راهنمای خرید یخچال برای جهیزیه

راهنمای خرید یخچال برای جهیزیه

فهرست عناوین

یخچال جز جدایی ناپذیر محل سکونت هر فردی است و تنوع و بازه قیمتی وسیعی را در بر می‌گیرد. یخچال هم از نظر مادی و هم از نظر سایز جزء بزرگترین خریدهای آشپزخانه است و برای خرید آن یک جستجو و مقایسه کامل از برندها و مدل‌ها و همچنین در نظر گرفتن یک سری نکات نیاز است.

حال اگر قصد دارید یخچال خانه‌تان را عوض کنید و یا برای جهیزیه یک یخچال فریزر با کیفیت و مناسب انتخاب کنید، به نکات زیر دقت کنید:

انتخاب ابعاد درست

اولین نکته در خرید یخچال سایز و ابعاد آن است؛ چرا که بسیاری از زوج‌ها بعد از خرید یخچال مورد علاقه خود برای بردن آن داخل منزل و یا قرار دادن در جای مخصوص یخچال به مشکل خورده‌اند، به این صورت که یخچال یا از راه پله رد نمی‌شده و یا از چهارچوب در و جایگاه خود بزرگتر بوده است.

به همین دلیل اگر می‌دانید که محل سکونتتان چه ویژگی‌هایی دارد از همان ابتدا تکلیف حدودی سایز و ابعاد یخچال را روشن کنید.

گنجایش و ظرفیت

فارق از ابعاد فیزیکی یک یخچال، گنجایش آن هم یکی از گزینه‌های تاثیرگذار محسوب می‌شود. گنجایش‌ مختلفی از یخچال‌ها در بازار موجود است که معمولا با واحدهای فوت مکعب یا لیتر بیان می‌شوند. در هنگام خرید در نظر داشته‌ باشید که معمولا عدد اعلام شده در مدل‌ها کمی از عدد واقعی بیشتر است.

در ایران بیشتر از واحد فوت مکعب استفاده می‌شود، با توجه به اینکه هر فوت مکعب برابر با 28.3 لیتر است، برای اینکه گنجایش برحسب لیتر را به فوت مکعب تبدیل کنیم کافی‌ست عدد گنجایش را بر 28.3 تقسیم کنیم.

نوع چیدمان درب‌های یخچال

به طور کلی یخچال‌ها انواع مختلفی دارند که بنابر نیاز شما و کاربردی که از آن انتظار دارید انتخاب می‌شوند.

بعضی از یخچال فریزرها به صورت بالا پایین هستند که به کُمبی معروفند، به این صورت که در بعضی مدل‌ها یخچال پایین است و فریزر بالا و در بعضی مدل‌ها برعکس، یخچال در بالای فریزر قرار دارد.

در مدل‌هایی که فریزر در بالا قرار دارد، امکان استفاده از طبقه‌بندی کشویی وجود ندارد و همچنین ظرفیت فریز کمتر از حالت برعکس است.

مدل کُمبی برای افرادی که فضای کمی در اختیار دارند، مدل مناسبی‌ست و همچنین برای خانواده‌هایی با جمعیت بالا به عنوان یخچال دوم با جای کم گزینه خوبی‌ست.

نوع دیگر، یخچال‌ فریزرهای دوقلو هستند که یخچال و فریزر به صورت کاملا مجزا قرار دارند اما کاملا شبیه به یکدیگر، به صورتی که وقتی کنارهم قرار می‌گیرند به صورت یکپارچه به نظر می‌رسند. این مدل از یخچال فریزر برای افرادی که احتیاج به ظرفیت بالای یخچال فریزر دارند بسیار مناسب است.

محبوب‌ترین مدل یخچال فریزر نوع ساید بای ساید است که یخچال و فریزر به صورت عمودی در کنارهم قرار دارند.

مزیت این نوع از یخچال فریزر تنوع آن است که دست خریدار را برای انتخاب باز می‌گذارد. تنها عیبی که از سوی مصرف‌کنندگان گزارش‌شده‌، نسبت عرض به عمق آن است که دسترسی به مواد داخل یخچال را سخت کرده‌است.

یخچال‌های چند درب و در فرانسوی نیز از یخچال‌های محبوب این روزها هستند، یخچال‌های چند درب انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز و سلیقه خود آن‌ها را انتخاب می‌کنید. خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در تولید این نوع از یخچال‌فریزرها باعث شده تا از محبوبیت زیادی برخوردار باشند.

یخچال‌های درب فرانسوی نیز به این صورت هستند که یخچال در بالای فریزر قرار می‌گیرد و در پایین فریزر به صورت یک یا دو کشو قرار دارد.

یخچال‌های درب فرانسوی بسیار جادار و راحت هستند اما استفاده از فریزرهای آن‌ها کمی سخت است چرا که به خاطر وجود کشو به جای قفسه، امکان دسته‌بندی خوب مواد غذایی در آن وجود ندارد.

با تمام این توضیحات بر مبنای سلیقه و نیاز خود می‌توانید به راحتی به انتخاب مناسب‌ترین یخچال بپردازید.

میزان مبلغ قابل هزینه

بین وسایل برقی مورد نیاز برای آشپزخانه، همواره یخچال از پرهزینه‌ترین خریدهاست. به همین خاطر دقت بیشتری را در انتخاب می‌طلبد.

یکی از نکات مهم در حین انتخاب میزان انرژی مصزفی یخچال‌هاست که این میزان هرچه کمتر باشد، یخچال از کیفیت بالاتری برخوردار است و بالطبع قیمت بالاتری هم دارد. اما باید در نظر گرفت که گاه با خریدن یک یخچال گرانتر در بلندمدت در هزینه‌ها صرفه‌جویی نیز می‌شود؛ چرا که یخچالی با مصرف انرژی کمتر و قطعات با کیفیت‌تر نیاز به تعمیر و هزینه قبض برق آنچنانی پیدا نخواهد کرد.

امکانات و خصوصیات جدید

روز به روز امکانات و خصوصیات جدیدی به یخچال‌ها اضافه می‌شود که برخی از آن‌ها به زیباتر شدن محصول کمک می‌کنند و برخی دیگر محصول را کاربردی‌تر و بهینه‌تر می‌کنند.

برای مثال قابلیت تصفیه آب و داشتن آب‌سرد‌کن از آن دسته از خصوصیات اضافه شده‌ای‌ست که محصول را کاربردی‌تر کرده‌است، یا قابلیت Door-in-Door که باعث شده تا میزان هدررفت انرژی کمتر باشد.

اگر به دنبال خرید جهیزیه هستید حتما مقالات مرتبط را در بزمینه مطالعه کنید و چک لیست جهیزیه را بررسی کنید. 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

rahil | 1397 مهر 08


باور کنید همه اینارو همه میدونن مسیله اصلی که پوله بهش اشاره نکردید!!

رزیتا | 1397 مهر 21


یخچال پر کردن خودش داستانیه.. خدایی دیگه یخچال عروس و دوماد خودشون پر کنن.