بهترین نمونه های کارت عروسی و نکاتی در مورد خرید آن

بهترین نمونه های کارت عروسی و نکاتی در مورد خرید آن

فهرست عناوین

اگر مدت زمان زیادی تا اعلام رسمی تاریخ و مکان جشن عروسی تان نمانده است، می توانید به دو روش کاملا متفاوت مهمانانتان را به جشن دعوت کنید؛ جدیدترین روش و البته هیجان انگیز ترین نوع دعوت این است که از پلتفرم آنلاین بزمینه استفاده کنید و  بدون صرف هزینه، یک سایت جشن بی نقص بسازید و مهمانان خود را به شرکت در جشنتان بخوانید. روش دوم نیز استفاده از کارت دعوت هایی است که در بازار می توانید انواع و اقسام آنها را با قیمت های متفاوت بیابید.

اگر علاقه‌مندید از کارت دعوت های معمول برای جشن عروسی تان استفاده کنید، قبل از هر چیز به شما پیشنهاد می کنیم با دقت بیشتری موارد مختلف را بررسی کنید تا کارت دعوت شما که جزء کوچک و مهمی از محتوای جشن شماست، بتواند توجه مهمانانتان را به خود جلب کند. ما این موارد را برای اینکه در نهایت از انتخاب خود راضی باشید در این مقاله فراهم آورده ایم.

تعیین سبک عروسی

هنگامی‌که مکان و زمان عروسی خود را تعیین می‌کنید، در نهایت سبک عروسی شما نیز مشخص می‌شود؛ بنابراین می توانید بگویید که عروسی شما ساده، مجلل، کلاسیک، وینتج یا مدرن است و یا اینکه عروسی رسمی یا غیر رسمی برگزار می شود. بعد از مشخص شدن این مورد، می‌توانید سبک کارت دعوت خود را بر اساس آن انتخاب کنید.

مشخص کردن رنگ تم جشن عروسی

معمولا رنگ‌های سفید، کرم، شیری یا صورتی ملایم برای کارت، و رنگ مشکی یا طلایی برای متن دعوتنامه‌ی جشن‌های رسمی بسیار مناسب است. ولی چنانچه دوست دارید رنگ تم جشنتان در همه جا نمود داشته باشد، می‌توانید در انتخاب رنگ کارت دعوت نیز از آن‌ها استفاده کنید. تنها نکته در انتخاب رنگ‌ها این است که به‌نحوی ترکیب رنگی را در نظر بگیرید که متن موجود در آن خوانا باشد.

تعیین شکل و اندازه کارت

هرچند کارت‌های مستطیل شکل رواج بیشتری دارند، ولی برخی از عروس و دامادها از کارت‌های مربعی، مثلثی و دایره شکل نیز استفاده می‌کنند. برخی از کارتها نیز به شکل های دلخواه به صورت ذوزنقه یا اشکال مختلف دیگر برش می‌خورند و بسیار خاص و زیبا نیز هستند.

خوانا بودن نوشته‌های کارت

هنگامی‌که رنگ و مدل کارت دعوت را انتخاب می‌کنید، حتما خوانا بودن متن را هم مد نظر داشته باشید، چراکه هدف از ارسال کارت دعوت، در اختیار قرار دادن اطلاعات کارت شامل تاریخ و مکان برگزاری جشن است. بنابراین از رنگ نوشتاری روشن روی زمینه روشن و رنگ نوشتاری تیره روی زمینه تیره خودداری کنید. همچنین از به‌کار بردن فونت‌های نامناسب که خواندن آن‌ها سخت است نیز اجتناب کنید.

انتخاب متن مناسب

متن کارت شما نیز می‌تواند بر اساس رسمی یا غیر رسمی بودن جشنتان متفاوت انتخاب شود. بنابراین در انتخاب متن دقت کنید. زیباترین حالت برای کارت دعوت یک شعر کوتاه عاشقانه با معناست. همچنین آدرس و تاریخ را چندبار چک کنید تا درست و دقیق باشد.

هزینه کارت عروسی

معمولا کارت‌های مختلف بسته به جنس، نوع طراحی، اندازه، نوع چاپ و ... بازه قیمتی متفاوتی دارند. طراحی‌های خاص و نوع و رنگ جوهر دلخواه شما نیز ممکن است هزینه اضافی برای شما داشته باشد که حتما باید در مورد آنها سوال شود.

از کارتهای دعوت فروشگاه بزمینه دیدن کنید.

نوشتن نام مهمان ها بر پشت کارت دعوت

چنانچه می‌خواهید نام مهمانان جشن عروسی تان را به‌صورت دستی بنویسید، حتما از کسی که دستخط خوشی دارد خواهش کنید این کار را برای شما انجام دهند تا چیزی از زیبایی کارت دعوتتان کم نشود. 

چک کردن متن قبل از چاپ

بعد از چاپ اولین نمونه، حتما آن را مطالعه کنید تا اشکالات نوشتاری و املایی در آن وجود نداشته و تاریخ و آدرس دقیق و درست وارد شده باشد؛ زیرا در صورت اشتباه باید هزینه ای اضافی برای ساخت کلیشه جدید بپردازید.

تعداد خانواده‌ها

از آنجایی که معمولا به هر خانواده یک کارت دعوت داده می‌شود، تعداد آن‌ها را مشخص کنید. توجه داشته باشید که معمولا فرزندان یک خانواده که ازدواج کرده‌اند و یا مستقل از آن‌ها زندگی می‌کنند، باید کارت دعوت جداگانه‌ای دریافت کنند.

سفارش کارت

معمولا سفارش مجدد کارت هزینه بیشتری نسبت به حالتی که تعداد کارت‌ها بیشتر باشد، تحمیل می‌کند. پس تعدادی کارت بیشتر از تعداد برنامه‌ریزی شده سفارش دهید تا در طول دعوت میهمانان دچار کمبود کارت نشوید. برای مثال اگر 150 کارت برای دعوت مهمان ها نیاز دارید، 200 عدد تهیه کنید؛ به این ترتیب اگر به هردلیلی کارت عروسی مخدوش شد و یا حتی مایل بودید تا افراد جدید را به لیست مهمانهایتان اضافه کنید، مشکلی برایتان پیش نیاید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت