخت بر روی پوست ایجاد شود. برای لب و پشت پلک بهتر است از پرایمر مخصوص استفاده کنید. اما اگر قصد استفاده از پرایمر مخصوص را ندارید، از پرایمر صورت، لایه ای بسیار نازک روی لب و پشت پلک بزنید، قبل از آنکه مراحل بعدی آرایش را شروع کنید، اجازه دهید پرایمر کاملاً خشک شود.

استفاده از کرم پودر

کرم پودر مناسب رنگ و جنس پوست خود را بشناسید. توجه داشته باشید که کرم پودر شما نباید با صورت شما اختلاف رنگ زیادی داشته باشد. چرا که روی صورت شما جلوه ی خوبی نخواهد داشت. اگر پوست چربی دارید، دقت کنید که کرم پودر انتخابی شما چرب نباشد. برای استفاده از کرم پودر می توان از دست، اسفنج تخم مرغی، اسفنج معمولی، پدسیلیکونی، براش کرم پودر و براش قاشقی استفاده کرد. استفاده از دست به این علت توصیه نمی شود که رد انگشتان دست بر روی صورت باقی می ماند، و چربی اضافی کرم پودر را نمی گیرد؛ بنابراین بهتر است با ابزار دیگری این کار را انجام دهید تا لایه ای یکنواخت بر روی پوست خود داشته باشید.

شناخت فرم صورت

برای انجام مراحل بعدی باید فرم صورت خود را بشناسید، تا بتوانید گریم مناسب صورت خود را انجام دهید. برای تشخیص نوع فرم صورت به آینه ای بزرگتر از صورت خود و کاملاً عمودی نیاز دارید. برای انجام این کار موازی با آینه بایستید. سپس با یک رژ لب، دور تصویر صورت خود را علامت گذاری کنید. سپس با تصویر به دست آمده می توانید فرم صورت خود را مشخص کنید، انواع فرم صورت را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

پس از مشخص شدن فرم صورت می توانید گریم مناسب آن را آغاز کنید و با استفاده از مواد آرایشی مناسب، کار کشیدن فرم نهایی صورت و ابروها را مشخص کنید. برای اینکه مقاله بعدی را در مورد کانتورینک و طراحی ابرو بخوانید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت