معرفی بهترین آتلیه های عکس و فیلم عروسی تهران

معرفی بهترین آتلیه های عکس و فیلم عروسی تهران

فهرست عناوین

به جرات می توان گفت که هیچ کدام از یادگاری هایی که از عروسی به جا می ماند، مانند عکس و فیلم مراسم عروسی حائز اهمیت نیستند. فیلم و عکس عروسی تداعی کننده ی خاطرات پیش و پس از عروسی است که تا سالیان سال می تواند همچون ماشین زمان شما را به بهترین روز زندگیتان ببرد. یک آتلیه خوب می تواند تصویری حرفه ای و زیبا از مراسم شما ثبت کند؛ به همان نسبت نیز انتخاب یک آتلیه نامناسب می تواند خط قرمزی بر روی تمام هزینه ها، برنامه ها و خاطرات زیبای شما در مراسم عروسی باشد. بعلاوه بسیاری از عروس و داماد ها علاقه مند هستند تا در پایان مراسم، کلیپ از پیش تهیه شده توسط آتلیه را در سالن پخش کنند و عکس هایی که تحت عنوان لیت توسط آتلیه آماده شده است بعنوان یادگاری به مهمانان بدهند از این رو تاثیر انتخاب آتلیه خوب یا بد در همان شب مراسم کاملا هویداست.

ما در این مقاله تصمیم داریم تا با ذکر نکاتی جهت انتخاب آتلیه، شما را در مسیر درست قرار دهیم. و در نهایت بهترین آتلیه های تهران که تحت بررسی و نظرات کارشناسان بزمینه انتخاب شده اند را به شما معرفی می کنیم.

1. هزینه آتلیه و بودجه شما

در ابتدای امر باید بودجه ای که برای آتلیه عروسی مد نظر قرار داده اید را تخمین بزنید. سپس لیستی از امکاناتی که علاقه مندید آتلیه دراختیار شما قرار دهد، تهیه کنید. توجه داشته باشید که با داشتن بودجه ثابت، هرچه آتلیه گرانتری انتخاب کنید، مسلما باید از بعضی امکانات چشم بپوشید؛ همانطور که با انتخاب آتلیه ارزانتر می توانید امکانات بیشتری در اختیار داشته باشید. البته گفتنی است که گرانتر بودن یک آتلیه صرفا نشان دهنده ی بهتر بودن کیفیت کار آن نسبت به آتلیه هایی با قیمت های کمتر نیست.

اگر علاوه بر آتلیه، قصد عکاسی و فیلمبرداری در باغ یا عمارت را دارید، هزینه ورودی باغ و عمارت مورد نظر خود را در هزینه های عکس و فیلم لحاظ کنید.

برخی آتلیه ها با گرفتن هزینه ای جداگانه یک روز قبل از روز مراسم را به ضبط کلیپ و عکاسی باغ اختصاص می دهند. در صورت تمایل به داشتن چنین روزی هزینه ی روز پیشکاری یا همان فرمالیته را لحاظ کنید.

2. آتلیه مجوزدار و با سابقه باشد

بهتر است دنبال آتلیه ای بروید که عضو اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران باشد. ممکن است مجوز نداشتن آتلیه در نهایت برای شما مشکل ساز شود. بارها دیده شده آتلیه های هرچند با سابقه ی طولانی که مجوز نداشته اند به دلایل مختلف تا زمان برطرف شدن مشکل چند روزی پلمپ شده اند. اگر این اتفاق برای آتلیه شما در نزدیکی عروسی یا هنگام تحویل کار اتفاق بیفتد، بدون شک اسباب تشویش شما را فراهم خواهد کرد. جدا از مجوز، سابقه و تجربه ی کادر آتلیه بسیار مهم است. کادرمجرب آتلیه می دانند هنگام برگزاری قسمت های مختلف عروسی در هر زمان باید کجا قرار بگیرند و چگونه عکس و فیلم تهیه کنند.

بعلاوه در صورتی که عکاس یا فیلمبردار شما مبتدی باشد در کار با دوربین ها حرفه ای نخواهد بود و نمی تواند ژست ها و ترکیبات درستی را به عروس و داماد پیشنهاد کند. یک آتلیه حرفه ای می داند با توجه به سن و سال و موقعیت اجتماعی و سلیقه عروس و داماد چه تیپ کلیپی را باید تهیه کند. با سابقه بودن آتلیه این حسن را دارد که شما می توانید از عروس و دامادهای قدیمی تر آن ها پرس و جو کنید. همچنین اگر آتلیه ای شهرت پیدا می کند می توان به این پی برد که در کار خود کمتر دچار اشتباه شده اند. یک آتلیه با سابقه می تواند به شما به وفور کلیپ عروسی و آلبوم نشان دهد تا شما بهتر بتوانید با نمونه کار های آن ها آشنا شوید.

3. سبک عکاسی و فیلمبرداری

اگر از جمله افرادی هستید که بر روی سبک خاصی از عکس و فیلم تاکید دارید پس این نکته را هم در انتخاب آتلیه در نظر بگیرید. بعضی از عروس و دامادها ترجیح می دهند که عکاس به آن ها ژست مشخصی بدهد و عکس بگیرد، اما عده ای ترجیح می دهند که بیشتر عکس های حالت معمولی و رئال داشته باشند. با دیدن نمونه کار های آتلیه ها می توانید آتلیه ای با سبک کار مورد نظر خود پیدا کنید. البته پس از دیدن هر نمونه کار از کسی که به شما نمونه کار ها را ارائه می دهد بپرسید کلیپ یا آلبومی که به شما نشان می دهد طبق سلیقه مشتری است یا آتلیه.

4. محل قرار گیری آتلیه

اگر در روز عروسی قصد عکاسی در آتلیه یا باغ را دارید مهم است که مکان جغرافیایی لوکیشن عکاسی نزدیک محل برگزاری مراسم باشد یا دسترسی راحتی داشته باشد. همچنین شما بار ها برای دیدن نتیجه ی کار و انتخاب عکس ها و تحویل کارها باید به دفتر آتلیه مراجعه کنید. اگر عدم اتلاف وقت برای شما مهم است به مکان قرارگیری آتلیه توجه کنید.

5. تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری

 هنگام مراجعه حضوری به هر آتلیه حتما از تجهیزاتی که تحت اختیار دارند، همچون دوربین عکاسی و فیلمبرداری پرس و جو کنید. باید دقت کنید که به روز بودن تجهیزات آتلیه امری بسیار ضروری است. اگر خواهان استفاده از ابزاری چون کرین و هلی شات و ... هستید مطمئن شوید آتلیه مد نظر شما این تجهیزات را دارد یا می تواند فراهم کند.

6. وجود گروه خانم در آتلیه

در صورت مجزا بودن مراسم شما، به حداقل یک عکاس و یک فیلمبردار خانم در قسمت خانم ها  نیازمند هستید. علاوه بر این اگر تاکید دارید عکاس و فیلمبردار شما برای تهیه کلیپ و آلبوم آقا نباشد، حتما از حرفه ای بودن کادر خانم آتلیه اطمینان حاصل کنید. حتما از آن ها بخواهید نمونه کار کادر خانم را نیز به شما ارائه دهند تا در تصمیم گیری دچار اشتباه نشوید.

7. حفظ حریم خصوصی

چه دارای اعتقادات مذهبی باشید چه نباشید، اغلب عروس و دامادها دوست ندارند فیلم و عکس های شخصی عروسی خود را در اختیار عموم قرار دهند. بنا به همین دلیل است که بسیاری از عروس و داماد ها کار عکس و فیلم عروسی خود را به آتلیه ای آشنا می سپارند. از این رو اگر برای شما نیز مهم است که فیلم و عکس عروسی تان به عنوان نمونه کار در صفحات مجازی قرار داده نشود یا به صورت حضوری به سایر عروس و دامادها نشان داده نشود آتلیه ای معتمد را برگزینید و تاکید کنید که از حریم خصوصی شما محافظت کنند.

8. مفاد قرارداد آتلیه

بعد از آن که آتلیه خود را انتخاب کردید باید حواستان را روی موارد نوشته شده در قرارداد جمع کنید. ابتدایی ترین نکته که اغلب از ذهن عروس و دامادها دور می ماند این است که آتلیه در روز چند عروسی را می پذیرد. اگر دو پروژه را در یک شب در دست بگیرند امکان دارد عکاس و فیلمبردار مد نظر شما در مراسم دیگری حضور پیدا کند. پس یا مطمئن شوید که یک عروسی در هر شب را قبول می کنند یا در قرارداد نام افراد مورد نظر خود را قید کنید. بندهای قرارداد را با دقت مطالعه کنید. برای مثال به سایز و تعداد عکس های آلبوم، تعداد و نوع لیت ها، نحوه ی پرداخت و تسویه حساب و زمان تحویل کارها و ... توجه کنید. در مورد تحویل فایل های اصلی عکس ها نیز با طرف قرارداد خود صحبت کنید. بعضی از آتلیه ها با گرفتن مبلغ مشخصی فایل های اصلی تمام عکس ها را تحویل می دهند. برخی دیگر تاکید بر چاپ آن ها دارند و به هیچ عنوان فایل اصلی را به مشتری نمی دهند. تاکید کنید که در قرارداد نوع دوربین های مورد استفاده و تجهیزات اضافه بر دوربین ها ذکر شود تا بعدا به مشکل برنخورید.

در زیر چند نمونه از بهترین آتلیه های عروسی تهران آورده شده است.

استودیو عکاسی ملورین

آتلیه عروس ملورین با سابقه سالها فعالیت در عکاسی و فیلم برداری عروسی، جزو مطرح ترین و مدرن ترین آتلیه‌های غرب تهران هستند. تمامی وسایل و اکسسوری های فیلم برداری آتلیه ملورین از بهترین و به روز ترین برند های جهانی تهیه شده و کاملا به روز هستند.

توصیه بزمینه به عروس و دامادهایی که در حال انتخاب آتلیه هستند این است که حتما نمونه کارها و کلیپ های این آتلیه عروس را مشاهده و به دفتر این مجموعه مراجعه کنید.

استودیو تصویر

حوزه‌ی کاری آتلیه عروس تصویر با مدیریت آقای سلطانی بسیار گسترده است و با سالها تجربه به درخواست‌های مختلف مشتریان در سبکهای مختلف عکاسی و فیلمبرداری پاسخ می‌دهد. در این مرکز، عکاسی حرفه‌ای انجام می‌شود و در بهترین سطح از مراسم‌های مختلف جشن عروسی و تولد تصویربرداری می‌شود. در استودیو تصویر علاوه بر اینکه تجهیزات به‌روز و حرفه‌ای فراهم شده، کادر کاری بسیار مجرب و ماهری هم حضور دارند. در واقع، اینجا کار به کاردان سپرده می‌شود تا بهترین نتیجه به دست بیاید و بی‌دلیل نیست که بسیاری از هنرپیشه‌های مشهور و معروف، مشتری این آتلیه هستند. همچنین این آتلیه از مقرون به صرفه ترین آتلیه های عروس است.

استودیو تصویر برای مراسم‌های مخصوص بانوان هم یک گروه کاملاً حرفه‌ای از خانم‌های تصویربردار را جمع کرده است تا مشتریان از این بابت هم دغدغه‌ای نداشته باشند.

آتلیه اگزاتیک

این آتلیه که هم در تهران و هم در آمل شعبه دارد، متخصص فیلم برداری حرفه ای و درست کردن کلیپ های نوآورانه است. آقای حمصیان با سابقه 14 سال کار و تولید کلیپ ویدئوهای هنرمندان و خوانندگان، مدتهاست در زمینه عکس و فیلم عروس نیز سابقه فعالیت دارند. تجهیزات مدرن این آتلیه در تهران و آمل منجمله کرین، هلی شات و دوربین های فوق حرفه‌ای، برای ثبت روزهای رویایی زندگی عروس و دامادها به کار می روند. 

آتلیه تخصصی ستاره ونوس

گروه هنرمندان ستاره ونوس در محدوده پاسداران از سال ۱۳۸۶ به مدیریت سرکار خانم زهره ترابی فعالیت خود را با مجوز از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران آغاز کرده است. از امکانات مجموعه می‌توان به این نکته اشاره کرد که لوکیشن عکاسی و فیلمبرداری در کنار خود آتلیه قرار دارد. استفاده از حرفه ای ترین و گرانقیمت ترین ابزار و تجهیزات از امتیازات این آتلیه به شمار می رود. با دیدن نمونه کارهای این آتلیه بلافاصله به حرفه ای بودن کار تیم عکاسی فیلمبرداری و ادیت پی خواهید برد. این آتلیه مکمل عروسی های لوکس و بدون نقص است.

آتلیه عکاسی و استودیو عکس و فیلم اخوان

استودیو عکس و فیلم اخوان واقع در جردن با بهره گیری از به روزترین تجهیزات فوق حرفه ای و با استفاده از بهترین کادر متخصص عکاسی به یکی از بهترین آتلیه های تهران تبدیل شده است. استودیو اخوان یکی از معدود آتلیه های عکاسی در کشور است که از دوربین عکاسی فوق حرفه ای و بسیار گرانقیمت PHASEONE جهت انجام اکثر پروژه های خود بهره می برد. کادر اخوان با بکارگیری اصل سادگی و سبک کلاسیک توانسته جایگاه خوبی را در بین عروس و دامادها به دست آورد. ارائه مجلل ترین لوکیشن ها، لوکس ترین آلبوم های ایتالیایی، تجهیزات سینمایی جهت تهیه کلیپ همچون ریل، کرین ، پروجیب و... اخوان را به یکی از بهترین ها تبدیل کرده است.

استدیو عکاسی اسدی کیا

آتلیه عکاسی اسدی کیا با سابقه ی طولانی و درخشان به مدیریت جناب آقای اسدی کیا در نیاوران قرار دارد. این آتلیه از دیر باز تا کنون با استفاده از سبک رئال و سادگی در عکس ها، کلیپ های حرفه ای و سناریو های خاص فیلم عروسی توانسته نظر عروس و داماد های خاص پسند را به خود جلب کند. علاوه بر عکاسی و فیلمبرداری در لوکیشن های داخل تهران امکان ضبط کلیپ و ثبت عکس در شهر های شمالی، کویر و حتی کشور های دیگر را به شما می دهند.

آتلیه سعید عرب

آتلیه سعید عرب در برج تندیس در میدان تجریش قرار دارد. با دیدن عکس ها و کلیپ های عروس و داماد های آتلیه سعید عرب به سرعت متوجه سبک سینمایی آن ها می شوید. این آتلیه برای تهیه عکس و کلیپ های خود از باغ و عمارت های VIP استفاده می کند که ورودی آن ها بر عهده ی عروس و دامادهاست.

مدیریت آتلیه، دکتر سعید عرب ، مدرس وعکاس بین المللی هستند که درکودکی تعلیمات عکاسی را نزدپدر وپدربزرگشان فراگرفتند، و از 15 سالگی به صورت حرفه ای به این حرفه مشغول شدند و در 18 سالگی مدیریت استودیو عرب را که از سال 1342 توسط پدربزرگشان تاسیس شده بود را به دست گرفتند. در ابتدا به ساخت تیزرهای تبلیغاتی و عکس های صنعتی با گرایش جلوه های ویژه مشغول بودند و با شرکت های بزرگی چون کیش چوب، سینا کاشی، پیر کاردین، آردن، ویشکا، عطرآگین و … شروع به فعالیت کردند. در 21 سالگی عکاسی مد و برندینگ را شروع کردند و در حال حاضر به عنوان عکاس اول مد ایران شناخته می‌شوند .

آتلیه رزت

یکی از آتلیه های با سابقه و خوشنام در شهر تهران استودیو عکاسی رزت می باشد که یکی از بهترین  انتخاب ها برای عروس و دامادهایی است که عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای از مراسم عروسی خود را در اولویت قرار داده اند

مدیریت آتلیه رزت با سابقه ای 15 ساله از ابتدا پرسنل حرفه ای و با تحصیلات مرتبط در زمینه های هنری را برای عکاسی و فیلمبرداری عروسی به کار گرفتند 
در آتلیه رزت رضایت مشتری و اعتماد و اطمینان خاطر او حرف اول را می زند از همین رو امکان انتخاب افراد تیم مربوط به هر عروس و داماد از بین آقایان و بانوان برای افراد در نظر گرفته شده است از همین رو مدیریت استودیو رزت با در نظر گرفتن اعتقادات مذهبی یا شخصی برخی از زوج های جوان امکان انجام تمامی مراحل عکاسی، فیلمبرداری، روتوش، تدوین، عکاسی فرمالیته، چاپ در لابراتوار و حتی فیلمبرداری کرین را توسط کادر خانم و تیمی بسیار حرفه ای و مجرب که همگی از بانوان با سابقه در این زمینه هستند فراهم آورده است. یکی از شاخصه های اصلی آتلیه رزت، مدرن و به روز بودن سناریوهای عکاسی و فیلمبرداری عروسی است، به طوری که سناریوی کلیپ های عروسی و فرمالیته رزت به صورت مرتب و در بازه های زمانی مشخص طبق متد روز دنیا تغییر می کنند و هر روز بر زیبایی آنها تاکید بیشتری می گردد

استودیو رازان

استودیو رازان از آتلیه های برتر شمال تهران است که مدیریت آن را جناب آقای سهیل رازان برعهده دارد. از نقاط قوت این استودیوی خلاق می توان به برگزاری فرمالیته در خارج از کشور و عکاسی و فیلم برداری از هنرپیشه های مطرح سینما و همچنین فیلم برداری و ادیت فیلم حرفه ای اشاره کرد


توصیه می کنیم این مقالات را هم بخوانید

معرفی ۱۲ باغ عمارت عکاسی برتر در تهران

آتلیه برتر عکس و فیلم عروس در تهران 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت