چک لیست خرید جهیزیه - اتاق خواب

چک لیست خرید جهیزیه - اتاق خواب

فهرست عناوین

اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت و مهمترین بخش خانه است؛ از این رو در درجه اول انتخاب خود وسائل و در درجات بعدی، انتخاب رنگ و تم آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. حال می توانید بعد از خرید لوازم برقی آشپزخانه به کمک این چک لیست خرید جهیزیه را برای اتاق خواب شروع کنید.

سرویس خواب (شامل تختخواب دو نفره، پاتختی و دراور)

امروزه سبک های مدرن، فانتزی، کلاسیک، سلطنتی و کم جا (نوعی تخت خواب برای فضاهای کوچک است که در مواقعی که از آن تخت استفاده نمی‌کنیم، آن را می توانیم جمع کنیم تا در قالب یک کمد به چشم بیاید.) از انواع سرویس خواب هایی است که در بازار وجود دارد. سعی کنید تا تخت خواب را مناسب با اندازه اتاق تهیه کنید حتما به ارتفاع آن دقت کنید، تخت هایی با ارتفاع زیاد اتاق شما را کوچک تر نشان خواهد داد. سرویس خواب های موجود در بازار ایران عموما از 4 ماده ساخته می شوند. فلز، ورق ملامینه، ورق ام دی اف (MDF) و چوب. به طور خیلی خلاصه سرویس خواب چوبی از ام دی اف گرانتر است و سرویس خواب با جنس ام دی اف از ملامینه گرانتر است. در آخر نیز سرویس خواب فلزی قرار می‌گیرد.

می‌توانید با ساخت کشو یا زدن جک به تخت و بلند شدن قسمت رویی تخت از زیر آن برای جا دادن وسایل خود مثل رختخوابها و ...استفاده کنید.

تشک دو نفره

از خوشخواب های یونولیتی فقط زمانی كه مدت كمی به تشك نیاز دارید استفاده كنید. از خرید تشك های متفرقه و بی نام نشان و بدون ضمانت خودداری و به تعداد نمایندگی های یک برند در سطح شهر و کشور توجه کنید. هر قدر وزن شما بیشتر باشد به تشكی با تراكم فنر بندی بالاتر و همچنین فریم ضخیم تر نیاز دارید و در صورتی که قصد خرید تشک بدون فنر را دارید به جنس و تراکم فوم آن توجه کنید. با دست زدن و خوابیدن چند دقیقه ای تشک نمی توان به کیفیت آن پی برد. به خصوصیات و لایه های داخلی تشک و گارانتی دقت کنید زیرا قرار است چندین سال بر خواب شما تاثیر مستقیم داشته باشد.

میز آرایش و آینه

معمولا میز آرایش و آینه را به همراه سرویس خواب خریداری می‌کنند. اگر فضای اتاق خواب شما بزرگ نیست بهتر است به جای یک میز آرایش و یک دراور میز آرایشی کشو دار برای قراردادن لباس تهیه کنید.

کمد لباس

قبل از اینکه اقدام به خرید یک کمد لباس مناسب باشید اول از همه جای قرار گرفتن آنرا مشخص نموده و دقیق اندازه گیری کنید.کمد های درب ریلی نسبت به کمدهای درب معمولی شکیل تر هستند و با یراق آلات جدید هم که به بازار آمده درب هایی درست می‌شود که با سلیقه هر خریداری متناسب می‌باشد و برای اتاق های کوچک مناسبترند. هنگام خرید کمد، حتما به کشوهای داخلی، لولاها و از این دست، توجه کنید. در نهایت به نوع مواد اولیه تشکیل دهنده کمد لباس اهمیت فراوانی دهید.

پتوی مسافرتی

پتوهای سبکی که به پتوی مسافرتی معروف هستند برای پیکنیک و مسافرت بسیارمناسب هستند و بعد از هربار مسافرت یا پیک‌نیک قابل شستشو هستند.

روتختی دو نفره

قبل از انتخاب روتختی ابعاد دقیق تخت را در نظر بگیرید. در انتخاب رنگ روتختی از رنگ های مکمل یا رنگ متضاد استفاده کنید. این موضوع به سلیقه شخصی شما برمی گردد اما انتخاب صحیح رنگ، اتاق خواب شما را زیباتر می کند. موضوع طرح روتختی نیز مانند رنگ آن کاملاً سلیقه ای است. اگر به دنبال استفاده روزمره از روتختی خود هستید، روتختی های نخی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. روتختی های با کیفیت از پارچه‌های ترک، پارچه های ایرانی با کیفیت و پارچه چینی درجه یک تهیه می شوند. شما با لمس کردن پارچه و میزان لطافت آن و همچنین رنگ و طرح پارچه و مطابقت آن با عکس های محصول می توانید به کیفیت پارچه روتختی پی ببرید. اگر قصد خرید یک روتختی ارزان را دارید توصیه می کنم این کار را انجام ندهید چرا که پول خود را دور ریخته اید و بعد از مدت کوتاهی از استفاده متوجه این موضوع خواهید شد. کمی بیشتر هزینه کنید اما مطمئن باشید کالایی که می خرید کیفیت مطلوب را دارد و مجبور نخواهید شد خیلی زود مجددا برای خرید روتختی هزینه کنید .

لحاف، پتو، ملحفه و روبالشتی

اگر رو تختی شما دارای لحاف نیست باید جداگانه تهیه کنید. دقت کنید سایز لحاف متناسب با سایز رو لحافی باشد. لحافی را انتخاب کنید که قابلیت شستشو داشته باشد و از بابت پاکیزگی خیالتان راحت باشد.

رختخواب اضافه برای مهمان

می‌توانید تشک های آماده یک نفره که در فروشگاه‌ها وجود دارد و بسیار هم سبک هستند را تهیه کنید. تعداد رختخواب مهمان بستگی به اقامت تعداد مهمان‌هایی که شب در منزل شما می مانند دارد. دقت کنید که فضای کافی برای نگهداری رختخوا‌بها را داشته باشید. داخل کمددیواری و فضای زیر تخت بهترین مکان برای نگهداری رختخواب‌های مهمان است.

کاور لباس

می‌توانید برای جلوگیری از رنگ دهی لباس‌ها به یکدیگر در کمد و پیشگیری از کثیف شدن لباس ها هر کدام را جداگانه در کاور قرار دهید. کاور ها دارای قیمت‌های مختلفی هستند که کاور های نایلونی از قیمتهای پایین‌تری برخوردار هستند.

بالش

به طور کلی ارتفاع مناسب برای یک بالش چیزی بین 10 تا 15 سانتی متر است. همچنین شکل آن باید به گونه‌ای باشد که انحنای گردن را پر کند ولی زیر شانه‌ها قرار نگیرد. درصورت قرار گیری آن در زیر شانه‌ها ، فشار زیادی به ستون مهره ها وارد شده و فرد پس از برخواستن ، احساس کمر درد می‌کند. جنس مواد داخل متکا باید به گونه‌ای باشد که در عین راحتی ، گردن و ستون فقرات شما را حمایت کند.

بهترین گزینه برای بالش ها، استفاده از فوم است. فوم، نرم و شکل پذیر است و حالت سر و گردن را به خود می‌گیرد و در عین حال، شکل کلی خود را از دست نمی‌دهد. بخصوص فوم‌های حافظه دار که در قسمت‌های مختلف، چگالی متغیری دارند و با واکنش به گرمای بدن تغییر می‌کنند. در نتیجه فشار کمتری به ستون فقرات وارد می‌شود و از ایجاد صدمات احتمالی همانند مشکلات دیسک کمر و گردن و انحنای ستون مهره‌ها جلوگیری می‌کند. از بالش‌هایی با قابلیت شست و شو استفاده کنید. زیرا نظافت مرتب آن امری ضروریست.

چرخ خیاطی

امروزه نسبت به گذشته خرید چرخ خیاطی برای جهیزیه ضروری به نظر نمی آید اما اگر قصد خرید یک چرخ خیاطی را دارید به این نکات توجه کنید. ابتدا دقت کنید که چرخ ماکو گرد باشد . هرگز چرخ‌های ماکو دراز نخرید؛ زیرا این نوع چرخ ها ارتعاش زیادی دارند، در صورتی‌که چرخ باید بدون صدا و ارتعاش کار کند. چرخ حیاطی مدرن باید پارچه را هم به طرف جلو و هم عقب بدوزد. چرخ باید دارای دستگاه مخصوصی باشد که فشار نخ را طبق شماره هائی که روی دستگاه نقش شده بدون آنکه باعث پاره شدن نخ بشود کو و زیاد کند.  چرخ باید دارای پایه فشار دهنده قوی باشد که بوسیله آن بتوان انواع پارچه های ضخیم و درزهای کلفت را دوخت.  جا ماکوی چرخ باید طوری قرار گرفته باشد که برای تمیز کردن مجبور نباشید چرخ را کج کنید و دارای جعبه فولادی باشد که با باز کردن بتوان به آسانی آن را تمیز کرد . چرخ شما از نوعی باشد که در کلیه نمایندگی های مجاز آن وسائل تعمیر و سرویس آن موجود باشد.

میز چرخ خیاطی

در صورت استفاده از چرخ خیاطی می توانید از میزهای چند کاره ی اتو و چرخ خیاطی استفاده کنید یا اگر فضای منزلتان کوچک است از میزهای تاشو خریداری نمایید.

جعبه خیاطی

جعبه های خیاطی که در ساده ترین نوع شامل نخ و سوزن هستند تا کاملترین و حرفه ای ترین نوع در بازار وجود دارند. در ساده ترین نوع بهتر است از انواعی که شامل قیچی خیاطی، نخ های رنگی معمول، سنجاق قفلی انگشت دانه می باشد تهیه کنید. چون اغلب این اقلام از لوازم ضروری خیاطی است.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

کسری | 1397 مهر 10


با شرایط فعلی من فکر می کنم پدرایی که دختر دارند و باید جهیزیه تهیه کنند باید دنبال این باشند که یک ذره آرامش رو بتونن پیدا کنند .فرق نمی کنه سرویس خواب چه مدلی باشه