اهمیت برگزاری اولین سالگرد ازدواج

اهمیت برگزاری اولین سالگرد ازدواج

فهرست عناوین

تعبیر افراد از سالگرد ازدواج با هم متفاوت است. برخی ازدواج را زمانی می دانند که اسامی طرفین در شناسنامه ها نوشته می شود که منظور همان روز عقد است، برخی دیگر سالگرد ازدواج را در تاریخ شروع زندگی مشترک که همان روز عروسی است جشن می گیرند. از هر گروهی که باشید باید بدانید جشن گرفتن سالگرد ازدواج طی سال های سال از اهمیت زیادی برخوردار است اما مهم ترین آن ها اولین سالگرد ازدواج است. دلایل مختلفی وجود دارد که اولین سالگرد ازدواج را حائز اهمیت می کند که در ادامه به ذکر آن ها می پردازیم.

جشن پایان سخت ترین سال زندگی مشترک

سال اول زندگی را می توان سخت ترین سال زندگی مشترک دانست. دو نفر از دو خانواده، دو فرهنگ و دو شخصیت مختلف باهم به زیر یک سقف می آیند و زندگی مشترکی را آغاز  می کنند. هرچقدر هم از قبل به خلق و خوی هم آشنا باشند باز هم با فراز و فرود های مختلفی روبه رو خواهند شد. بیشتر اختلافات در سال اول زندگی به وجود می آیند و باید حل شوند. از این رو جشن اولین سالگرد ازدواج را می توان به بیانی جشن پایان موفق شیرین ترین و در عین حال سخت ترین سال زندگی مشترک نیز تعبیر کرد.

از محصولات فروشگاه آنلاین بزمینه دیدن کنید.

سالگرد ازدواج سبب می شود به روزی برگردید که زندگی شما از آن روز دگرگون شده است و جشن گرفتن آن سبب می شود به خود و همسرتان بگویید که عاشقانه این اتفاق را دوست دارید و از این تغییر خوشحالید.

زندگی پر از خاطرات خوب و بد است. این شمایید که انتخاب می کنید کدام یک را به یاد آورید چه بهتر که این خاطرات شامل شیرینی های زندگی باشد. بعد از 365 روز باهم زندگی کردن کنار هم بنشینید روزهای خوبی که باهم داشتید را مرور کنید. به راهی که باهم آمده اید نگاه کنید، درباره مسائل حل نشده صحبت کنید و آن ها را حل کنید. اگر کاری از سمت همسرتان باعث خوشحالی شما شده است به او بگویید و اگر دوست دارید چیزی تغییر کند آن را بیان کنید. به خاطرات روز عروسی یا عقد بپردازید و آن ها را مرور کنید. به مکان برگزاری جشن بروید تجدید خاطره کنید و کارهایی که در آن روز انجام داده اید دوباره انجام دهید.

فراموش کردن اولین سالگرد ازدواج

برای بعضی از افراد به خاطر سپردن تاریخ ها دشوار است. این ویژگی اغلب در بین آقایان بیشتر دیده می شود. توصیه می شود اگر همسر شما نیز این ویژگی را دارد از روز ها قبل این تاریخ را به او یادآوری کنید و با شرکت دادن او در برنامه ریزی جشن سالگرد ازدواج مطمئن شوید این روز را از خاطر نمی برد. حتی می توانید روی تقویم میز کار او یا تقویم دیواری تاریخ عروسی تان را مشخص کنید تا در روز های نزدیک به آن تاریخ متوجه سالگرد ازدواجتان بشود. همچنین می توانید برای او یک روز شمار تهیه کنید که با شمارش اعداد معکوس بداند که چند روز دیگر با این روز مهم فاصله دارد. به این ترتیب دلخوری و ناراحتی پیش نخواهد آمد.

در غیر این صورت اگر تنها شما به یاد این روز باشید، از اولین سالگرد ازدواج تان به هیچ عنوان خاطره خوشی باقی نمی‌ماند و ممکن است در انتخاب طرف مقابلتان به عنوان شریک زندگی دچار ترید شوید و احساس سرخوردگی کنید. چنین فردی را سورپرایز نکنید زیرا در سالگرد ازدواج کادو می دهند و کادو می‌گیرند با سورپرایز کردن همسری با این ویژگی احتمالا کادویی دریافت نخواهید کرد و این اتفاق سبب پشیمانی شما و دلخوری می شود.

راضی کردن همسر برای جشن گرفتن اولین سالگرد ازدواج

باور داشته باشید یا نه، معمولا این خانم‌ها هستند که برای برگزاری جشن‌های مربوط به نامزدی، عقد، عروسی و حتی سالگرد ازدواج پیش‌قدم می‌شوند و رویاهایشان را دنبال می‌کنند. با این وجود بیشتر آقایان در این زمینه از خونسردی خاصی برخوردار هستند و تصور می‌کنند همین که با همسرشان به تفاهم رسیده‌اند و زندگی خوبی دارند کفایت می‌کند و نیازی به برگزاری جشن سالگرد ازدواج و ریخت و پاش نیست. حتی اگر جشن پیش رو یک جشن دو نفره ساده و مختصر باشد!

علاقه به برگزاری جشن اولین سالگرد ازدواج باید بین زوجین مشترک باشد. به عنوان مثال اگر شما تمام مغازه‌های شهر را برای خرید یک هدیه مناسب زیر پا گذاشته باشید و ساعات زیادی را صرف تدارک یک شام دوستانه و کیک مورد علاقه همسرتان کرده باشید، احتمالا توقع دارید طرف مقابلتان هم به همین اندازه شوق و ذوق داشته باشد و از یک ساله شدن زندگی مشترکتان لذت ببرد.

برای همسرتان علل اهمیت جشن اولین سالگرد ازدواج را بیان کنید. به او بگویید که زندگیتان را دوست دارید و از این که با او ازدواج کرده اید خوشحالید و می خواهید خوشحالی تان را با برگزاری جشنی هرچند کوچک ابراز کنید. از او بخواهید که یک روز تمام مشغله ها را رها کند و در کنار شما وقت بگذراند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت