12 هزینه پنهان جشن عروسی

12 هزینه پنهان جشن عروسی

فهرست عناوین

فکر می کنید که کلیه هزینه های عروسی را محاسبه کرده اید؟ حتما حواستان به هزینه های کوچک که گاهی به نظرمان خیلی اهمیت ندارند باشد. برخی از این هزینه ها عبارتند از تهیه و تزئین چاقو یا وسیله برش کیک عروسی، لوازمی کوچکی که برای تزئین محل عروسی کرایه می کنید و ...

در ادامه ما هزینه هایی که ممکن است از چشم عروس یا داماد دور بماند را به شما معرفی خواهیم کرد تا با آمادگی در مراسم حضور پیدا کنید:

تغییرات در لباس عروس

اگر شما لباس عروس را کرایه کنید یا حتی آن را بخرید ممکن است تا روز عروسی احساس کنید که آن لباس به تغییراتی نیاز دارد از جمله استفاده از زیپهای متحرک و یا تنگ و گشاد کردن لباس عروس و... که همه این تغییرات مستلزم پرداخت هزینه می باشد.

پرداخت بابت ساعتهای اضافی

بعضی از عکاسان بابت ساعت های اضافی که بنا به درخواست عروس یا داماد می مانند هزینه جداگانه دریافت می کنند.

شاباش و انعام

معمولا لحظه هایی در عروسی اتفاق می افتد که آقای داماد مجبور به پرداخت انعام یا شادباش خواهد شد که باید حتما این نکته را پیش‌بینی نماید.

هزینه پست کارتهای عروسی

از آنجایی که کارتهای عروسی معمولا کمی سنگین تر از نامه های معمولی هستند چنانچه بخواهید آنها را با پست برای مهمانهایتان ارسال کنید هزینه پست را در نظر داشته باشید.

گل

معمولا انتخاب گلهایی که متناسب با فصل عروسی نیستند به علت اینکه وارداتی هستند معمولا هزینه بیشتری را دربردارند. بهتر است از گلهای محلی و متناسب با فصل سال جهت کاهش این هزینه ها استفاده کنید.

لباس عروس و لوازم جانبی

از آنجاییکه ملحقات عروسی معمولا زیاد است هزینه های جانبی زیادی هم در بردارد مثل تور عروسی، کفش، جواهرات، تاج و ... برای کاهش هزینه های عروسی می توانید بعد از پایان مراسم لباس خود را کرایه دهید و یا آن را بفروشید و یا بخشی از لوازم از قبیل تاج و تور را از دوستان خود امانت بگیرید.

برش کیک

بعضی از قنادیها برای برش کیکهای عروسی هزینه جداگانه ای را دریافت می کنند که در صورتیکه مایل به انجام آن هستید باید آن را نیز در هزینه ها لحاظ کنید.

هزینههای جانبی

چیزهایی مانند دکور، تجهیزات صوتی، تزئینات گل و ... ممکن است نیاز به حمل و نقل و چیدمان داشته باشند که بسته به توافق با فروشنده می تواند هزینه جداگانه داشته باشد.

هزینه های پاکسازی

بعضی از تالارها یا باغ تالارها هزینه های جداگانه ای بابت تمیز کردن محل، استفاده از آسانسور و ... دریافت می کنند که بهتر است همه این موارد را از قبل پیش بینی کنید.

وعده غذایی

برای شمارش تعداد وعده های غذایی، تامین کنندگانی که در جشن حضور دارند را نیز در نظر بگیرید؛ مثلا وعده غذایی برای آرایشگر یا وعده های غذایی برای دی‌جی، راننده خودرو عروس را نیز در نظر بگیرید.

هزینههای پرداخت شده بابت دریافت مجوز

به عنوان مثال برای عکس برداری در بعضی از پارکها یا اماکن تفریحی خاص، نیاز به دریافت اجازه و مجوز دارید و باید برای دریافت آن هزینه پرداخت نمایید.

ساعاتاضافی آخر شب در تالارها گاهی به مجوزهایی نیاز دارد که هزینه بیشتر ایجاد می کنند.

برنامه‌ریزی

هنگامی که برای بودجه در نظر گرفته شده برنامه ریزی می کنید، حتما به این هزینه های پنهان هم توجه داشته باشید. بعضی از آنها قابل صرفه نظر کردن هستند و بعضی را می توان با مدیریت بهتر کاهش داد. با این روش کمتر غافلگیر خواهید شد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مهدیه | 1397 خرداد 30


اوف امان از هزینه های عروسی