10 سوال لحظه آخری از کسب و کارهای عروسی

10 سوال لحظه آخری از کسب و کارهای عروسی

فهرست عناوین

چندین ماه قبل از عروسی، کسب و کارهای جشن عروسی خود را انتخاب کرده‌اید و سفارشات خود را با آنها نهایی کرده‌اید، اما کار شما هنوز تکمیل نشده است. در واقع مواردی هستند که اگر آنها را با کسب و کارهای عروسی خود مشخص نکنید بعدا پشیمان خواهید شد. یک ماه تا چند هفته قبل از عروسی‌تان، باید مسائل مهمی مثل پرداخت‌ها، زمان‌بندی، سفارشات و اطلاعات تماس برای پاسخ دادن به سوالات لحظات آخر را با آنها چک کنید. در زیر 10 سوال ضروری که باید از آنها بپرسید، آمده است:

1. چه مقدار به شما بدهکارم و در چه زمانی پرداخت‌ها باید انجام شود؟

شما باید در مورد مبلغ و زمان پرداخت آن با کسب و کارهای عروسی‌تان به توافق برسید. این اعداد و جزئیات سفارش‌تان را به خوبی به خاطر بسپارید تا بتوانید از بروز اشتباهات در سفارشات و پرداخت‌ها ممانعت کنید و همچنین مجبور نباشید هزینه اضافی را متحمل شوید. می توانید ارقام را در قسمت مدیریت هزینه بزمینه وارد کنید و با تخمینهای قبلی خود مقایسه کنید. 

2. در روز عروسی چه کسی نماینده آن کسب و کار خواهد بود و بهترین راه تماس با وی چیست؟

اگر قرار است در روز عروسی با نمایندگان کسب و کار در ارتباط باشید، (مثلا مسئول دکوراسیون، مسئول آتش بازی، مسئول کیک و ...) نام و شماره تماس آنها را ذخیره کنید. پیشنهاد می‌کنیم که یک شماره تماس پشتیبانی برای مواقعی که نمی‌توانید با آنها در تماس باشید، درخواست کنید.

3. آیا همه تجهیزات مورد نیاز را در اختیار دارند؟

در صورتی که کسب و کار مورد نظرتان برای برآوردن سفارشات، لازم است وسایلی فراتر از آنچه که در اختیار دارند تهیه کنند، (مثلا تزیین خاصی برای کیک خود سفارش دادید یا گل های وارداتی به گلفروش سفارش داده اید) در مورد اینکه چه کسی مسئول تامین اقلام خواهد بود، توافق کنید. همچنین آیتم‌های ضروری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حتما فراهم خواهند شد.

4. آیا کارهای زمان‌بر و پیچیده را انجام داده‌اند؟ چه کارهایی باقی مانده و چقدر طول می‌کشد تا آنها انجام شوند؟

هدف، دخالت شما در کار آنها نیست بلکه باید اطمینان حاصل کنید که عروسی‌تان طبق برنامه برگزار خواهد شد. این کار باعث می‌شود که از استرس شما کاسته شده و همچنین نسبت به که بخشی از اطلاعات کلیدی مربوط به سفارشات که احتمالا به‌درستی دریافت نشده‌اند، مطلع شوید.

5. آیا همه مواردی که شما سفارش داده‌اید را در اختیار دارند؟

شما ممکن است ماه‌ها قبل در مورد سفارشات خود با تامین‌کنندگان صحبت کرده باشید، اما قبل از عروسی لازم است مطمئن شوید که جزئیات سفارش شما موجود هستند و  در غیر این صورت، تغییرات مطلوب خود را در آنها ایجاد کنید. اگر آنها نمی‌توانند دقیقا آنچه را که شما می‌خواهید تحویل دهند، آرامش خود را حفظ کنید و نزدیک‌ترین گزینه‌ها به سفارش مدنظرتان را از آنها درخواست کنید.

علاوه بر موارد فوق، سوالات ضروری ذیل را نیز باید متناسب با کسب و کارهای مختلف در نظر داشته باشید:

6. از چه زمانی می‌توانیم کار چیدمان و دکوراسیون تالار را انجام دهیم؟

ممکن است گل آرایی یا تشریفات تمایل داشته باشد یک روز قبل برای دکوراسیون و آماده‌سازی تالار اقدام کند. بنابراین حتما در این مورد با مسئول تالار صحبت کنید چون ممکن آنها مراسم‌های دیگری در آن روز داشته باشند و یا محدودیت‌هایی دیگری برای انجام این کار داشته باشند. روشن است که هرچه زودتر از این موضوع مطلع شوید، بهتر می‌توانید برای آماده‌سازی و دکوراسیون محل برگزاری مراسم برنامه‌ریزی کنید.

7. انتظار دارید مراسم چقدر طول بکشد؟

حتما در مورد زمانی که تالار برای برگزاری مراسم در اختیار شما قرار خواهد داد، سوال کنید تا بتوانید برای مراسم خود برنامه‌ریزی کنید و برنامه‌ای را بدلیل عدم اطلاع از زمان‌بندی تالار از دست ندهید.

8. چقدر طول می‌کشد تا عکس‌ها و فیلم‌های مورد نیاز را از شما و مهمانها بگیرند؟

مهم است که بدانید کار عکاسی و فیلم‌برداری مورد نظر شما چقدر طول خواهید کشید. در واقع دانستن این زمان به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های دیگری مثل سرو شام و موسیقی و ... را متناسب با آن تنظیم کنید.

9. چقدر زمان برای سرو شام و جمع‌آوری آن نیاز دارید؟

از مسئول کترینگ در مورد زمان لازم برای سرو شام و جمع‌آوری آن سوال کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای موسیقی و مراسم سرو کیک انجام دهید.

10. می‌توانم نمونه‌ای از دسته‌گلی که سفارش داده‌ام را ببینم؟

شما با این پرسش میخواهید بدانید که آیا دسته‌گل شما آنگونه که تصور کرده‌اید، هست یا خیر؟ بنابراین می‌توانید از گل‌فروش درخواست کنید که نمونه‌ای از ترکیب‌ گل‌های مورد نظرتان را به شما نشان دهد تا در صورتی که مورد پسند شما نیست، فرصت کافی برای تغییر در آن را داشته باشد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت