شریک زندگی آینده‌تان را بهتر بشناسید

شریک زندگی آینده‌تان را بهتر بشناسید

فهرست عناوین

اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید، ممکن است فردی را برای ازدواج در نظر داشته باشید و بخواهید او را ارزیابی کنید. یکی از بهترین و ساده‌ترین راهکارها برای انجام این کار این است که با هم تعامل بیشتری داشته باشید و از این طریق، یکدیگر را بهتر و بیشتر بشناسید.

در این مقاله راهکارهایی ارائه شده است که با استفاده از آنها می‌توانید طرف مقابلتان را، از طریق تعامل و مکالمه بهتر شناسایی کنید و نهایتا تصمیم خود را برای ازدواج با او بگیرید.

تجربیات و اتفاقات جدید را امتحان کنید.

این یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که به شما کمک می‌کند طرف مقابلتان را بشناسید؛ زیرا تجربیات و اتفاقات جدید، ظرفیت طرف مقابلتان را نسبت به چیزهایی که تجربه نکرده است نشان می‌دهد و می‌توانید با دیدن عکس‌العمل‌های او، با خلق و خوی او و تمایل او به یادگیری تجربیات جدید بیشتر آشنا شوید و میزان تحمل و سعه صدر او را در مواردی که نتیجه نامشخصی دارند بسنجید.

پیاده‌روی‌های طولانی با همدیگر داشته باشید.

در طول پیاده‌روی بین شما و طرف مقابلتان مکالمه شکل می‌گیرد، صحبت می‌کنید، عکس‌العمل‌های او را نسبت به اطراف می‌بینید، خستگی‌های او را مشاهده می‌کنید، می‌توانید میزان اهمیت و مراقبت طرف مقابلتان را به شما بسنجید و رفتارهای اجتماعی او را بررسی کنید.

دوستان قدیمی یکدیگر را بشناسید.

حتما طرف مقابلتان دوست صمیمی یا دوستانی دارد که مدت‌هاست با آنها رابطه دارد. این دوستان می‌توانند آینه رفتار خواستگارتان باشند، چون عموما افرادی که در طولانی مدت با همدیگر در ارتباط هستند، اشتراکات زیادی با هم دارند. سعی کنید از او درباره آنها بپرسید و حتی المقدور در جمع‌ها و مهمانی‌ها با آنها تعامل کنید.

از داستان‌های زندگی خانوادگی یکدیگر بپرسید.

هر خانواده‌ای فراز و فرودها، مشکلات و مسائل مختلفی را تجربه کرده است که شناخت آنها می‌تواند معیار خوبی برای ارزیابی افراد آن خانواده باشد. سعی کنید از تاریخچه خانواده طرف مقابلتان بپرسید. با این کار، شرایط و ارزش‌های خانوادگی او را بیشتر می‌شناسید. مسلما، این مساله روی شناخت شما از طرف مقابلتان و ابعاد شخصیتی او اثر می‌گذارد.

با یکدیگر به کلاس بروید.

درباره موضوعاتی که اشتراک نظر و علاقه دارید به کلاس بروید. این باعث می‌شود چیزهای جدید را با یکدیگر یاد بگیرید و عکس‌العمل‌های طرف مقابلتان را نسبت به آنها ببینید، دیالوگ‌های جدید بین شما شکل بگیرد و میزان همیاری او را بسنجید.

در انجام کارهای روتین و روزانه، همراه یکدیگر باشید.

شما باید برنامه‌ای منظم برای انجام کارهای روتین با یکدیگر داشته باشید. این کار باعث می‌شود ظرفیت و روحیات یکدیگر را در انجام کارهای روزانه بسنجید. مثلا سعی کنید از سر کار با هم برگردید، در طول روز با هم در تماس باشید و درباره مسایل روز مکالمه داشته باشید.

پیشنهاد ما این است که برای اینکه دید وسیعتری نسبت به ازدواج داشته باشید، سری مقالات «ازدواج عاقلانه» و «ادامه این ارتباط عاقلانه است یا باید به آن پایان داد؟» را حتما مطالعه کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت