چک لیست خرید جهیزیه - وسائل آشپزخانه

چک لیست خرید جهیزیه - وسائل آشپزخانه

فهرست عناوین

هنگامی که میان دو نفر پیمان زیبای ازدواج را بسته می شود، کم کم هر دو خانواده باید خود را برای راهی کردن عروس و داماد به خانه رویاهایشان آماده کنند و البته که قبل از آن باید کارهایی در جهت فراهم کردن اسباب یک زندگی جدید انجام شود.

از قدیم الایام رسم و رسومات به گونه ای بوده که برای تشکیل یک زندگی جدید، آقا داماد مکان و محل زندگی را فراهم می کرد و عروس خانم وسائل زندگی را به خانه می آورد. حال از تهیه خانه که بگذریم، مطمئنا در نظر گرفتن لوازم ریز و درشت خانه کار آسانی نیست! به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در چند سری مقاله چک لیستی از وسائل کوچک و بزرگ جهیزیه تهیه کنیم تا به کمک آن، عروس خانم ها بتوانند راحت تر برای خریدهایشان اقدام کنند.

وسایل آشپزخانه      

یخچال فریزر

در هنگام انتخاب یخچال ابتدا به ورودی آشپزخانه، ابعاد یخچال و فضای جلوی یخچال برای باز شدن درب آن توجه کنید. یخچالها به دسته های فرانسوی، فریزر بالا، فریزر پایین، ساید بای ساید و دوقلو تقسیم می‌شوند که با توجه به نیاز وشرایط خود باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. یخچالهای فرانسوی فضای خوبی در بخش فریزر در قسمت پایین ارائه می‌دهند. ساید بای سایدها عموما یخچالهایی با طراحی های زیبا هستند که گنجایش زیادی ندارند. دوقلو ها هم گنجایش زیادی دارند هم حمل ونقلشان راحتتر است. مشکل دوقلوها فضای اشغالی آنهاست، که معمولا در فضای در نظر گرفته برای یخچال در آشپزخانه جا نمی‌شوند. اگر فضای آشپزخانه ی شما کوچک است یخچال های فریزر بالا (قدیمی‌ترین نوع یخچال فریزر)  یا فریزر پایین (که نسبت به فریزر بالا دید و دسترسی بهتری دارد) تهیه کنید.

فر گاز

فرهای گازی نسبت به فرهای برقی ارزان تر، سریع تر و برای محیط زیست مناسب ترند. فر های گازی به گاز شهری وصل می شوند و معمولا هم یک سیم اتصال به برق برای روشن شدن فن، لامپ و نور پیلوت دارند. البته کیک پزان حرفه ای فر برقی را به فر گازی ارجح می دانند.

ماشین ظرفشویی

ماشین های رومیزی با ظرفیت 72 تا 108 پارچه بیشتر به درد کسانی می‌خورد که اهل مهمانی دادن نیستند. هنگام خرید این ماشین ها دقت کنید قدرت شستشوی ظروف خیلی چرب را داشته باشد. ماشین های ۱۲ نفره، پرطرفدارترین انواع ظرفشویی در بازار  با گنجایش حدود ۱۴۴ پارچه ظرف هستند. هنگام خرید این ماشین ها، آنهایی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع سبد و گزینه ای برای زمان شروع کار دارند و دارای قدرت نیم شور هم هستند.

غذاساز چندکاره

غذاساز ها در 3 اندازه اصلی ارائه می شوند: بزرگ یا  full، متوسط یا compact و کوچک یا mini .غذاسازهای بزرگ با گنجایش 9 تا 13 پیمانه ماده غذایی، متوسط با گنجایش 5 تا 7 پیمانه و کوچک با گنجایش 2 تا 5 پیمانه هستند. از نظر کارایی هم از تک کاره دارد تا 34 کاره. خرد کردن، پوره کردن، چرخ کردن و کوبیدن گوشت، شکل دادن به سس ها و خامه ها، درست کردن خمیر، رشته کردن، ورقه ورقه کردن اجزای سالاد، رنده کردن، آسیاب کردن غلات و... کارهایی است که شما می توانید به غذاسازتان بسپارید. در انتخاب یک غذاساز باید موارد زیادی از قبیل بدنه، اندازه ظرفها، تیغه‌ها، کارکردها، گارانتی و… را مد نظر داشت.

چرخ گوشت

از چرخ گوشت می توانید برای چرخ کردن، خرد کردن و مخلوط کردن انواع مواد خام و پخته استفاده کنید. چرخ گوشت ها در دو نوع دستی و برقی موجود بوده و سایزهای متفاوتی دارند. دستگاهی را انتخاب کنید که قطعات آن به راحتی جدا شود تا هم شست و شوی راحت تری داشته باشید و هم به آسانی بتوانید آن ها را مجدداٌ روی یکدیگر سوار کنید. انواع فلزی چرخ گوشت ها نسبت به انواع پلاستیکی آن ها بهداشتی تر بوده و بیشتر توصیه می شوند. اگر معمولا گوشت چرخ کرده را آماده از فروشگاه تهیه می کنید نیاز جدی به این وسیله ندارید.

آبمیوه‌گیری چندکاره

دستگاهی خریداری کنید که دهانه ورودی میوه آن بزرگ باشد. توجه کنید صدای دستگاه زیاد نباشد قدرت و سرعت دستگاه را بررسی کنید. جنس تیغه ی دستگاه بهتر است تیتانیوم و فولاد باشد تا پلاستیک.در نهایت گارانتی دستگاه را بررسی کنید.

مایکروفر

این وسیله که امروزه انواع فراوانی دارد، می‌تواند از پس طبخ سریع انواع غذا و هم یخ‌زدایی، پخت پاپ‌کورن و کیک برآید. بیشتر مایکروفرها ظرفیتی بین ۲۵ تا ۵۱ لیتر دارند. ماکروفرها به انواع رومیزی بالا اجاقی (این نوع ماکروفر چند کاره و دارای هود هستند.) و توکار (محل قرار گیری انها در داخل کابینت‌ها و به‌اصطلاح توکار بوده و در انواع نسخه‌های کشویی و غیر کشویی موجود است.) موجود هستند.

زودپز

در میان زودپزهای استاندارد انواعی که مجهز به سیستم‏ های ایمنی بیشتر و امکان برنامه ‏ریزی پخت هستند گزینه‏ های بهتری هستند.  زود پزهای مجهز به قفل ایمنی را انتخاب کنید. بهتر است زودپزهایی را انتخاب کنید که یک دسته بلند در یک سمت و دسته کوتاهی در سمت دیگر دارند چون در این صورت امکان باز و بسته کردن در راحت‏ تر بوده و حمل و نقل و جا به جا کردن ظرف بهتر انجام می‏ شود.  زودپزهای مجهز به شیر خروج بخار اضطراری را انتخاب کنید. در نهایت میان زودپزهای با حجم های مختلف با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

پلوپز

از پلوپز می‌توان برای پختن برنج، غلات، دسرها و بخار پز کردن سبزیجات و پختن سوپ و خورشت استفاده کرد. البته همه انواع پلوپزها نمی‌توانند موارد گفته شده را انجام دهند، به همین جهت هنگام خرید مطمئن باشید که مورد مناسبی را انتخاب نمایید تا نیازهای شما را برآورده کند. مدل‌هایی با ظرفیت دو پیمانه تا مدل‌های 12 پیمانه را می توانید انتخاب کنید اما انتخاب مدل‌های با ظرفیت بالا برای خانواده‌های کم جمعیت حتی اگر ارزان باشد هم به صرفه نیستند چون نه تنها بازده آنها پایین می آید بلکه انرژی بیشتری مصرف می کنند. برای این که نگران چسبیده شدن ته دیگ یا کیکتان نباشید، پیشنهاد می شود از پلوپز با جنس تفلون استفاده نمایید تا این مشکل برطرف شود.

سرخ کن

این وسیله در سه نوع معمولی الکترونیکی ، سرخ کن های بدون روغن و مینی سرخ کن ها تولید می شود. برای خریداری سرخ کنهای بدون روغن باید هزینه بالاتری را صرف کنید. این سرخ کنها برای پخت مرغ و خوراک عالی هستند ولی توقع سیب زمینی سرخ کرده ترد از آنها نداشته باشید. ظرفیت معقول محفظه روغن سرخ کن برای استفاده های کم حدود 0.680 لیتر تا 1.2 لیتر است و برای استفاده های بیشتر به 5 لیتر و بیشتر هم می رسد که در هر صورت به میزان مصرف و نیاز شما از این وسیله بستگی دارد. داشتن قطعات جدا شونده و شستشوی بی دغدغه آنها ، قیمت سرخ کن و ارزش خرید  و سیستم های ایمنی از فاکتورهای مهم خرید سرخ کن است.

بخارپز

برای خانواده هایی که مایلند غذای خود را به صورت رژیمی و یا با حفظ حداکثر طعم و ارزش مواد غذایی آماده نمایند، بخار پز که غذا را با بخار آب می پزد یکی از بهترین گزینه ها است. بخارپزها سایزهای متفاوتی دارند که که انتخاب آن ها کاملاٌ به تعداد اعضای خانواده شما، مقدار مواد غذایی قابل طبخ و تنوع موادی که می خواهید آن ها را بپزید بستگی دارد. بخار پز ها در طرح های یک طبقه -دو طبقه و بیشتر طراحی می شوند. برای راحتی هرچه بیشتر شما بهتر است بخارپز به دکمه خاموش اتوماتیک مجهز باشد.

هوا پز

هواپز توسط یک هالوژن و یک فن که باعث می شود هوا داخل مخزن هواپز را گرم کرده و باعث پخت سریع غذا بشود. قابلیت های متفاوت: برخی از انواع هواپزها قابلیت های متنوع دیگری از جمله سرخ کردن، بریان کردن، برشته کردن، کباب کردن، بخارپز کردن، تست کردن، یخ زدائی، خشک کردن مواد تازه و پخت کیک و شیرینی را نیز دارا می باشند. البته هرچه میزان این قابلیت ها بیشتر باشد، در زمان خرید هزینه بالاتری را نیز باید پرداخت نمود هواپزها بسته به نوع و مدل خود ممکن است لوازم جانبی متفاوتی از جمله تابه سرخ کن، پایه نان، پایه کوتاه، پایه بلند، دسته درب، انبر، بخارپز، سیخ و ... را دارا باشند. در هنگام خرید به قفل ایمنی، گنجایش و توان دستگاه توجه کنید.

چای ساز 

چای‌سازها به سه دسته دم‌آور(قوری بالای کتری قرار می‌گیرد) چای‌ساز دارای استند (یک صفحه برای قرارگیری قوری وجود دارد و با گرم شدن صفحه چای به ‌آرامی دم می‌کشد) و چای‌ساز بدون قوری (محفظه‌ای داخل کتری قرار دارد که چای در آن محفظه دم می‌کشد و در بعضی برندها این محفظه بعد از دم کشیدن چای به‌صورت آسانسوری بالا می‌آید) تقسیم می‌شوند. اگر تمامی نت‌های عطر و طعم چای برای شما قابل تشخیص است، نوع دم‌آور برای شما مناسب‌تر است ولی اگر به ظاهر وسیله‌های آشپزخانه خیلی اهمیت می‌دهید نوع استنددار معمولا ظاهر شکیل‌تری دارد. نوع بدنه چای‌سازها معمولا فلزی، پلاستیکی یا شیشه‌ای است. انواع پلاستیکی ممکن است مقداری آب کتری را طعم‌دار کند، انواع شیشه‌ای به مرور زمان جرم می‌گیرد و بدنه نوع فلزی خیلی داغ می‌شود. حجم کتری را بر اساس تعداد و میزان استفاده انتخاب کنید.

آسیاب برقی

دستگاه‌های آسیاب انواع متفاوتی دارند. اگر از این دستگاه فقط برای آرد کردن مکمل های غذایی استفاده می کنید می‌توانید انواع ارزان قیمت و معمولی آن را تهیه فرمایید. در مقابل اگر می‌خواهید آسیاب را برای آرد کردن و نان درست کردن، شیرینی پزی و کیک به کار برید، بهتر است کمی بیشتر هزینه کرده و نوع مرغوب آن را تهیه کنید. از نظر ظرفیت، بسته به نیاز خود می توانید این دستگاه را در اندازه های متفاوت تا ظرفیت 20 فنجان آرد تهیه نمایید. وزن دستگاه آسیاب، اندازه موتور، میزان صدا شستشوی راحت و میزان مصرف انرژی نیز ازمواردی است که هنگام خرید باید به آن ها توجه نمایید.

مخلوط کن

برای خرید دستگاه مخلوط کن به حجم مواد مورد استفاده در هربار کار با مخلوط کن را در نظر بگیرید. در خرید مخلوط کن وات یا میزان قدرت مخلوط کن دارا بودن دکمه یخ ( که می توان از آن برای تهیه انواع نوشیدنی های خنک استفاده نمود) دارا بودن دریچه کوچکی در بالای پارچ (که این امکان را فراهم می کند تا بتوانید مقادیری از مواد را در حالیکه مخلوط کن کار می کند به آن اضافه نمایید) و داشتن فیلتر (برای جلوگیری از ورود پالپ میوه به نوشیدنی نهایی) توجه کنید.

همزن برقی

همزن های برقی در دونوع کاسه دار و معمولی وجود دارند. همزن هاي برقي معمولا داراي تيغه های مختلفي هستند که هر کدام از آن ها براي همزدن مواد خاصي کاربرد دارند. به عنوان مثال سری خمير زن، سری تخم مرغ زن، سري ورز دهنده و سری همزن که کاربرد هاي متفاوتي دارند. برخي از عوامل موثر در قیمت عبارتند از : نوع همزن، توان، تعداد سري ها، تعداد سرعت موتور، شرکت سازنده و ... .

سماور

این کالا در انواع ذغالی، برقی، گازی و نفتی موجودند که البته دو دسته سمارهای برقی و گازی این روز‌ها کاربر بیشتری دارند. سماورهای برقی هم با توجه به گرانی و همچنین کمبود برق این روز‌ها کمتر از نمونه‌های گازی مورد توجه قرار می‌گیرند. برخی از سماورهای گازی، فاقد ترموکوپل بوده و این امر می‌تواند یک امتیاز منفی برای آن‌ها محسوب شود. ترموکوپل، جریان گاز را هنگام خاموش شدن سماور به علت وزش باد یا قطع موقتی گاز، کاملا قطع و از انتشار گاز در منزل جلوگیری می‌کند. در نتیجه استفاده از سماور گازی فاقد ترموکوپل می‌تواند منجر به بروز خسارات جبران ناپذیری شود. حتما دقت کنید که روی در آن دستگیره چوبی نصب شده باشد. بعضی از سماورها دستگیره دارند اما دستگیره آن ها از پلاستیک نسوز است! بهتر است از این سماورها هم نخرید چون پلاستیک دستگیره شان چندان هم نسوز نیست! بعد از مدتی می سوزد و از بین می رود و شما مجبور می شوید آن را تعمیر کنید.

سبزی خردکن

سبزی خرد کنها در دو نوع برقی و دستی موجود هستند .در سبزی خرد کن های برقی ایمن مصرف کننده نمی‌تواند ولو با بی احتیاطی خود را به خطر بیاندازد. هنگام دست بردن به داخل مخزن جهت تخلیه، روشن شدن دستگاه محال است، همچنین دریچه تخلیه دستگاه هنگام روشن بودن باز نمی‌شود. البته کالا باید دارای نشان استاندارد باشد. دقت داشته باشید که نصب و برداشتن تیغه ها بدون خطر و به سادگی امکان پذیر باشد. در گلویی موتور کاسه نمد آببندی ( پکینگ ) برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی وجود داشته باشد.

شیرجوش

وجود یک شیر جوش که حجم آن خیلی کمتر از قابلمه است با دسته ای بلند که باعث راحتی جابجایی آن می شود در هر آشپزخانه ای برای تهیه شبر داغ، انواع سس ها همچون سس بشامل و.... و گاها تهیه قهوه ترک واجب است.

قهوه ساز 

قهوه سازها به انواع فیلتردار، اسپرسوساز (قهوه اسپرسو غلیظ‌تر از قهوه‌های دیگر است)، موکا پات (قهوه جوش رو گازی برای تهیه اسپرسو)، نسپرسو ساز( دارای سیستم کف ساز برای ساخت کاپوچینو)، اسپرسوساز تمام اتوماتیک و قهوه ترک ساز تقسیم می‌شوند. اگر به قهوه ی ترک علاقه دارید به راحتی می‌توانید در یک قهوه جوش یا شیرجوش برروی گاز تهیه کنید ونیازی به خرید قهوه ساز برقی نیست اما برای تهیه قهوه فرانسه ازنوع قهوه ساز فیلتر دار تهیه کنید.

قیچی آشپزخانه

قیچی با کیفیت دارای سطحی هموار، براق یا جلا داده شده و اتصالی ظریف است. هنگام بسته شدن قیچی، ‌نوک تیغه‌ها باید کاملا بر روی هم قرار گیرند و کاملا جفت شوند. در این صورت برش می‌تواند با نوک قیچی هم انجام شود. یک قیچی خوش دست و تیز می‌تواند کار شمارا در بریدن نان خرد کردن کاهو تمیز کردن مرغ و کارهایی از این قبیل راحت کند.

ست کفگیر و ملاقه

در طبخ و آشپزی دارا بودن کفگیر و ملاقه ی مناسب  کمک به سزایی به آشپز می‌کند. ست کفگیر و ملاقه ی مناسب آشپز خانه شامل کف گفگیر پخت و پز کفگیر برنج کفگیر اسپاگتی ملاقه و... است. نوع چوبی آن مناسب استفاده در قابله و ماهیتابه هاییست که قاشق فلزی باعث خط افتادن و خراب شدن آنها می‌شود.

گوشت کوب دستی/ برقی

گوشت کوب برقی را می‌توان دست راست یک کدبانو به حساب آورد به خصوص در صورتی که چندکاره و دارای محفظه خرد کن و مخلوط کن باشد. با استفاده از گوشت کوب برقی به کار خود سرعت دهید و از آشپزی لذت ببرید. اگرچه گوشت‌کوب برقی بهتر از گوشت‌کوب های سنتی عمل می‌کنند اما بهتر است یک گوشت‌کوب ساده برای مواقعی که برق نیست یا برای سرو غذاهایی همچون دیزی که استفاده از گوشت‌کوب سنتی جزئی از آداب خوردن آن است، نیز در جهیزیه داشته باشید.

پوست کن

از پوست کن می توانید برای تهیه شکلات رنده شده، پوست کندن هویج و سیب زمینی و .... استفاده کرد. تیغه ی پوست کن باید پهن و بادوام باشد. پوست کن با تیغه فولادی کارایی بهتری نسبت به پوست کن ها با تیغه سرامیکی دارند. پوست کن های با تیغه دندانه دار برای کندن پوست سبزی جاتی مثل کدو که پوست ضخیمی دارند استفاده می شوند.

در قوطی باز کن

اغلب باز کردن درب قوطی ها کنسروها کمپوتها و از این دست دچار مشکل می شویم. از این رو برای سهولت انجام این کار می‌توان از قوطی باز کن ها استفاده کرد. قوطی باز کن ها به دو دسته ی دستی و برقی تقسیم می‌شوند. سرعت قوطی باز کن های برقی بیشتر از قوطی باز کن های دستی است. اما اغلب برای مصارف ساده ی خانگی همان درب باز کن دستی کفایت می کند. همچنین این در باز کن برای مصارف خارج از منزل که دسترسی به برق ممکن نیست هم مفید می باشد.

هاون

برای ساییدن زعفران یا له کردن سیر یا پودر کردن سبزیجات خشک و کارهایی از این دست عموما نیاز به هاون احساس می‌شود. هرچند سرعت عمل هاون از آسیاب برقی کمتر است اما استفاده زا هاون اغلب بی دردسر تر است. هاون ها دارای انواع مختلفی چون بامبو سنگی فلزی و ... هستند که استفاده از نوع بامبو و سرامیکی آن اخیرا مورد استقبال قرار گرفته است.

فلفل ساب

فلفل جزء پر طرفدار ادویه هاست به نحوی که کمتر دیده می‌شود در غذایی فلفل ریخته نشود. با استفاده از فلفل ساب در هنگام غذا خوردن هرکس می تواند بنا ببه ذائقه خود دانه های فلفل را به پودر فلفل تبدیل کند و مستقیما در غذای خود بریزد.

زعفران ساب

زعفران از محبوب ترین چاشنی های غذاهای ایرانی است که طعم و عطر آن هوش از سر آدم میبرد و مهمان را مشتاق‌تر به چشیدن غذای میزبان می‌کند. برای استفاده از زعفران باید آن را به پودر تبدیل کرد. برای ساییدن زعفران زعفران سابها می‌توانند گزینه ی خوبی باشند که هم زعفران را در آنها بسایید هم در آن نگهداری کنید.

پیمانه اندازه‌گیری

جهت تهیه غذا کیک و شیرینی برای اندازه گيري مواد و ادویه به پیمانه نیاز دارید..پیمانه ها در جنس اندازه و اشكال مختلف وجود دارند که بنا به نیاز از نوع فلزی شیشه ای پلاستیکی در سایزهای متفاوت می‌توانید از آنها تهیه کنید.

همزن دستی

از همزن دستی می توانید برای مخلوط کردن مواد خشک یا هم زدن تخم مرغ و پف دادن به آن استفاده کنید. علت استفاده از همزن دستی به جای همزن برقی در برخی موارد که مواد غذایی حساس هستند و باید با کنترل بیشتری هم زده شوند.

ترازوی آشپزخانه

ترازوی آشپزخانه جهت توزین مواد غذایی مورد استفاده در غذا به کار می رود. که به دو نوع دیجیتال و آنالوگ دسته بندی می‌شود. نوع دیگر دسته بندی ترازوهای خانگی کاسه ای و مسطح است که اغلب استفاده از نوع کاسه ای ساده تر و نوع دیجیتال آن دقیق‌تر است.

ظرف خلال دندان

خلال دندان برای از بین بردن مواد غذایی از لای دندان‌ها به کار می رود که بیشتر مواقع پس از یک وعده غذایی استفاده می‌شود. ظرفی حاوی خلال دندان باید با سایر ظروف میز مهمانی شما هم‌خوانی داشته باشد. بنابر این انتخاب رنگ شکل و جنس ظرف خلال دندان با توجه به ظروف دیگر باید انتخاب گردد.

فلاسک چای

چای جزء جدا نشدی ایرانی هاست یک چای داغ خستگی را از تن هرکس بیرون میکند. به همین خاطر انواع فلاسک در اندازه طرح و جنسهای مختلف برای نگهداری چای در مسافرت و پیک نیک های شما به فروش می رسد. کافی است بنا به نیاز خود انتخاب کنید.  محفظه درونی فلاسک ها می تواند از جنس شیشه باشد. فلاسکهای شیشه ای عمدتا بهداشتی هستند. تمیز کردنشان آسان است و از محتوای درون آن بخوبی محافظت می شود. ولی یک ایراد وجود دارد این نوع فلاسکها بسیار شکننده هستند. در نتیجه در اثر یک سهل انگاری ممکن است به هزاران قعطه تبدیل شود در نوع دوم محفظه درونی از جنس  استیل ضد زنگ می باشد که در نتیجه مشکل شکستن ندارد.  جنس پوشش بیرونی معمولا بنا به سلیقه انتخاب می شود و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. پوشش پلاستیکی مزیتی که دارد سبک بودن و حمل راحت آن است. فلاسک های دارای درب شیشه ای  ای اغلب مجهز به چوب پنبه هستند. احتمال وجود نشتی در این نوع فلاسکها زیاد است. بهترین نوع در فلاسک درهای پیچی می باشد.

کلمن

وجود آب سرد يا گرم براي مدت زمان طولانی از ملزومات مسافرت يا پيك‌نيك می باشد. زمان نگهداری مایعات در دمای مورد نظر و بهداشتی بودن ظرف از جمله نکات مورد اهمیت انتخاب کلمن می باشد.

آبپاش

اگر به پرورش گل و گیاه علاقه دارید حتما برای آبیاری آنها باید از یک آبپاش استفاده کنید. چرا که آبپاش به صورت کنترل شده و پخش آب را روی برگهای گیاه و درون گلدان می‌پاشد و از ریختن ناگهانی اب در گلدان و خراب شدن آن جلوگیری میکند. آبپاش ها در حجم ها و رنگ های مختلف وجود دارند.

جای سیب زمینی و پیاز

سیب زمینی و پیاز از پر کاربردترین مواد غذایی است که سالهاست جای خود را در گوشه ی آشپزخانه ها حفظ کرده است. اخیرا سبدهای نگهداری سیب‌زمینی و پیاز در طرح ها و رنگهای مختلف در جنس های چوبی فلزی پلاستیکی و... در اختیار همه قرار داده شده تا بتوانند با وسایل دیگر آشپزخانه ست کنند.

سرویس پلاستیک فریزری

زندگی‌های پرشتاب و کمبود وقت امروزی، ظروف نگه‌دارنده‌ی دردار از وسایل ضروری و پرکاربرد در آشپزخانه هستند؛ زیرا می‌توانید زمانی که فرصت بیشتری دارید، برای روزهای بعدی آشپزی کنید و خوراک آماده‌شده را داخل این ظروف در یخچال و فریزر نگه دارید. سپس مستقیما آن را از یخچال در ماکروویو بگذارید و وعده‌ی غذایی‌تان را گرم کنید.

ست سبد آشپزخانه

سبد آشپز خانه برای شستشوی میوه سبزی و .... لازم است. آبکش‌های مقاوم و سبک در سایزهای مختلف با سطح صاف نیاز مبرم هر آشپزخانه ایست. آبکش‌ها بهتر است دارای دسته باشند تا در هنگام آبکش کردن مواد دچار دردسر نشوید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مهسا | 1397 مهر 23


کاش کی یه مقاله هم بذارید و مارک های خوب هر کدوم از این وسایل رو هم بگبد
من تو تالار گفگو تونستم چند تا مارک خوب وسایل آشپزخونه رو پیدا کنم
چون اینجوری مطمئن تره
افراد نظر میذارن و از تجاربشون تو کار با این وسایل میگن