سنت‌های بعد از عروسی در نقاط مختلف جهان

سنت‌های بعد از عروسی در نقاط مختلف جهان

فهرست عناوین

عروسی، سنتی دیرین در جهان است و آداب و رسوم مختلفی برای قبل و پس از عروسی در نقاط مختلف جهان وجود دارد. در ادامه با تعدادی از مراسم‌هایی که پس از عروسی انجام می‌شود آشنا شوید.

کنگو: (الان نخند!)

در حالی که در بسیاری از نقاط جهان، عروسی جای خندیدن و شادی برای عروس و داماد است، در کنگو عروس و داماد نباید بخندند؛ زیرا خندیدن آنها به این معنی است که ازدواج و زندگی مشترک خود را جدی نگرفته‌اند.

آلمان: (کار تیمی بعد از ازدواج)

در نقاطی از آلمان، بعد از مراسم عروسی یک کنده درخت و یک اره به عروس و داماد می‌دهند و آنها باید با هم آن کنده را ببرند. اما این پایان کار نیست. آنها پس از این کار باید بخشی از ظروف کثیف عروسی را با همکاری یکدیگر بشورند. این کار نمادین برای آن است که آنها به اهمیت همکاری در حین زندگی مشترک توجه کنند و به اهمیت آن، بیش از پیش پی ببرند.

ونزوئلا: (فرار عروس و داماد)

در نقاطی از ونزوئلا، لحظاتی پیش از پایان عروسی، عروس و داماد باید از عروسی فرار کنند و مهمانان باید به دنبال آنها بگردند و آنها را پیدا کنند. به عقیده آنها، اولین مهمانی که عروس و داماد را پیدا کرد، بخت خوبی در آینده خواهد داشت.

روسیه: (ریختن شکلات، سکه و گل و گاز زدن نان)

در روسیه پس از انجام مراسم در کلیسا، عده‌ای بیرون از سالن عروسی می ایستند و به هنگام بیرون آمدن عروس و داماد از مراسم عروسی، روی سر آنها گل، انواع شکلات، سکه و حتی برنج می ریزند. علاوه بر این یک نان بزرگ آماده می کنند تا عروس و داماد هر یک از یک طرف آن نان را گاز بزنند و بخورند؛ بر اساس سنت های قدیمی این کار نشان می دهد که هر کسی گاز بزرگتری زده باشد، رهبر خانواده خواهد بود.

هند: (ورود به خانه بخت)

در هند رسم است که پس از مراسم عروسی، عروس و خانواده‌اش با گریه همدیگر را ترک کنند. همچنین هنگام ورود به خانه بخت باید ظرفی فلزی که پر از برنج است در دست راست خود داشته باشد و با پای راست وارد خانه شود. پس از ورود عروس و داماد به خانه، در اولین اقدام، آنها با هم عبادت می‌کنند.

چین: (بردن به خانه بخت)

در نقاطی از چین، هنگام حمل عروس با کجاوه به منزل داماد، زنی خوش‌شانس را برای ساعاتی استخدام می‌کنند تا عروس را همراهی کند. همچنین اطرافیان عروس موظفند از او با چتر آفتابی محافظت کنند تا آسیبی متوجه او نشود. او در روز اول بعد از عروسی باید برای خانواده داماد غذا بپزد و از آنها پذیرایی کند. همچنین بعد از 3 روز که عروس در منزل بخت سکونت کرد، می‌تواند برای اولین بار، خانواده‌اش را در محل کار همسرش ملاقات کند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت