اگر در خواستگاری جواب رد شنیدیم چه کنیم؟

اگر در خواستگاری جواب رد شنیدیم چه کنیم؟

فهرست عناوین

اگر در خواستگاری جواب رد شنیدیم چه کنیم؟ چه دلایلی برای جواب رد دادن عروس خانم و خانواده او در روز خواستگاری و سر نگرفتن عروسی وجود دارد؟ آیا جواب رد شنیدن داماد امری منطقی است؟ چه کار باید بکنیم که روز خواستگاری جواب رد نشنویم و بتوانیم قدم در مرحله نامزدی بگذاریم؟

انسان‌ها با توجه به ذات مثبت اندیشی که دارند، همیشه به دنبال موفقیت‌ها و نقاط قوت مثبت هستند. به همین دلیل جواب نه شنیدن برای آن‌ها همیشه ناگوار است! حال این نه شنیدن می‌تواند در جلسه خواستگاری اتفاق بیفتد و آقای دامادی که با هزار امید و آرزو برای نامزدی و عروسی قدم پیش گذاشته است را در غم و ناراحتی فرو ببرد.

به طور معمول فردی که جواب نه می‌شنود، تصور می‌کند که حتماً عیب و ایرادهای فراوانی داشته که نتوانسته مقبول واقع شود. چه بسا که این اتفاق در یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی هر فرد یعنی روز خواستگاری رخ دهد!

فوبیای نه شنیدن از سمت خانواده عروس سبب شده است که پسرها کمتر به عروسی و ازدواج فکر کنند و ترجیح دهند هیچ وقت در جلسه‌ای حاضر نشوند که قرار است سنگ روی یخ شوند و با قاطعیت نه بشنوند!

باور داشته باشید که با جواب رد شنیدن در خواستگاری دنیا به آخر نرسیده است!

باور داشته باشید که عروسی و زندگی مشترک شوخی بردار نیست و هر فردی حق دارد برای ادامه زندگی با طرف مقابل تصمیم‌گیری درستی داشته باشد؛ بنابراین جواب رد شنیدن در خواستگاری و سر نگرفتن نامزدی نمی‌تواند پایان دنیا باشد و سبب فرو رفتن در اندوه و غم و افسردگی شود.

جواب رد شنیدن همیشه به دلیل ایده آل نبودن طرف اتفاق نمی‌افتد، شاید فردی که شما به خواستگاری وی رفته‌اید علاقه خاصی به ادامه تحصیل دارد و ازدواج را سد راهی برای پیشرفت‌های تحصیلی­‌اش می‌داند، به همین دلیل به خواستگاری‌تان برای ازدواج جواب منفی داده است! بنابراین تصور نکنید که یک فرد سراسر عیب و ایراد هستید و هیچ نقطه قوتی برای پاسخ مثبت شنیدن نداشته‌اید.

با حقیقت روبرو شوید و این امر را بپذیرد که همیشه جواب بله وجود ندارد و در برخی از مواقع نه شنیدن قبل از سر گرفتن عقد و نامزدی می‌تواند به نفع شما باشد. پس از همین فردای خواستگاری زندگی جدیدی را آغاز کنید و به شکست‌هایی که داشته‌اید به هیچ عنوان فکر نکنید که مانع از پیشرفت و رسیدن به موفقیت می‌شوند.

نقاط ضعفتان را برطرف و نقاط قوتتان را تقویت کنید!

همیشه هم رد کردن خواستگار بی‌­دلیل و منطق نیست و در بیشتر مواقع ممکن است طرف مقابل گزینه‌هایی را برای انتخاب همسر آینده‌اش مد نظر داشته باشد که شما نتوانسته‌اید این خواسته‌ها را برآورده کنید. به همین دلیل  علیرغم میل باطنی شما مراسم نامزدی و عروسی سر نخواهد گرفت!

یکی از این خواسته‌ها که خواسته معقولی هم به نظر می‌رسد، دارا بودن تمکن مالی جهت اداره خانواده و تأمین هزینه‌های زندگی مشترک پس از عروسی است؛ بنابراین در صورتی که جواب رد را به دلیل عدم دارا بودن شغل مناسب دریافت کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از تجربه خواستگاری مجدد و چیدن بساط نامزدی و عقد، حتماً به دنبال یک شغل مناسب و ایده آل باشید و یا به خواستگاری فردی بروید که از وضعیت شما آگاه باشد و با شرایط شما بتواند کنار بیاید.

از دیگر دلایلی که ممکن است سبب جواب نه شنیدن شما در روز خواستگاری شده باشد، عدم دارا بودن ظاهر مناسب و آراسته است. سعی کنید کت و شلوار شیک و تمیز بپوشید و ظاهری مانند افرادی که به مراسم رسمی شاد می روند، داشته باشید تا عروس خانم و خانواده‌اش در اولین نگاه دید مثبتی به شما داشته باشند و بتوانید تاثیر مثبت اولیه را در افراد بگذارید.

از دیگر نقاط ضعفی که می‌تواند سبب جواب رد شنیدن شما باشد می‌توان به این گزینه اشاره کرد که نتوانسته‌اید با سخنانتان طرف مقابل را راغب به شناختن بیشتر شخصیت و زندگی خود کنید؛ زیرا در صورتی که در جلسه خواستگاری بیش از حد سخنوری کنید یا ساکت باشید و عبوس به نظر برسید، در هر دو حالت محکوم به شکست هستید و نباید انتظار داشته باشید که جلسه خواستگاری موفقیت آمیز باشد. پس قبل از هر اقدامی آداب سخنرانی را بیاموزید تا بتوانید هر سخنی را به جا و به موقع استفاده کنید؛ زیرا در جلسه خواستگاری شما زمان اندکی برای معرفی خودتان و خواسته‌هایتان دارید و بدون دانش سخنوری و خوب گوش دادن، جلسه خواستگاری ثمربخش نخواهد بود.

اعتماد به نفس واقعی داشته باشید!

اگر از هر لحاظ ایده آل هستید و تصور می‌کنید که جواب رد شنیدن شما دلیل منطقی نداشته است، پس به هیچ عنوان به خودتان خورده نگیرید و سعی کنید برای انتخاب‌های بعدی دقت بیشتری به خرج دهید. تا طرف مقابل اول شرایط را سبک سنگین کند و با توجه به نتیجه‌گیری منطقی تصمیم‌گیری نماید.

بلافاصله به خواستگاری فرد دیگری نروید!

بزرگ‌ترین مشکلی که گریبان‌گیر افراد شکست خورده در خواستگاری می‌شود، انتخاب سریع‌السیر فرد دیگری برای ازدواج است. این افراد در واقع می‌خواهند ثابت کنند که عیب از طرف مقابل بوده و پذیرفته نشدن آن‌ها در خواستگاری کاملاً غیرمنطقی است. در صورتی که با این انتخاب اشتباه ممکن است سرنوشت خودشان و طرف مقابلشان را به خطر بیندازند و مجبور به ازدواجی شوند که سرانجامی نخواهد داشت.

پس به خودتان زمان بدهید تا بتوانید سر فرصت روحیه از دست رفته‌تان را بازگردانید و مسائل را به دقت مورد بررسی و کنکاش قرار دهید. تا منطقی یا غیرمنطقی بودن پاسخ  نه طرف مقابل برایتان مشخص شود و با تصمیم‌گیری مناسب بتوانید بهترین راه حل پیش رو را انتخاب کنید.

به روانشناس مراجعه کنید!

اگر شکست در جلسه خواستگاری برای شما گران تمام شده است و نمی‌توانید به روال زندگی سابقتان برگردید، قبل از این که قدم جدیدی در راه نامزدی، عقد و عروسی بردارید، انتخاب یک روانشناس خبره برای شنیدن سخنانتان گزینه مناسبی می‌باشد. روانشناس با تخصصی که در این زمینه دارد، ابتدا شما را با واقعیت ماجرا مواجه می‌سازد، سپس سعی خواهد کرد تا به شما نشان دهد که این شکست پایان راه نیست، و بعد راه حل‌های کلیدی برای ساختن دوباره روحیه از دست رفته‌تان را به شما ارائه می‌کند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

فرزاد | 1400 شهريور 20


خب بعضی وقتا طرف مشکله خاصی نداره ولی بهانه الکی پیش میارن

Ahmad | 1402 مهر 01


منو یه خواستگاری اجباری بردن و خیلی دوست دارم نه بشنوم. چکار کنم؟