نکته هایی برای انتخاب بهترین گل آرایی جشن عروسی‌تان!

نکته هایی برای انتخاب بهترین گل آرایی جشن عروسی‌تان!

فهرست عناوین

گل های مراسم شما نشاندهنده سلیقه شما و همسرتان هستند. احتمالا هزینه بالایی برای گل آرایی مراسم عروسی خود باید پرداخت کنید پس قبل از هر چیز باید بدانید که نحوه‌ی پیدا کردن، کار کردن، قرارداد بستن و تحویل گل های عروسی چگونه است.

اگر نمی دانید که چه سوالاتی باید از گل فروشی ها یا تشریفات مسئول دکوراسیون جشنتان بپرسید و از چه چیزهایی باید خبردار شوید، ادامه این مقاله را حتما بخوانید. چرا که نکاتی را به شما خواهیم گفت که مطمئنا بعد از آن احساس خبره بودن خواهید کرد و از آسان تر شدن مراحل برنامه ریزی جشن عروسی‌تان لذت خواهید برد.

پیش از امضای قرارداد، پاسخ این سؤالات را از تامین کنندگان گل بگیرید.

مسئولیت‌ گلفروشی و گل آرایی برای مراسم عروسی بسیار متنوع است و دانستن جزییات مربوطه پیش از کار روی قرارداد، بسیار اهمیت دارد. چنانچه شما پیش ‌از این با این دسته از کسب و کارها همکاری نکرده باشید، مسائل مبهم زیادی پیش رو خواهید داشت و به همین خاطر ما در این مقاله راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهیم. از سؤالاتی که به شما پیشنهاد می‌کنیم در هنگام مذاکره با گلفروشی ها استفاده کنید و ما به شما تضمین می‌دهیم که شما در تصمیم‌گیری خود احساس اطمینان بیشتری خواهید داشت.

در عروسی‌های زیادی کار کرده‌اند؟ سالانه چندتا؟

 تجربه معمولاً شاخص خوبی برای تخصص است، و این موضوع از آن جهت مهم است که نشان می‌دهد آیا آنها قادر به راهنمایی شما در طی فرایند خواهند بود یا خیر.

می‌توانم عکس واقعی یا نمونه ای از کارهای شما را ببینم؟

 اگر جواب خیر باشد، احتیاط کنید. تصاویر کارهای گذشته به شما کمک خواهد کرد که بدانید از سلیقه یکسانی باهم برخوردار هستید یا نه. دیدن عکس‌های نمونه کارها به شما این امکان را می‌دهد که دقیقاً بفهمید که آنها چقدر مجرب هستند. یک ترفند خوب این است که مسئول گلفروشی یا را وادار کنید که به شما بگویند عکس مربوطه بر اساس نظر خودشان بوده یا نظر مشتری‌شان. هیچ‌کدام از دو حالت بد نیست، اگر از نمونه نشان داده ‌شده خوشتان آمده باشد، متوجه می شوید که قادر به درست کردن دوباره آن هستند. اگر از نمونه نشان داده ‌شده خوشتان نیامده، بپرسید که آیا نمونه‌ای که نشان‌دهنده سبک خودشان باشد، دارند.

در محل عروسی شما (مثلا باغ تالار) قبلاً دکوراسیون و گل آرایی داشته اند؟ یا سابقه کار با تشریفات منتخب شما را دارند؟

 اگر قبلاً در آن محل کار کرده باشند، از اینکه چه اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌هایی برای آن محل مناسبت است، مطلع‌اند.

 چه تعداد عروسی در یک روز کار می‌کنند؟ آیا گل‌ها را تزیین شده به محل می‌آورند؟

اگر گلفروشی شما هم‌زمان به چند مشتری خدمت می‌دهد، لازم است مطمئن شوید که تعداد کارکنانش برای انجام کارها به تعداد کافی باشند. هرچند نهایتا شما برای دریافت خدمات کامل پول بیشتری می‌پردازید، ولی به آرامش خیال ناشی از آن می‌ارزد.

ترجیح می‌دهند با مشتریان خود چطور کار کنند؟

 شاید شما بخواهید خودتان طرح دسته‌گل عروسی همراه با تعداد ساقه‌های موردنظر خود را طراحی کنید، یا شاید هیچ ایده‌ای نداشته باشید. برخی از گلفروشی ها دوست دارند که از مشتریان خود ایده بگیرند در حالیکه برخی دیگر، آزادی عمل خود را ترجیح می‌دهند. کسی را پیدا کنید که فرایند خلاقانه‌اش با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

آیا در محدوده بودجه شما کار می کنند؟

 هر چند بدیهی به نظر می‌رسد، اما اگر بودجه شما کم است، در همان جلسه اول در خصوص اینکه چقدر می‌توانید خرج کنید، شفاف و صادقانه صحبت کنید. گاهی شنیدن "خیر" خوب است چون به شما امکان تغییر در خواسته خود یا یافتن جایگزین از همان ابتدا را می‌دهد. گاهی انجام آنچه می‌خواهید در محدوده قیمت موردنظر شما از عهده هیچ کس برنمی‌آید.

آیا می توانند با مسئولین تالار همکاری کنند تا از محدودیت‌هایی که ممکن است در خصوص دکور و نصب داشته باشند، مطلع شوند؟

 شما نیازی نیست که نقش واسطه را بر عهده بگیرید. در حالت ایده آل، مسئول گل آرایی به‌طور مستقیم با مسئولین تالار مذاکره می‌کند تا مطمئن شود که طرح‌های شما با رویه‌های آنها تداخلی نداشته باشد. همچنین مطمئن شوید که آنها کارهای برپاکردن و جمع‌کردن را بدون دخالت شما انجام می‌دهند.

توصیه می کنیم این مقالات را هم در مورد گل آرایی و دکوراسیون جشن عروسی مطالعه کنید:

راهنمای انتخاب دسته گل عروس و گل آرایی تالار عروسی

10 ایده بهاری برای تم عروسی‌تان


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

فتانه | 1397 مهر 22


گل ارایی های خوب تهران رو معرفی کنید لطفا