برنامه‌‌ریزی برای مشکلات پیش‌بینی نشده در عروسی

برنامه‌‌ریزی برای مشکلات پیش‌بینی نشده در عروسی

فهرست عناوین

تصور کنید که شما و نامزدتان از ماه‌ها قبل از مراسم، درگیر برنامه‌ریزی و اجرای آن بوده‌اید و حال روز مراسم فرارسیده است. مطمئنا شما دوست دارید که همه چیز طبق برنامه پیش برود، اما همواره عواملی هستند که می‌توانند برنامه‌ریزی شما را به چالش بکشند. تغییر شرایط آب و هوایی، مهمان‌های ناخوانده، خراب شدن دکوراسیون جشن و ... می‌توانند برنامه شما را بهم بریزند. بنابراین لازم است هنگام برنامه‌ریزی به این عوامل توجه کنید و سعی کنید برنامه ثانویه‌ای برای آنها داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که نیازی به برنامه ثانویه نیست به نکات ذیل توجه کنید.

محل برگزاری مراسم

وقتی قصد دارید مراسم عروسی خود را در فضای باز برگزار کنید، داشتن برنامه ثانویه به اندازه داشتن برنامه اصلی مهم است، خصوصا اگر مراسم شما در فصل‌های بهار و پاییز و یا شهرهای شمالی کشور برگزار خواهد شد. حتما برای این شرایط از وجود فضای سربسته در محل برگزاری مراسم و یا وجود سایبان بالای میزها اطمینان حاصل کنید، حتی اگر تمام پیش‌بینی‌های هواشناسی، آسمانی آفتابی را برای آن روز گزارش کرده باشند.

گل‌ها

چه اتفاقی خواهد افتاد اگر حین برگزاری مراسم دسته‌گل شما پژمرده شود؟ دسته‌گل بخشی از ملزومات زیبایی شما است، پس باید تا آخر مراسم شادابی خود را حفظ کند. در واقع دسته‌گل شما باید از زمانی که آن را از گلفروشی تحویل می‌گیرید تا آخر شب (حدود 12 ساعت) دوام بیاورد. بنابراین در انتخاب گل دقت کنید. از گل‌های حساس به سرما یا گرما (با توجه به زمان برگزاری مراسم) استفاده نکنید و حتما با گلفروش خود در مورد این مساله مشورت کنید. البته این مساله فقط مربوط به دسته‌گل شما نمی‌شود و گل‌هایی که برای دکوراسیون جشن نیز بکار می‌روند باید تا پایان مراسم شاداب باشند.

عکس

فکرش را بکنید؛ روز عروسی شما بی‌وقفه باران ببارد! چه بر سر برنامه عکاسی شما در فضای باز خواهد آمد؟ باید قید آن را بزنید؟ قطعا راهکاری وجود دارد. در این شرایط می‌توانید از چترهای متناسب با تم عروسی برای ساقدوش‌ها و خودتان استفاده کنید و عکس‌هایی زیبا و باطروات از بهترین روز زندگی‌تان داشته باشید. همچنین می‌توانید از آرایشگر خود و یا کسی که برای اینکار توانایی دارد درخواست کنید که تا پایان مراسم شما را همراهی کند و در مواقع لزوم آرایش شما را تجدید کند.

شمع‌های سوخته

اگر قصد دارید از شمع برای دکوراسیون جشن خود استفاده کنید، حتما قبل از مراسم مدت زمان سوختن آنها را اندازه‌گیری کنید تا در زمان جشن ناگهان با شمع‌های سوخته و تمام شده زودتر از موعد روبرو نشوید. با اندازه‌گیری زمان سوختن شمع‌ها می‌توانید پیش‌بینی کنید که در طول مراسم چقدر شمع احتیاج دارید و از قبل آنها را تهیه کنید.

مهمان‌های ناخوانده

در هر مراسمی ممکن است تعدادی مهمان‌ ناخوانده‌ وجود داشته باشد و مراسم عروسی شما نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. سعی کنید که تعداد محدودی ظرفیت برای این مهمان‌های ناخوانده در نظر بگیرید تا در مواجهه با آنها در روز جشن غافلگیر و عصبی نشوید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید اینکار را انجام دهید، به یاد داشته باشید معمولا تعدادی از مهمان‌ها بدلیل بروز حوادث پیش‌بینی نشده موفق نخواهند شد که در مراسم شما حاضر شوند. بنابراین نگران نباشید برای چند مهمان ناخوانده دچار مشکل نخواهید شد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت