نکته هایی که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم- سری ششم

نکته هایی که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم- سری ششم

فهرست عناوین

با سری ششم «نکته هایی که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم» با شما همراه هستیم. این را باید بدانید که برای نگاه داشتن یک رابطه عاشقانه و گرم باید همواره تلاش کرد. همینطور در یک ارتباط جنسی خوب می تواند کمک زیادی به ازدواج و صمیمیت رابطه شما بکند؛ به این ارتباط زمان دهید.


ایجاد رابطهای عمیق، بیشتر از آنچه به نظر میرسد به زمان و تلاش نیاز دارد

"آن کس که مشغول زاده شدن نیست، مشغول مردن است!" این یکی از اشعار مورد علاقهی ما از باب دیلن است. این جمله ما را به ایجاد یک زندگی پرشور و تحرک دعوت میکند. برای بالا بردن شور و نشاط در ازدواج نیز باید چنین وضعیتی داشته باشیم. عدم موفقیت در انجام این کار به معنی خاموش کردن آتش عشق و علاقهای است که در ابتدا ما را به سوی هم جذب کرد. در این صورت الگوهایی شرطی رابطهی ما را در برمیگیرند و بنیانهای آن را فرسوده میکنند. به تدریج مسایل کوچکی که از آنها چشمپوشی کردهایم یا آنها را کنار گذاشتهایم، روی هم جمع میشوند و ما یکباره با احساس ناکامی و ناامیدی مواجه میشویم. نیازهای برآورده نشده و خشمهای سرکوب شده میتوانند رابطهای را که در گذشته محکم و پابرجا بوده است، ویران کند. ممکن است روزی از خواب بیدار شویم که نومیدی سراسر وجود ما را در برگرفتهاست. اگر نسبت به این موضوع آگاه، هوشیار و حساس نباشیم، رابطهی ما خودبهخود رو به ویرانی میرود.

رابطهای عاشقانه را نمیتوان با عجله و به سرعت ایجاد کرد. یک شروع زیبا برای رابطهای عاشقانه مستلزم زمان و تلاش زیادی است و همچنین حفظ آن در شرایطی مناسب به تلاش و پیگیری مستمر نیاز دارد. ممکن است سالها طول بکشد تا شیوهای مناسب هر دو نفر برای در کنار هم بودن، پیدا شود. بهترین روابط آنهایی هستند که همیشه در حال رشد و بهبودند و بهطور مداوم از نو ایجاد میشوند.

وودیآلن گفته است:"رابطهی عاطفی همانند کوسه است که اگر حرکت نکند، میمیرد." از آنجا که ما اغلب پیچیدگی روابط انسانی را دست کم میگیریم، انتظار داریم به سرعت و به آسانی روابط عمیقی ایجاد کنیم. این عقیده باعث ایجاد حس ناامیدی شدید در وجود ما میشود و علاوه بر آن، احتمال دارد دچار احساس نفرت نسبت به همسرمان یا احساس بیکفایتی نسبت به خودمان نیز بشویم. در جهانی که همه به دنبال کسب لذتهای آنی هستند، ما خیلی زود فراموش میکنیم که اغلب بدون آمادگی کامل ازدواج کردهایم. ابعاد گوناگون ازدواج، تجربیات لازم در مسیر زندگی را برای ما فراهم میآورند. البته این رویدادی مادامالعمر است، نه تلاشی کوتاهمدت. برای مقابله با ناامیدی و داشتن ثبات قدم در این راه، به صبر زیاد و ایمان راسخ نیاز داریم. زمانی که هر دو تمایل داریم با هم این مراحل را طی کنیم، نگرانی در مورد زمان کم کم از بین میرود و ما مسحور لذتها و شادیهای این جریان میشویم.

 

رابطهی جنسی خوب لازمهی ازدواج موفق نیست، ولی بهطور حتم کمک بزرگی به آن میکند

همانطور که ارتباط جنسی خوب میتواند رابطهی شما را تقویت کند، نارضایتی جنسی هم تا حد زیادی در کاهش کیفیت روابط زناشویی مؤثر است. مسأله فقط برقراری رابطهی جنسی نیست؛ آنچه اهمیت دارد، دیدگاه هر فرد نسبت به این موضوع و احترام قائل بودن برای خواستهها و نظریات طرف مقابل است.

تلاشی که ما برای تقویت جنبهی جنسی رابطهمان انجام میدهیم، در واقع نوعی ابزار عشق و علاقه و پرورش حس مشارکت و وابستگی است. از طرفی هم لازم است ما در روابط جنسی خود صبر و خودداری بیشتری داشته باشیم تا همسرمان تحت فشار قرار نگیرد. گاهی لازم است شور و شوق بیشتری از خودمان نشان دهیم، نه از روی تسلیم، بلکه با کمال میل، و به دنیای همسرمان وارد شویم و شادی و لذت را برای او به ارمغان آوریم.

زمانی که هر کدام سعی کنیم شادی و لذت بیشتری به رابطهی جنسی خود ببخشیم، هر دو بیشتر احساس عشق و قدرشناسی میکنیم. با تشخیص درست و تلاش برای از بین بردن موانع، نه تنها احساس لذت بلکه احساس قدردانی، عشق و سپاسگزاری را نیز ارتقا میدهیم.


ادامه این مقاله را اینجا بخوانید.


منبع

کتاب 101 نکته که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم؛ نویسندگان: لیندا و چارلی بلوم؛ مترجمان: شمسالدین حسینی، الهام آرامنیا، مهدیه سامع؛ انتشارات نسل نواندیش

 

 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت