بپوش و نپوش های روز خواستگاری برای همه!

بپوش و نپوش های روز خواستگاری برای همه!

فهرست عناوین

این روزا دیگه خیلی از دختر پسرا از قبل همدیگه رو پسندیدن و حرفاشون رو زدن، و در واقع جلسه خواستگاری بیشتر برای آشنایی خانواده هاست.

اما هنوزم این روز از مهم ترین روزهای زندگی هر دختر و پسری محسوب میشه.

حالا توی روز به این مهمی چی بپوشیم؟ 

بله، شاید همین لباس بتونه باعث جذب و یا پسندیده نشدن از طرف خانواده مقابل باشه، پس باید لباسی انتخاب کنیم که از قبل دربارش فکر کردیم و بدونیم که می تونیم نظر مساعد همه رو جلب کنیم.

پیشنهادهای ما برای دخترخانوم ها

مگه میشه دختر باشی، روز خواستگاریتم باشه و دغدغه اینو نداشته باشی که چی بپوشی تا مورد ستایش بقیه باشی؟!

البته انتخاب لباس روز خواستگاری به عوامل زیادی بستگی داره، مثلا اینکه چقدر با فردی که میاد خواستگاری آشنایی دارین، یا اینکه از نظر اعتقادی و دینی چه نوع پوششی رو انتخاب می کنی.

مثلا اگر ظاهری پوشیده دارید باید همون ظاهر پوشیده رو در روز خواستگاری هم حفظ کنید، تا بین خود واقعی تون و خودی که در روز خواستگاری به داماد و خانواده اش معرفی می کنین، اختلاف فاحشی ایجاد نشه.

خودمون باشیم یا یکی دیگه؟

شما هنوز ازدواج نکردین ، پس سعی کنین از لباس هایی استفاده کنید که مناسب دختر خانم هاست و همچنین ظاهری برازنده به شما می ده.

لباس های شلوغ با نقش های درهم و برهم، لباس هایی از جنس گیپور و دانتل، کت و شلوار و کت و دامن، خیلی برای روز خواستگاری مناسب نیستنن.

سعی كنین اون چیزی که هستید رو به فرد مقابلتون نشون بدید. مثلا اگر چادری هستین در این مراسم هم چادر سر كنید و اگه به جای چادر از پوشش های دیگه استفاده می كنین در مراسم خواستگاری هم پوشش متداولتون رو نشون بدید.

چه رنگی بپوشیم؟

لباسی رو انتخاب کنین که رنگ های خیلی تند، زننده یا رنگ های خیلی تیره نداشته باشن، چون رنگ های روشن و ملایم حس صمیمت رو بیشتر منعکس می کنن و تاثیر بیشتری روی افراد می ذارن.

پس سعی کنین لباس هایی رو انتخاب کنین که دخترانگی تون رو بیشتر نشون بده و مهم تر از همه، خودتون تو این لباس ها احساس راحتی کنین.

البته خیلیم رنگی رنگی نپوشین و از سه رنگ بیشتر استفاده نکنین! خلاصه اینکه آراسته، خوشرنگ و متین باشین.

چه نوع حجابی در روز خواستگاری داشته باشیم؟!

اگه می خواید تو روز خواستگاریتون حجاب کاملی داشته باشین؛ باید تو انتخاب روسری و چادر به چند نکته دقت کنین. اول اینکه اگه لباس رنگ روشن تنتون می کنید، بهتره که روسریتون رنگ تندی داشته باشه، تا هماهنگی زیبایی با لباس تون برقرار کنه.

 جنس روسریتون رو طوری انتخاب کنین که روی سرتون، سُر نخوره. چرا که مجبور می‌شید مدام با روسری ور برید ، که هم خودتون کلافه می شید و هم ممکنه از آراستگی ظاهرتون کم بشه.

همچنین سعی کنین چادری رو که تو روز خواستگاری استفاده می کنین، طرح خیلی شلوغی نداشته باشه و وقار و زیبایی ظاهرتون رو افزایش بده. چادرهایی رو انتخاب کنید که سبک باشن و ترجیحا از جنس ساتن و ابریشم نباشن. رنگ های ملایم حالت زیبایی به شما می دن و یک چادر ساده با طرح‌های ریز برای عروس آینده بهتره.

چقدر از اکسسوری استفاده کنیم؟!

دقت کنین که مجلس خواستگاری، یک مراسم ساده و صمیمی برای آشناییه، پس بهتره که از ساده ترین شکل زیورآلات خودتون استفاده کنین، نیازی نیست دستبندهای زیاد یا چندتا انگشتر دستتون کنین، بلکه یه دستبند و گردن آویز ظریف، مناسب ترین گزینه برای شماست و باید بیشتر سعی کنین که ساده باشین. چون سادگی همیشه نشانه شیک پوشیه و هیچ وقت از مد نمی افته.

و اما چه کفشی بپوشیم؟

معمولا برای چنین مراسمی دختر خانم ها صندل های راحت به پا می کنن. سعی کنین تا حد امکان از کفش های پاشه بلند استفاده نکنین، مثلا اگر کفش پاشنه ده سانت بپوشین حتما درباره قدتون مورد قضاوت واقع می شید، اما کفشهای پاشنه تخت یا نهایتا 5 سانت بهترین گزینه هستن.

چقدر آرایش کنیم؟

اگه بیشتر اوقات آرایش می کنین بهتره که برای چنین روزی یه آرایش خیلی ملایم داشته باشین.

توجه کنین که استفاده از آرایش های تند و زننده و زیاده روی تو آرایش، مناسب عروس آینده نیست.

بهتره آرایش و لباستون رو طوری انتخاب کنین که حالت نمایش گونه نداشته باشه، حتما زیبایی طبیعی و روراست بودن تاثیری چند برابر از زیبایی ساختگی با آرایش بیش از حد خواهد داشت.

چی نپوشیم؟!

برای اولین جلسه خواستگاری از لباس های باز، تاپ و دامن های کوتاه، ساپورت های نازک و لباس هایی از این شکل اصلا استفاده نکنین.

همچنین پوشش اداری نداشته باشین، چون مراسم خواستگاری یک نوع مهمونی رسمیه و مانتوهای اداری برای یه مراسم رسمی اصلا گزینه ی مناسبی نیست.

درسته که این قرار تقریبا رسمیه اما نباید طوری بپوشین که راحت نباشین و نتونین روی صحبت هاتون تمرکز کنین. کت و شلوار خیلی رسمی، یا کفش های پاشنه بلند و لباس های تنگ و معذب روی جلسه تون تاثیر منفی میذاره، طوری که شما رو بی قرار می کنه و دلتون می خواد سریعتر مراسم رو تموم کنین و راحت بشید.

پیشنهاد ما برای آقا پسرها

درسته که آقا پسرها برای انتخاب لباس راحت ترن اما همونقدر که لباس عروس در روز خواستگاری اهمیت داره، لباس داماد هم از طرف خانواده دختر خانم حسابی آنالیز میشه و اهمیت داره.

بهترین تیپ برای روز خواستگاری چیه؟!

بیشتر طراحان لباس عقیده دارن که بهترین لباس برای آقایان تو جلسات رسمی کت و شلوار کلاسیکه. منظور اینه که کت با دو دکمه و یقه ای نرمال که نه خیلی پهن و نه خیلی نازک باشه و آستین پیراهن کمی خارج از آستین کت قرار بگیره، و قد شلوار هم باید پایین تر از مچ پا باشه و روی کفش قرار بگیره، اندازه دهنه شلوار هم بهتره که راسته باشه و نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ.

 

چه رنگی انتخاب کنید؟

همونطور که می دونید رنگ لباس تاثیر به سزایی تو جذب افراد داره به طوری که مردها تو رنگ آبی جذاب‌تر به نظر می رسن، پس بهترین رنگها برای انتخاب کت و شلوار به این ترتیب اند: آبی، خاکستری و بعد قهوه ای.

کت و شلوار چه جنسی باشه؟

کت و شلوار با الیاف مصنوعی، بعد از اتو براق می شن که این برق زدن از زیبایی اون‌ها کم می کنه.

همچنین این جنس کت و شلوارها خیلی زود بوی عرق می گیرن و سریع هم کثیف می شن.

دقت کنین که بین کت و شلوار و پیراهن باید هماهنگی وجود داشته باشه و پیراهن آستین کوتاه مناسب کت و شلوار کلاسیک نیست.

 چه کمربندی بخریم؟

اگر داماد قد کوتاهی داره، بهتره از کمربند همرنگ کت و شلوار خودش استفاده کنه.

سگک های مسی رنگ که روکش برنج دارن، بعد مدتی درخشش اولیه خودشون رو از دست می دن و لکه هایی روی اون ها ایجاد می شه که رنگ قرمز مسی آن ظاهر کمربند را بد جلوه می ده و از زیبایی اون کم می کنه.

توجه کنین که کمربند چرم با سگک نامرغوب و بد تاثیر منفی روی ظاهر افراد داره.

چه کفشی بهتر است؟

بهتره کفش رو با بند ساعت یا کمربند ست کرد. در واقع باید رنگ کفش چند درجه تیره تر از کت و شلوار باشه.

چه جورابی انتخاب بپوشید؟

هرگز از جوراب سفید استفاده نکنین، بهتره رنگ جوراب با کفش هماهنگ باشه یا یکی دو درجه از رنگ کفشتون هم تیره تر باشه.

اندازه جوراب هم مهمه زیرا وقتی یه پا روی پای دیگه قرار می گیره، نباید هیچ قسمتی از اون مشخص باشه؛ یعنی جوراب تا منطقه ای که شلوار بالا رفته رو بپوشونه.

پیرایش مردانه

انتخاب مدل مو و ریش برای داماد تو روز خواستگاری خیلی مهمه. برای همین تو این روز بیشتر از مدلهای کلاسیک و رسمی استفاده کنین، اگر هم موهای کم پشتی دارین بهتره حتی الامکان موهاتون رو کوتاه کنین و اونها رو حالت بدین و کنار موها رو از بالا کوتاه تر کنین.

مرتب و پاکیزه بودن یه اصل مهمه که نمی شه اونو نادیده گرفت، پس از مدل موهای فشن و درهم استفاده نکنین.

همچنین از عطری استفاده کنین که بوی ملایم و مردانه داشته باشه تا جذابیت شما رو در روز خواستگاری دو چندان بکنه.


در نهایت تیم بزمینه امیدواره که این نکته ها شما رو به سوی یه آینده روشن سوق بده و بتونید بهترین انتخاب های زندگی تون رو داشته باشین!

 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 08


هیچ کدوم از این چیزا ب نظر من مهم نیست فقط خودتون باشید
آروم و آزاد و راحت
نقش هم بازی نکنید بذارید بهتون خوش بگذره

farid | 1397 مهر 09


ما که رفتیم تو کمد گشتیم یه لباسی که اتو داشت کثیف نبود تنگ نشده بود رو برداشتیم تنمون کردیم و رفتیم خواستگاری -))))))

رزیتا | 1397 مهر 10


همسر من چون فامیل بود مجبور بودم لباس جدید بخرم همه لباسامو دیده بود ))) گشتم یه پیراهن صورتی خریدم خیلی هم خوشگله

مهسا | 1397 مهر 15


خوش به حال آقایون
جالبه این حجم از آسودگی که تو نظر یکی از دوستان که کامنت گذاشته هم مشخصه
کاش ما خانم ها هم سخت نمیگرفتیم و بهمون خوش میگذشت