ترفندهای زندگی ویژه نوعروس ها!

ترفندهای زندگی ویژه نوعروس ها!

فهرست عناوین

ماه‌های اول زندگی زناشویی بسیار حساس هستند و می‌توانند پربحث و جدل باشند، زیرا همراه همسرتان به زیر یک سقف رفته‌اید و ممکن است ابعادی را از همدیگر ببینید که برایتان غیرقابل پذیرش است و منجر به اختلاف شود.

در این مقاله، راهکارهایی گرد‌آوری شده که به نوعروسان جوان کمک می‌کند تا احساسات همسرشان را بهتر بشناسند و تلاش کنند با شناخت بیشتر از یکدیگر، در ابتدای زندگی، رابطه مستحکم و خوبی را با همسرشان ایجاد کنند.

ملاحظه روزانه احساسات همسر

بسیاری از زوج‌ها، کمی پس از ازدواج از همسر خود و احساسات او در لحظات مختلف زندگی غافل می‌شوند و این در حالی است که شما او را هنوز، کامل نشناخته‌اید و ممکن است ندانید چه احساسات و احوالی در موقعیت‌های مختلف دارد. احساسات همسر خود را در روز ملاحظه کنید؛ از او درباره حالش، در حین کار، بعد از کار، در منزل و ... بپرسید تا از احوالات او آگاه شوید. علاوه بر این، این کار باعث خوشحالی او نیز می‌شود؛ زیرا او توجه شما را به خود درک می‌کند و این قضیه باعث خوشحالی‌اش می‌شود. 

قرار بگذارید، جشن بگیرید و ...

هیجان بسیاری از زوج‌های جوان، پس از ازدواج، افول می‌کند و دیگر اشتیاق سابق را برای کارهایی مانند قرار در رستوران، پارک و ... ندارند. نباید بگذارید شور و ذوق دیدارهایتان در دوران نامزدی فراموش شود و پس از ازدواج از انجام آنها دلسرد شوید. سعی کنید، هرازگاهی خاطره دوران نامزدی‌تان را تکرار کنید، رستوران‌ها و تفریح‌گاه‌های جدید را تجربه کنید و زندگی خود را در کوران این هیجان‌ها قرار دهید. فراموش نکنید که هر دو نفر شما باید همواره برای بهبود روابطتتان تمرین و تلاش کنید.

برای صحبت درباره مشکلات، قبل از رسیدن به آنها برنامه داشته باشید.

به قول معروف، وسط دعوا حلوا خیرات نمی‌کنند. در حین بحث و جدل با همسرتان، هر رفتاری می‌تواند آزاردهنده باشد، یک نگاه تند، یک انتقاد معمولی و حتی گاهی یک گلایه آرام. افراد در حین دعوا، ممکن است از هر مساله‌ کوچکی، سوژه بزرگی درست کنند و با طرف مقابلشان دعوا کنند و در آن وقت قابل مهار نباشند. از این رو، بهتر است در زمانی که آرامش دارید و روابط حسنه است، با هم قرار بگذارید که در زمان دعوا، چگونه با یکدیگر برخورد کنید، خط‌های قرمز مورد نظرتان را تعیین کنید و حساسیت‌های خود را به یکدیگر منتقل کنید. البته اجرایی کردن این قرار و مدارها بسیار سخت و زمانبر است، اما به مرور زمان و با یادآوری و تمرین می‌توان آنها را به تدریج اجرا کرد.

زبان عشق همدیگر را بشناسید

باید در نظر داشته باشید که هر کسی به روشی اظهار عشق می‌کند و اینکه این روش ممکن است به مذاق شما سازگار نباشد، اما یکی از مسائل اصلی در روابط دو طرفه، پذیرش تفاوت‌های افراد در شیوه برخورد با مسائل است. از این رو بهتر است به جای تمرکز به تغییر دادن طرف همسرتان، شیوه اظهار محبت او را بشناسید و درک کنید که چگونه می‌توانید احساسات خود را به او منتقل سازید. به این ترتیب زبان عشق او را شناخته‌اید و سعی کرده‌اید محبت خود را به شیوه‌ای که او درک می‌کند، انتقال دهید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت