باید و نبایدهای خرید عروسی

باید و نبایدهای خرید عروسی

فهرست عناوین

می‌گن مردا بعد از 26 دقیقه خرید خسته می‌شن، اما این زمان برای خانمها حداقل 2 ساعته.

اینم جالبه که می‌گن خرید کردن برای آقایون یه هدفه و برای خانمها یک تفریح.

خب با این تفاسیر بریم سرِ اصل مطلب، یعنی خرید برای عروسی که با وجود این تفاوتها باید اون رو به بهترین نحو انجام داد.

درسته یکم سخته، شایدم بشه گفت که لبه تیغ قرار داریم چون خیلی از اختلافات عروس و داماد و یا خانواده ها سر همین خرید عروسی پیش میاد، اما میشه با کمی درایت و صبر این امرو تبدیل کرد به کاری شیرین و پُر از خاطره.

بریم خرید؟!

قدیم ترا تقریبا از یک هفته قبل از اینکه عروس و داماد برن خرید، اعلام می کردن تا تعدادی از خانمهای فامیل که تمایل دارن همراهیشون کنن، در این بین هم کسی پاسخ رد به این دعوت نمی داد و حدود هفت، هشت، ده نفری متشکل از مادر و خواهران عروس و داماد، خاله ها، عمه ها، زن عموها و زن دایی ها از صبح راه می افتادن به سمت بازار، فکر کنید در بین این همه عروس یا داماد چطور می تونستن اونطور که دوست دارن خریدشون رو انجام بدن؟!

تازه آقای داماد باید همه این افراد رو برای نهار به رستوران می برد و بعد از اینکه یه چلوکباب حسابی می خوردن نوبت به "سرخرید" می رسید، بله "سرخرید" یعنی یک هدیه می خریدن مثل پارچه یا طلا، به دلیل اینکه زحمت کشیدن و قدم رنجه فرمودن و عروس و داماد رو همراهی کردن.

پس باید خوشحال بود که این رسم تقریبا برچیده شده و الان دیگه کسی عروس و داماد رو برای خرید همراهی نمی کنه و شما می تونید با فراغ بال همه جا رو بگردین و هر چی که دوست دارید رو با توجه به سلیقه و یا بودجه ای که در نظر دارید خریداری کنید.

البته بد نیست که برای خریدهای سنگین تر مثل سرویس طلا همراه با بزرگترها به خرید رفت.

عروس چی بخره؟!

خریدهای عروس خانم به این سه دسته تقسیم می شوند.

1.      طلا

2.      پوششی

3.      آرایشی و بهداشتی

 حلقه را که معمولا قبل از اینکه عروس و داماد به خرید عروسی برسند، یعنی در دوران نامزدی یا عقد خریداری کرده اند.

حالا نوبت به سرویس عروسی می رسد که یکی از مهمترین خریدها برای هر عروس خانمی است.

سعی کنید سرویسی که می خرید بیشتر طلا باشد تا نگین، به جای سرویس نگین دار سرویس تراش دار بردارید، تراش در شب و زیر نور به خوبی برق می زند.

دقت کنید هر کجا می روید وزن طلا را پرسیده و حتما قبل از رفتن به طلا فروشی قیمت روز طلا در بازار را داشته باشید و با یک ماشین حساب سریع حساب کتاب کنید ببیند پول طلا چقدر است تا متوجه شوید فروشنده چقدر با شما کارمزد و سود حساب می کند و حتما روی سود تخفیف بگیرید.

بعد از اینکه خیالتان بابت خرید طلا راحت شد، نوبت به خریدهای پوششی می رسد.

چادر نماز، جانماز، لباس مجلسی، مانتو و شلوار، کفش و کیف، پارچه، روسری، حوله، جوراب، دمپایی، لباس راحتی، لباس خواب و زیر جز خریدهای پوششی هستند، که پیشنهاد می شود کیفیت را فدای کمیت نکنید و سعی کنید که خریدی در خور و شایسته داشته باشید.

و اما خرید لوازم آرایشی بهداشتی که شامل: سشوار، اتوی مو، اپیلیدی، ادکلن، تافت مو، مام، آینه، کرم پودر، پن کیک، مام، لاک ناخن، کرم مرطوب کننده، ریمل، رژگونه می شود.

سعی کنید که لوازم آرایشی اصل را خریداری کرده تا در اوایل زندگی مشترک پوست شما آسیب نبیند.

داماد چی بخره؟!

نوبتی هم که باشد نوبت آقا داماد است تا خریدهای خود را انجام دهد.

خرید آقا داماد هم به جز حلقه، به دو بخش پوششی و آرایشی بهداشتی تقسیم می شود.

کت و شلوار، کفش، دمپایی، ست حوله، لباس راحتی، لباس خواب، لباس زیر، جوراب، ست کمربند و کیف، کروات، پیراهن، شلوار، جانماز و سجاده جزو خریدهای پوششی داماد هستند.

لوازم بهداشتی داماد کم تر از عروس است که می توان به سشوار، ریش تراش، کیف اصلاح، برس ، ناخن گیر، ادکلن، ژل مو و اسپری اشاره کرد.

خریدای اشتراکی عروس و داماد...

بجز حلقه که بسیاری از عروس و دامادها از نوع شبیه به هم و جفت انتخاب می کنند، ساعت هم یکی از خریدهای مشترک است که ست های زیادی در رنگهای نقره ای و طلایی در بازار وجود دارد که زوجین با توجه به سلیقه خود می توانند یکی از این ست ها و یا دو مدل متفاوت از هم را انتخاب کنند. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در مورد ساعت داشته باشید اینجا کلیک کنید.)

چمدان نیز یکی از اقلام مشترکی است که عروس و داماد آن را خریداری می کنند تا خریدهای خود را داخل آن قرار دهند.

چمدان ها نیز معمولا به صورت ست و شبیه هم خریداری می شوند و اغلب چمدان عروس خانم به دلیل بیشتر بودن خریدهایش از چمدان آقا داماد بزرگتر است.

با انجام این خریدا، بیشتر کار انجام شده و می مونه خریدهای دیگه ای مثل آینه شمعدون و گیفت برای جشن و خریدهای اساسی مثل جهاز که هر کدوم رو در مقالات جداگونه ای بررسی کردیم و کافیه که روی هر کدوم از اونها کلیک کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت