مدیریت روابط در دوران شیرین و حساس عقد

مدیریت روابط در دوران شیرین و حساس عقد

فهرست عناوین

دوران عقد دوران خاصی از زندگی هر فردی است که علاوه بر شیرینی خاصی که دارد می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد؛ در این دوران شما در مرحله آشنایی با خلق و خو و روحیات طرف مقابلتان قرار دارید و با وجود روابط محدودی که تحت نظر خانواده‌ها وجود دارد، باید با علاقه‌مندی‌های طرف مقابل بیشتر آشنا شوید تا بتوانید پس از مراسم عروسی زندگی مشترکتان را با تفاهم بیشتری آغاز کنید و با صبوری و بردباری از نقاط ضعف یا اختلاف سلیقه‌ها چشم پوشی کنید.

قسمت جذاب و خواستنی دوران عقد می تواند آنجایی باشد که شما توانسته‌اید از مرحله خواستگاری و نامزدی عبور کنید و به صورت رسمی و قانونی با فردی که از هر لحاظ برای شما ایده آل بوده است ازدواج کنید؛ بنابراین دیگر دغدغه‌ای از بابت بررسی شرایط خواستگارهای مختلف و سبک سنگین کردن آن‌ها برای انتخاب زوج مناسبتان را نخواهید داشت.

از سوی دیگر شما و همسرتان هنوز به طور رسمی وارد زندگی مشترک نشده‌اید و پدر و مادرها هنوز قصد دارند شما را تحت تسلط خویش داشته باشند و در برخی از مواقع کنترل‌های خاصی روی شما به عنوان فرزندشان لحاظ کنند؛ به همین دلیل دوران عقد می‌تواند برای زوجین مخصوصاً برای دختر خانم‌ها با استرس توام باشد.

در ابراز محبت و هدیه دادن دست و دلباز باشید.

 با وجود این که در دوران عقد دست شما برای نوازش یا محبت کردن به همسرتان نسبت به دوران نامزدی بازتر است؛ بنابراین واهمه‌ای از بابت با خبر شدن وی از احساسات قلبی‌تان نداشته باشید و سعی کنید همسرتان را از آغوشتان یا کلمات محبت آمیزی که می‌تواند وی را هیجان زده کند بی‌نصیب نگذارید.

ابراز محبت سبب می‌شود که همسرتان بتواند تا حد زیادی پرده‌های تردید را یکی پس از دیگری کنار بزند و باور داشته باشد که شما همان فردی هستید که در کنار او به آرامش می رسد و همواره مورد توجه او قرار می‌گیرد. این کار را در حدود منطقی انجام دهید تا بتوانید حریم‌های بین خودتان را در دوران عقد حفظ کنید و روابط عاطفیتان را برای ورود به زندگی مشترک پس از عروسی بهبود ببخشید.

علاوه بر ابراز محبت، کادوهای گاه و بی گاه می‌تواند یکی از گزینه‌هایی باشد که سبب بیشتر شدن عشق و علاقه بین زوجین ‌شود. هیچ چیزی برای طرف مقابلتان خوشایندتر از این نیست که با دستپر به دیدنش بروید، حتی اگر هدیه‌ای که به همراه دارید یک شاخه گل باشد.

سعی کنید هدیه‌ای ببرید که بار معنوی بیشتری داشته باشد و از همان ابتدای امر خودتان را فردی مادی جلوه ندهید؛ زیرا در صورتی که این باور در دوران عقد در ذهن همسرتان شکل بگیرید، او نیز سعی می‌کند با هدایای گران قیمت شما را سورپرایز کند و اینگونه هر دوی شما همیشه برای خرید یک هدیه مناسب در مناسبت‌های گوناگون در عذاب و سختی خواهید بود.

در مورد آینده ی زندگی مشترکتان حرف بزنید.

با توجه به این که در دوران نامزدی فرصت زیادی برای صحبت‌های دو نفره برای زوجین وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است زوجین در دوران عقد در خصوص خواسته‌های معقول و منطقی بعد از ازدواج با یکدیگر صحبت کنند. بنابراین بهتر است در دوران عقد درباره مدیریت هزینه‌ها و نحوه تقسیم وظایف در خانه صحبت کنید تا پس از ازدواج و شروع زندگی مشترک در این زمینه دچار مشکل نشوید.

 شاید عجیب به نظر برسد اما صحبت کردن درباره وسایل مورد نیاز برای جهیزیه و نحوه چیدمان خانه نیز بسیار ضروری به نظر می‌رسد؛ زیرا بسیاری از زوجین بدون این که هیچ هدف یا برنامه مشخصی داشته باشند، به بازار مراجعه کرده و وسایل زیادی را تهیه می‌کنند. تمام این وسایل در خانه استفاده نمی‌شود و پس از چیدمان وسایل متوجه می‌شوید که هزینه گزافی را برای وسایل بیهوده پرداخته‌اید.

رفت و آمدهای دوران عقد را مدیریت کنید.

یکی از مواردی که سبب ایجاد تنش و استرس بیشتر در دوران عقد می‌شود و زوجین توجه کمتری به آن دارند، عدم مدیریت رفت و آمدها به خانه یکدیگر است؛ زیرا آن‌ها علاقه‌مند هستند که هر ساعت و هر دقیقه را در کنار یکدیگر بگذرانند و این رفت و آمدهای پیاپی ممکن است سایر اعضای خانواده را معذب و آزرده خاطر کند.

در این شرایط بهتر است رفت و آمدها را مدیریت کنید و وقت بیشتری را در محیط بیرون و فضاهایی مانند پارک بگذرانید؛ زیرا تا هر اندازه هم که در خانه راحت باشید، ممکن است نتوانید بی‌پرده و راحت درباره برخی از مسائل صحبت کنید و جانب احتیاط را به خاطر سایر اعضای خانواده رعایت نمایید.

تا همان اندازه که رفت و آمد زیاد می‌توانند مشکل ساز باشد، رفت و آمد کم نیز سبب ایجاد ناراحتی خواهد شد؛ زیرا پدر و مادرتان هم اکنون عروس دار یا داماد دار شده‌اند و علاقه‌مند هستند با فردی که به تازگی وارد خانواده شده است بیشتر آشنا شوند.

اگر در این دوران بتوانید با اخلاقیات خانواده طرف مقابلتان بیشتر آشنا شوید، پس از عروسی نیز می‌توانید روابط مدیریت شدهتری با آن‌ها داشته باشید و از ایجاد دلخوری و ناراحتی پیشگیری کنید.

در هر حال این مسلم است که در دوران عقد باید زمان بیشتری را با شریک زندگی‌تان بگذرانید و سعی کنید کم‌کم وابستگی بیش از حد را به خانوادهتان کم کنید؛ زیرا پس از ازدواج اولویت شما باید همسرتان و دوام زندگی جدیدی که به تازگی شروع کرده‌اید باشد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت