در مورد جواهرات الماس چه می دانید؟

در مورد جواهرات الماس چه می دانید؟

فهرست عناوین

الماس یکی از نمادهای عشق و ازدواج است. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستیدکه مایلید حلقه ی الماس برای عروسی تان تهیه کنید، حتما باید برایتان جذاب باشد که حقیقت‌هایی را درباره الماس بدانید. در این مقاله حقایقی درباره الماس که گران‌ترین منبع طبیعی جهان است گردآوری شده است.

چقدر طول می‌کشد تا الماس ایجاد شود؟

تحقیقات نشان داده است بین یک تا سه میلیون سال طول می‌کشد تا الماس شکل بگیرد. همچنین الماس در فاصله 100 مایلی از سطح زمین ایجاد می‌شود. الماس از کربن ایجاد می‌شود و یکی از سخت‌ترین سنگ‌هاست.

فقط تولید الماس کافی نیست، شانس هم لازم است.

همه الماس‌هایی که در فاصله 100 مایلی زمین ایجاد می‌شوند به دست بشر نمی‌رسند و مجموعه‌ای از واکنش‌های غیر قابل پیش‌بینی در قلب زمین لازم است تا این الماس‌های انباشته به نزدیکی سطح زمین برسند و بشر بتواند آنها را استخراج کند. گفته می‌شود الماس‌هایی که اکنون در اختیار بشر قرار دارد نتیجه فوران‌های مختلف آتشفشانی است که در طول زمان باعث فرسایش سطح زمین شده و فاصله بشر را از الماس‌های موجود در زمین کم کرده است.

الماس‌ در گذشته درخشان نبوده است!

برخلاف تصور همگان الماس تا قرن پانزدهم میلادی درخشان نبوده و از ظاهر طبیعی آن در تزیین جواهرات استفاده می‌شده است. از قرون وسطا به بعد، عده‌ای از سازندگان تصمیم گرفتند روی آن را صیقل دهند و شفافش کنند.

گران‌ترین الماس کدام است؟

الماس‌ در رنگ‌های مختلف آبی، قرمز، صورتی، قهوه‌ای و سبز وجود دارد که جزو کمیاب‌ترین و گران‌ترین الماس‌ها هستند، زیرا ترکیب کربن الماس بسیار فشرده است و ناخالصی‌های بسیار اندکی می‌توانند در آن نفوذ کنند.

الماس قهوه‌ای و زرد از تزریق نیتروژن، الماس آبی از تزریق عنصر بور و الماس قرمز از تغییر ساختار هندسی الماس تحت فشار ایجاد می‌شود.

بزرگ‌ترین قطعه الماس کشف شده الماس بی‌رنگی با وزن 500 قیراط بوده است. همچنین بزرگ‌ترین الماس رنگی کشف شده، الماس 5 قیراطی قرمز رنگ بوده است که این نشان میی‌دهد الماس‌های رنگی تا چه حد کمیاب هستند.

گران‌ترین الماس فروخته شده، یک قطعه الماس 59 قیراطی بوده که 71 میلیون دلار در حراج هنگ کنگ فروخته شده است.

تهیه الماس مصنوعی با خاکستر اجساد حیواناتی که از قبل مرده‌اند، کاملا امکان پذیر است و در حال حاضر یک شرکت سوییسی این کار را انجام می دهد.

در آمریکا پارکی وجود دارد که مردم می‌توانند در آن به جستجوی الماس بپردازند و در صورت کشف، آن را برای خود بردارند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت