یه عروسی بی جنگ و دعوا!

یه عروسی بی جنگ و دعوا!

فهرست عناوین

عروس خانم‌ها دوست دارند همه رویاها و آرزوهای دوران کودکی خود را در روز عروسی‌شان محقق کنند. بسیاری از آنها، از مدت‌ها قبل از عروسی نقشه کشیده‌اند که عروسی آنها به چه شکل برگزار شود، وسایل جشن چه باشد و آنها را از کجا بخرند. در این راه ممکن است بسیاری از آنها به نظرات داماد توجه نکنند. در حالی که همین مساله ممکن است باعث ایجاد اختلاف و بحث بین شما و همسرتان شود و کام شما را در حین برگزاری عروسی تلخ کند. بهترین راه برای جلوگیری از بروز این اختلاف، تعامل است.

در این مقاله راهکارهایی به شما پیشنهاد می‌شود که با استفاده از آنها می‌توانید با آقا داماد تعامل داشته باشید و از نظراتش استفاده کنید تا روند برگزاری عروسی مورد توافق هر دو طرف باشد.

در همان ابتدا سنگ‌هایتان را وا بکنید.

با هم بنشینید و موارد مورد توافق و اختلاف را روی کاغذ بنویسید. حتما مواردی وجود دارند که ممکن است مورد علاقه هر یک از شما نباشند و یا خط قرمز شما باشند. بهتر است فهرستی از بایدها و نبایدهای عروسی را تهیه و در طول روند مدیریت تدارکات و انجام اقدامات لازم برای برگزاری عروسی، به آنها عمل کنید.

در بعضی از امور، انتخاب را به او بسپارید.

اینکه همه انتخاب‌ها را خودتان بر عهده بگیرید، کمی مغرورانه است. سعی کنید در بعضی از موارد انتخاب‌ها را به آقا داماد بسپارید. ممکن است او علائق و سلائقی داشته باشد که با سپردن انتخاب‌ در آن زمینه‌ها به او، آنها را به طور باکیفیتی انجام دهد.

اگر استعداد هنری دارد، از آن در عروسی استفاده کنید.

ممکن است آقا داماد خلاقیت بالایی در امور کار دستی، دکوراسیون و ... داشته باشد. می‌توانید انجام بعضی امور را در این زمینه‌ها به او بسپارید. به این ترتیب هم او احساس غرور می‌کند. همچنین هنر او می‌تواند نمایشی جالب برای مهمانان باشد و مورد تحسین آنها قرار بگیرد.

رقابتی صمیمانه با هم ایجاد کنید.

این ایده انگیزه طرفین را برای انجام باکیفیت و سریع امور افزایش می‌دهد. می‌توانید هدفی را تعیین و با همسرتان رقابتی برای دستیابی به آن ایجاد کنید. مثلا نوشتن اسامی روی پاکت دعوت‌نامه‌ها، پیدا کردن تالاری که با سلائقتان بیشترین سازگاری را دارد، پیدا کردن گل‌فروشی که گل خاص مورد نظرتان را تامین می‌کند و ...

گذشت را چاشنی رابطه‌تان کنید.

نمی‌توان همه اختلافات را حل کرد و به نتیجه رسید. از این رو همواره به این نکته فکر کنید که گاهی باید بتوانید گذشت کنید و جاهایی از اختلافاتتان چشم‌پوشی نمایید. البته گذشت بیش از حد هم فایده‌های ندارد، سعی کنید حق انتخاب را در موارد اختلاف به طور مساوی بین یکدیگر تقسیم کنید تا روند برگزاری عروسی برد-برد و مورد توافق شما و همسرتان باشد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت