چگونه جشن تولدی بدون نقص برگزار کنیم؟

چگونه جشن تولدی بدون نقص برگزار کنیم؟

فهرست عناوین

اکثر مادرانی که تولد فرزندشان نزدیک است، هر روز وبسایت‌های مختلف را چک و عکس‌های پرزرق و برق تولدهای دیگران را تماشا می‌کنند و درصدد هستند تا تولدی بی نظیر برای فرزندشان برگزار کنند. اما تولدها به همان صورت که در عکس‌ها می‌بینید ایده‌آل نیستند. هر تولدی چالش‌های خود را دارد و ممکن است آن گونه که می‌خواهید ایده‌آل برگزار نشود. در ادامه راهنمایی‌هایی برای برگزاری یک تولد خوب ارائه شده که حاصل تجربه کارشناسان بزمینه و مادرانی است که برای فرزندانشان تولد برگزار کرده‌اند.

 تمی را انتخاب کنید و به جزییات بیاندیشید.

مادری تعریف می‌کرد: "قبل از اینکه تولد فرزندم را برگزار کنم، نگران بودم چه تم جذابی را انتخاب کنم تا برای او هیجان انگیز باشد. اما بعد از مدتی فهمیدم داستان اسباب‌بازی برایش خیلی جذاب است، پس تصمیم گرفتم تمی به شکل این کارتن برای او ایجاد کنم که برایش بسیار جذاب و خاطره‌انگیز شد"

در انتخاب تم، برای تولد سال‌های اول فرزندتان، سعی کنید علایق فرزندتان را در نظر بگیرید و یا آن چیزی را مبنا قرار دهید که در خانواده مورد علاقه همه است و اعضای خانواده آن را دوست دارند.

بهتر است استرس و حساسیت بالایی نداشته باشید. بچه‌ها آنقدر که بزرگترها فکر می‌کنند، با تولد خود پیچیده برخورد نمی‌کنند. همین که با استفاده از چند المان بتوانید تم جذابی را برای آنها فراهم کنید کافی است و برایشان هیجان‌انگیز خواهد بود.

ارسال دعوتنامه

دعوتنامه تولد می‌تواند با کوچکترین اشتباهی در زمان یا آدرس، تولد شما را خراب کند. در تنظیم و نگارش دعوتنامه سعی کنید نهایت دقت را به خرج دهید تا میهمانان اشتباه نکنند و سر موعد و در مکان مقرر حاضر شوند.

اگر والدین بچه‌ها را دعوت می‌کنید آن را در دعوتنامه قید کنید و حتما از دو یا سه هفته قبل، دعوت‌نامه را ارسال کنید.

بعضی‌ها می‌گویند اگر فرزند شما 6 ساله شد، 1 6 میهمان را به میهمانی دعوت کنید. خیلی شلوغش نکنید چون هم هزینه‌هایتان بالا می‌رود و هم ممکن است نتوانید جمعیت بچه‌ها را کنترل کنید. سعی کنید دوستان نزدیک فرزندتان را دعوت کنید.

برنامه ریزی برای غذا و فعالیت‌های داخل تولد

هیچ چیز در تولد بدتر از آن نیست که بچه‌ها در تولد دوستشان بیکار بنشینند و در و دیوار را نگاه کنند. در یک تولد خاطره‌انگیز، بچه‌ها باید بدوند، داد بزنند و بازی کنند. مهم نیست که چقدر دکوراسیون تولدتان سالم و شیک و تر و تمیز تا انتهای تولد باقی بماند. مهم این است که چقدر بچه‌ها از این بازی لذت ببرند و خربکاری کنند تا خاطره یک تولد جذاب در ذهنشان باقی بماند.

حتما سعی کنید برای تولد، بازی‌ها و فعالیت‌هایی را در نظر بگیرید. برای پسربچه‌ها مسابقات ورزشی و شیطنت‌آمیز و برای دختربچه‌‌ها، کارهای دستی و تزیینی زیبا و هیجان‌انگیز خواهد بود.

درباره غذای تولد باید گفت که غذا یکی از نقاطی است که می‌توانید با اندکی تامل در آن صرفه‌جویی کنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید. لزومی ندارد که حتما شام یا نهار دهید. گاهی کیک و بستنی و یا اسنک‌های ساده مانند فینگرفود کافی و مورد علاقه بچه‌هاست. راستی اگر والدین بچه‌ها را دعوت کردید حتما سرو غذا به آنها را هم در برنامه خود قرار دهید.

زمانبندی جشن

نیم ساعت اول تولد را به سلام علیک افراد و آشنا شدن آنها با هم اختصاص دهید. سپس بازی‌ها و فعالیت‌های دورهمی را شروع کنید. سعی کنید بچه‌ها را گروه گروه کنید تا قابل کنترل باشند. اگر بچه‌ها بازی یا فعالیتی را دوست ندارند، برنامه جایگزین داشته باشید و آن را تغییر دهید. اگر هیچ کدام از برنامه‌هایتان را بچه‌ها دوست نداشتند، به سراغ کارهای ورزشی، رقص، موسیقی و ... روید که برای اکثر بچه‌ها جذاب است.

نیم ساعت آخر تولد را به خوردن کیک، شیرینی و میوه و ... و باز کردن هدیه‌ها اختصاص دهید. البته حواستان باشد که به تجربه ثابت کرده که بهتر است برای تولد بچه‌های کم سن و سال، هدیه‌ها را در میهمانی باز نکنید. (چرا؟ اینجا کلیک کنید!)

 ارسال تشکر به میهمانان

اگرهدیه‌های تولد را در حضور میهمانان باز کرده‌اید نیازی به ارسال تشکر به میهمانان نیست. در غیر این صورت می‌توانید از فرزندتان بخواهید که با فیلم و یا دست‌نوشته‌ای توسط خودش یا شما از میهمانان بابت حضورشان و هدیه‌ای که داده‎‌اند تشکر کند. کارت تشکر از میهمانان باید حاوی یک یا دو نکته کاربردی از هدیه آنها باشد.

یادتان باشد شما با این کار فقط از میهمانتان تشکر نکرده‌اید، بلکه به فرزندتان نگرش قدردانی و رفتار مهربانانه با اطرافیانشان را نیز تعلیم داده‎‌اید. مقاله «چگونه فرزندتان می‌تواند از مهمانان جشن تولدش تقدیر کند؟» را بخوانید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت