چگونه قبل از جشن عروسی از مهمانان راه دور پذیرایی کنیم؟

چگونه قبل از جشن عروسی از مهمانان راه دور پذیرایی کنیم؟

فهرست عناوین

مهمانانی که مسافت زیادی را برای شرکت در جشن عروسی شما طی کرده اند، مسلما احترام زیادی برای شما و خانواده تان قائل اند و شما را عزیز می شمارند. درست است که ممکن است پذیرایی از همه آنها در خانه تان کار سختی باشد، اما داشتن یک برنامه از پیش تعیین شده برای اقامت آنها می تواند یکی از سخت ترین مراحل قبل از عروسی را  به خوبی به انجام برساند.

قبل از شروع برنامه ریزی برای اقامت مهمان هایی که از شهر یا کشورهای دیگر دعوت شما را برای جشن عروسی پذیرفته اند، بهتر است یک برآورد کلی از تعداد آنها را روی کاغذ بیاورید. واضح است که هرقدر تعداد مهمان ها بیشتر باشد، به نسبت فضای بیشتری برای پذیرایی آنها نیاز خواهید داشت. فراموش نکنید مهمان هایی که مسافت دورتری را برای دیدن شما و شرکت در مراسم‌تان طی کرده اند و آنهایی که اقامت گزیدن در مکان های دیگر برایشان کار دشواری است، بهتر است مستقیما از طرف خودتان پذیرایی شوند. با این حال اگر تفکیک مهمان ها برایتان کار آسانی نیست، خواندن ادامه مقاله در این کار به شما کمک خواهد کرد.

به طور معمول شما چند راه برای  پذیرایی از مهمانان جشن عروسی و در نظر گرفتن محل اقامت آنها خواهید داشت:

راه اول؛ دعوت مهمانان به خانه پدری عروس یا داماد

درست مثل زمان های دیگری که اقوام را برای تعطیلات به خانه خود دعوت می کنید، می توانید از بسیاری از مهمانان خود پذیرایی کنید. اگر اقوام درجه دوم برای مثال مادر‌بزرگ یا پدر‌بزرگ، خاله، دایی، عمه یا عموی شما نیز از مسافت دوری می ایند، جای دادن آنها در خانه‌تان در اولویت قرار دارد. حتی اگر فضای کافی برای پذیرایی از همه آنها ندارید، برای رفاه حال بزرگترها و مسن ترها می توانید اول از همه پذیرای آنها باشید. البته در همه حال اینکه کدام یک از مهمان های عروسی در خانه شما اقامت داشته باشد، بستگی به تمایل آنها دارد.

در صورتی که نمی توانید در خانه خودتان پذیرای مهمانان عروسی باشید و یا فضای بسیار کمی برای اقامت آنها دارید و در این صورت کار پذیرایی برای شما سخت و دست و پا گیر می شود، می توانید مکانهای دیگری برای اقامت آنها دست و پا کنید.

راه دوم؛ اقامت مهمان های عروسی در خانه اقوام و دوستان

برای خیلی از افراد، خانه اقوام و دوستان ساکن شهر برگزاری مراسم، محتمل‌ترین گزینه برای تامین محل اقامت مهمان‌ها است. معمولا اقوام و یا دوستان شما که در شهر محل برگزاری مراسم سکونت دارند، پذیرای مهمان‌های مراسم می‌شوند یا حداقل پیشنهاد آن را می‌دهند. در مواردی که بین میزبان‌ها و مهمان‌های شما رابطه‌ی خویشاوندی و یا دوستی برقرار است، لازم نیست شما کاری انجام دهید، چرا که تامین محل اقامت به رابطه بین آنها برمی‌گردد. اما در مواردی که سابقه آشنایی بین میزبان‌ها و مهمان‌های شما نیست (مثلا خانواده نامزد شما بخواهند که میزبان اقوام و دوستان شما باشند)، حتی الامکان سعی کنید که از این گزینه صرف‌نظر کنید چرا که مسائل و دلخوری‌هایی که ممکن است بوجود بیاید، تا مدت‌ها موجب رنجش شما و همسرتان خواهد شد. اگر به دلایلی مانند نبود هتل مناسب در شهر مجبور به انجام این کار شدید، سعی کنید یکی از نزدیکان خود یا نامزدتان را برای مدیریت محل اقامت مهمان‌ها تعیین کنید تا از بروز مسائل احتمالی جلوگیری کنید.

راه سوم؛ اجاره یا در اختیار گرفتن خانه های مجاور یا همسایه

گاهی اتفاق می افتد که شما تصمیم بگیرید مکانی را نزدیک به خانه خودتان برای مهمانان خود اجاره کنید. این حالت بیشتر برای مواقعیست که تعداد مهمانان عروسی زیاد باشد و اکثر آنها از اقوام نزدیک باشند. گاهی اوقات نیز شرایطی فراهم می آید که شما می توانید از خانه همسایگانتان برای اقامت مهمانان استفاده کنید و از نزدیک با آنها در تماس باشید و از آنها پذیرایی کنید.

راه چهارم؛ معرفی هتل به مهمان‌ها

کاری که باید انجام دهید، رزرو گروهی از اتاق‌های یک یا دو هتل (ترجیحا نزدیک به محل برگزاری مراسم) برای مهمان‌ها و ارسال اطلاعات تماس هتل برای رزرو به آنها است. به یاد داشته باشید که کار رزرو نهایی را باید خود مهمان‌ها انجام دهند. لازم است که اینکار را چندین ماه قبل از مراسم انجام دهید تا مهمان‌های شما برای تامین محل اقامت دچار مشکل نشوند. همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل هزینه اقامت مهمان‌های خود را پرداخت کنید و از هزینه تحمیلی بر آنها بکاهید، اما به یاد داشته باشید که این وظیفه شما نیست و معمولا پرداخت هزینه هتل نیز به عهده خود آنها است.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت