نکته هایی که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم- سری هفتم

نکته هایی که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم- سری هفتم

فهرست عناوین

با سری هفتم «نکته هایی که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم» با شما همراه هستیم. دو نکته کلیدی را همیشه به یاد داشته باشید؛ اول اینکه ممکن است در ابندای ازدواج با فردی رو به رو شوید که فکر کنید کاملا با آنچه شما می شناختید، تفاوت دارد و نکته بعدی اینکه برای پیشرفت رابطه زناشویی گاهی اوقات باید از هم دور باشید.ادامه مقاله را به دقت بخوانید.

اگر با خود میگویید همسرتان همان کسی نیست که با او ازدواج کردهاید، به احتمال زیاد حق با شماست

زمانی که ما ازدواج میکنیم، سرشار از خیالات و انتظارات هستیم. اغلب تا قبل از ازدواج زمان زیادی را با هم سپری نکردهایم و به خوبی یکدیگر را نمیشناسیم. با گذر زمان، همچنان که همسرمان تغییر میکند و شخصیت واقعی خود را بروز میدهد، ما برای پذیرش او و سازگاری با شرایطش، دچار مشکل میشویم. به همان نسبت که ما در این زمینه موفق میشویم، به احتمال زیاد همسرمان نیز همانقدر در مورد پذیرش و سازگاری با ما به موفقیت دست پیدا میکند. البته این موضوع  به هیچوجه به معنای تحمل رفتارهای غیرمحترمانه یا آزاردهنده نیست، بلکه در واقع پذیرش جنبههایی از شخصیت وجودی اوست که با تصور ما از همسر آرمانی هم‌خوانی ندارد. تغییرات جزء همیشه ثابت زندگی هستند. ازدواج برای ما شرایطی ایجاد میکند تا اجتنابناپذیر بودن تغییرات را در خودمان، در یکدیگر و در کل جهان، به خوبی بپذیریم.

برای پیشرفت در زندگی زناشویی، عشق علاوه بر نزدیکی، به جدایی و دوری نیز نیاز دارد

خیلی از زوجها تلاش میکنند همهی کارها را با هم انجام دهند و به ندرت در فعالیتهای فردی شرکت میکنند. این با هم بودنهای مفرط نشانهی عشق و محبت شدید نیست، بلکه موجب وابستگی دوطرفهای میشود که بیشتر اوقات رنجش و نفرتی پنهانی به دنبال دارد. چنین وضعیتی اغلب در سالهای اول ازدواج وجود دارد و رفع این مشکل فقط نیازمند زمان است. آنچه در ابتدا امنیت، آرامش و صمیمیت به نظر میرسید، به کنترل، محدودیت و اسارت تبدیل میشود. هر رابطهای علاوه بر نزدیکی و اشتراک، به دوری و جدایی نیز نیاز دارد. فقدان هر یک از این جنبهها به عدم تعادل و بیثباتی در روابط منجر میشود. برای پیشرفت در ازدواج، هرکس باید بتواند در زندگی فردی خود احساس امنیت کند و نسبت به همسر خود نیز احساس مسئولیت و صمیمیت داشته باشند.

ما در تنهایی خود فرصت داریم شخصیت یگانهمان را بشناسیم، سلایق خاص خود را اعمال کنیم و با ریتم و سرعت دلخواه خود در زندگی حرکت کنیم. علاوه بر اینها، زمانی که ما مشغول چنین تجربیاتی هستیم، همسرمان نیز فرصت دارد که دلتنگ ما شود و هر دو در بازگشت میتوانیم تجدید دیداری عاشقانه داشته باشیم. به جای آنکه مانند دو قطعهی ناقص برای پیوستن به هم و یکی شدن تلاش کنیم، باید شخصیت مستقل خود را حفظ کنیم و به عنوان دو انسان کامل و مجزا، رابطهمان را شکل دهیم.


سری هشتم این مقالات را اینجا بخوانید.

 

منبع

کتاب 101 نکته که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم؛ نویسندگان: لیندا و چارلی بلوم؛ مترجمان: شمسالدین حسینی، الهام آرامنیا، مهدیه سامع؛ انتشارات نسل نواندیش 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت