بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلمبرداری عروسی

بهترین برند‌های دوربین‌ عکاسی و فیلمبرداری عروسی

فهرست عناوین

همانطور که در مقاله قبل در خصوص ابزار و تجهیزات خاص برای فیلمبرداری و عکاسی عروسی صحبت کردیم، شناخت هر کدام از قطعات مخصوص دوربین برای هر چه بهتر صورت گرفتن کارهای عکاسی و فیلمبرداری مخصوصا برای عروس و داماد خالی از لطف نیست؛ چرا که این کار شما را حداقل در انتخاب آتلیه های مورد نظر و روند عکاسی مورد نظرتان راهنمایی خواهد کرد. 

در ادامه بهترین دوربین های به روز موجود در بازار را باهم بررسی می کنیم و به تفسیر مزیت های هر یک از آنها می پردازیم.

سونی آلفا a7 II

مدل آلفا a7 II از دوربین‌های فول فریم شرکت سونی می باشد. حسگر این دوربین ازنوع  BSI CMOS  و 44 مگا پیکسل است. این دوربین بدون آینه بوده و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4k و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. حداکثر رزولوشن عکس‌ها در این دوربین 5304 × 7952  پیکسل است. سرعت شاتر این دوربین بین 8000/1 تا 30 ثانیه است.

کانن EOS 6D

حسگر این دوربین از نوع CMOS است و تصاویری با رزولوشن 20 مگاپیکسل را به ثبت می رساند و توانایی فیلمبرداری با کیفیت Full HD و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. وجود پردازشگر Digic 5 مخصوص شرکت کنن باعث ثبت تصاویر نهایی با کیفیتی بالا و رنگهایی زنده شده است. حداکثر سرعت شاتر آن 4000/1 و حداقل سرعت آن 30 ثانیه است.

کانن  EOS 7D Mark II

حسگر دوربین کانن EOS 7D Mark II از نوع CMOS و دقت 2/20 مگا پیکسلی است. همچنین این دوربین قابلیت عکاسی پیاپی تا ۸ فریم بر ثانیه را داراست. این دورین قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت full HD را با نرخ 60 فریم بر ثانیه دارد.

پاناسونیک لومیکس DMC-GH4

این دوربین از سری دوربین های بدون آینه است که از سنسور CMOS  با کیفیت 20 مگاپیکسل بهره می برد. کیفیت فیلمبرداری این دوربین 4و حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه با رزولوشن 2160*4096 پیکسل انجام می شود. حداکثر سرعت شاتر این دوربین 8000/1 ثانیه و سرعت همگام سازی با فلش 250/1 ثانیه است.

المپوس OM-D E-M1 Mark II

دوربین بدون آینه المپوس  OM-D E-M1 Mark دارای سنسور میکرو چهار سوم MOS 16 مگاپیکسلی است که توانایی عکاسی تا ۱۸ فریم بر ثانیه در حالت فوکوس خودکار، یا ۶۰ فریم بر ثانیه در حداکثر رزولوشن بدون فوکوس خودکار را دارد. حداکثر سرعت شاتر در این دوربین  8000/1 ثانیه و حداقل سرعت شاتر 60 ثانیه است. کیفیت فیلمبرداری این دوربین 4k سینمایی ست.

فوجی‌فیلم X-T1

دوربین XT1 شرکت فوجی به یک سنسور 3/16 مگاپیکسلی از نوع CMOS مجهز است. رزولوشن فیلم این دوربین کیفیت full HD دارد و حداکثر سرعت فیلم 60 فریم بر ثانیه می باشد. حداکثر سرعت شاتر در این دوربین 4000/1 ثانیه و حداقل سرعت آن 30 ثانیه است.

کانن  Canon EOS 1D X

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 1D X یک دوربین حرفه ای از سری دوربین های فول فریم کانن است. از ویژگی های اصلی آن می‌تواند به سنسور فول فریم 1/18 مگاپیکسلی از نوع  CMOS، حداکثر سرعت شاتر 8000/1 ثانیه، پوشش منظره یاب صد در صد و سرعت عکاسی پیاپی 14 فریم در ثانیه (16 فریم در ثانیه در حالت زنده یا (live view) اشاره کرد. این دوربین فیلم‌هایی با دقت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند.

Canon 5D Mark III

دوربین کانن EOS 5D Mark III  یک دوربین فول فریم با سنسور CMOS 22 مگاپیکسلی است.  کیفیت بالای فیلمبرداری دوربین های سری 5D کنن همواره زبانزد فیلمبرداران حرفه ای حتی فیلمبرداران فیلم های سینمایی بلند بوده است. عملکرد این دوربین در شب و نور بسیار کم بسیار عالی است. عکاسی پیاپی 6 فریم در ثانیه، فیلمبرداری FULL HD همراه ضبط صدای استریو با سرعت 30 فریم در ثانیه، سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه ای، سیستم نور سنجی 63 منطقه ای IFCL، چشمی 100 درصد و صفحه نمایش 3.2 اینچی با رزولوشن 1040k از مشخصات این دوربین به حساب می آید.

تجهیزات لازم برای مراسم عروسی

لازم به ذکر است در این مقاله و مقاله قبلی تنها به ذکر چند دوربین از سری دوربین های قدرتمند اکتفا شد و ابزارها و تجهیزات نورپردازی و فیلمبرداری در حد لزوم بیان گردید و می‌توان لیست های تهیه شده را ادامه داد.

ابزار و تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری جهت ثبت بهترین لحظات زندگی تولید شده اند. مراسم عروسی را می توان از مهمترین و بهترین زمانهایی دانست که هر عروس و دامادی خواهان ثبت و ضبط آن هستند. برای به جا ماندن بهترین تصویر از این روز و استفاده بهینه از بودجه ابزار لازم و کافی برای مراسم عروسی خود را بشناسید.

اگر عروسی شما در سالنی با سقف کوتاه برگزار می شود استفاده از کرین تنها صرف هزینه ی بیهوده است. می‌توانید به جای استفاده از کرین از پروجیب یا دو دوربین ساده در دو زاویه ی سالن استفاده کنید. البته با توجه به ارتفاع سقف سالن ممکن است کرین های کوتاه تر 3 متری جوابگوی مراسم شما باشد.

در صورتی که مراسم عروسی شما در باغ است یا ساخت کلیپ عروسی شما در باغ انجام می شود، بهتر است از هلی شات استفاده کنید تا فضای سر سبز و زیبای باغ در فیلم شما شکوه و زیبایی ایجاد کند.

استفاده از ابزار های حرکتی دیگر در الویت های بعدی است و باید با توجه به میزان حرفه ای بودن کلیپ و فیلمبردار و میزان بودجه ی در نظر گرفته توسط شما انتخاب شود.

بهتر است هنگام رجوع به آتلیه از مدل دوربین آتلیه جویا شوید تا از کیفیت نهایی عکس ها و فیلم ها اطمینان حاصل کنید. مهمترین ابزار یک آتلیه دوربین عکاسی و فیلمبرداری است. یک عکاس و فیلمبردار هرچقدر هم حرفه ای باشد، اگر با دوربین عکاسی سطح پایین عکس بگیرد، عکسهای خوبی به دست نمی آید و همچنین نمی‌توان آن ها را در سایز بزرگ چاپ کرد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

فرزاد | 1397 مهر 08


خیلی اطلاعات خوبی دادین ولی با این وضع دلار کی میتونه خرید بکنه اونم دوربین های خوب!!!