یه عروسِ خوش اندام باش!

یه عروسِ خوش اندام باش!

فهرست عناوین

 مگه میشه عروس بود و به این جمله که "اندامم در روز عروسی چطور به نظر می رسه" فکر نکرد؟!

اصلا همه کارها و شلوغیای قبل از مراسم یه طرف و این مسئله ی داشتن تناسب اندام یه طرف دیگه.

شاید با این همه کار و مشغله وقت نداشته باشین هر روز برید باشگاه، ولی نگران این مسئله نباشید چون هم با تمرینهای کاربردی و تغذیه مناسب، و هم با نوع لباس عروسی که انتخاب می کنید می تونید در شب عروسی خوش اندام به نظر بیاید و حسابی بدرخشید.

 تمرین های کارساز برای تناسب اندام عروس

 شنا از پهلو

برای شروع روی پنجه های پا و دست یا روی دست و زانوهایتان به حالت شنا قرار بگیرید، در حالی که دست هایتان کمی بازتر از شانه ها باشد، عضلات مرکز بدنتان را درگیر کنید طوری که مفاصل ران شما با بقیه بدنتان در یک راستا باشند.

سپس آرنج راستتان را خم کرده و بدنتان را به آرامی به سمت چپ بچرخانید، بعد به حالت اول برگردید و حرکت را بر سمت دیگر بدن انجام دهید.

 پرش با طناب

دو انتهای طناب را در دست داشته باشید. به مدت 1 دقیقه طناب بزنید و اطمینان حاصل کنید که عضلات مرکز بدنتان درگیر است و هنگامی که می پرید به آرامی روی پاهایتان بایستید.

بهتر است از دو بار پریدن میان چرخش های طناب دوری کنید و برای هر چرخش طناب فقط یک بار بپرید.

  کلاغ پر

ابتدا تمام قد بایستید و پاهایتان را به عرض شانه ها باز کرده و روی زانوهایتان که با قوزک پای شما در زاویه 90 درجه هستند بنشینید.

در این حالت،هر قدر می توانید به یک سمت بپرید. به همان حالت کلاغ پر فرود آمده و فورا به جای اول برگردید و همین حرکت را به سمت دیگر انجام دهید.

 بشین- پاشو

ابتدا دستتان را روی زمین و جلوی پاهایتان قرار داده، به سرعت به سمت عقب بپرید و مانند حالت شنا فرود بیایید. یک حرکت شنا انجام داده و سپس به حالت کلاغ پر به جلو بپرید. به سمت بالا پریده و به همان حالت کلاغ پر فرود بیایید و حرکت را تکرار کنید.

تغذیه عروس خانمها:

1.  سبزی ها، چربی ها و پروتئین های سالم میل کنید.

متخصصین تناسب اندام می گویند،"سریع ترین راه برای کاهش وزن توجه به غذایی است که می خورید. سبزی، چربی ها و پروتئین های سالم را عمده ترین غذاهای دریافتی خود قرار دهید، که این به شما کمک می کند سریع ترچربی بسوزانید.

2. محدود کردن مصرف کربوهیدراتها

با وجود استرس های پیش از ازدواج، در برابر گرایش به مصرف غذاهای شیرین و پر کربوهیدرات مقاومت کنید، چون هرچه کربوهیدرات بیشتری مصرف می کنید، بدنتان بیشتر به حفظ کردن آب تمایل دارد.

3. مصرف غذا در فواصل صحیح

به عروس خانمها توصیه می شود، مانند یک پادشاه صبحانه، مانند یک ملکه ناهار و مانند یک فقیر شام بخورند. چون"خوردن وعده های بزرگ تر در صبحانه به بدن کمک می کند در طول روز کالری ها را مصرف کند و سوخت و ساز را افزایش دهد. خوردن شام پر حجم باعث می شود بدنتان چربی بیشتری ذخیره کند زیرا به احتمال زیاد تحرک نخواهید داشت و کالری چندانی نمی سوزانید."

 روز قبل از عروسی چی بخورید؟

بهتر است از مصرف غذاهای نفاخ مانند گل کلم، شیر، لوبیا و تربچه بپرهیزید و در صورتی که به خوراکی خاصی آلرژی دارید آن را نخورید.

رژیم پیشنهادی برای روز قبل از عروسی رژیم دتوکس می‌باشد که باعث رفع ورم می شود.

 به این ترتیب:

صبح: ۲ عدد ماست پروبیوتیک، ۲ قاشق جودوسر،‌ یک حلقه آناناس

ظهر: ۶ قاشق روغن زیتون و سبزیجات، ۲ تکه نان کامل

بعد از ظهر: ۱ عدد کیوی، ۲ عدد گردو،‌ ۱۰ عدد بادام، ۱۰ عدد فندق

میان وعده: ۱ کاسه سوپ سبزیجات، ۱ کاسه ماست،‌ ۲ عدد نان کامل

شب : چای بابونه/ لیمو، ۲ عدد خرمای خشک

 انتخاب لباس عروس مناسب چه تاثیری در جذابیت دارد؟

بهتر است کمی واقع بین باشید و آنچه که همیشه در رویاهای خود به عنوان لباس عروس می پرورانده اید را فراموش کنید و به اندام امروزی خود بنگرید. در انتخاب لباس عروس باید توجه کنید که کدام مدل لباس برای پوشاندن قسمت نامتعادل اندام تان مناسب است.

مثلا: اگر بازوها و سرشانه ها بزرگ و قطوری داشته یا کمی قوز دارید نباید لباس مدل دکلته انتخاب کنید، درعوض لباستان باید یا آستین کوتاه یا آستین حلقه ای باشد.

 اگر پایین تنه تان بزرگ است باید به دنبال لباس هایی که از زیر سینه گشاد می شوند باشید.

 اگر می خواهید بالاتنه تان را کلا جمع و جورتر کنید باید لباسی با نیم تنه گن شکل و تنگ و دامنی که از کمر پف آلود است را بپوشید.

 اگر می خواهید برجستگی های اندام خود را نشان دهید بهتر است از مدل ماهی استفاده کنید.

 اگر هم در هیچ یک از این دسته ها قرار نمی گیرید بهتر است سراغ مدلهای ساده و کشیده بروید زیرا بر بیشتر اندام ها می نشیند و ظرافت یک عروس را نشان می دهد.

 عروس خانمها، چند نکته مهم...

فقط حواستان به این نباشد که لاغر و باریک به نظر برسید، رژیم غذایی قبل از مراسم عروسی شما باید باعث درخشش چشم ها و پوستتان نیز بشود، پس بهتر است قبل از شروع هرگونه برنامه غذایی خاصی مطمئن شوید که تمام نیازهای بدنتان را برآورده می کند.

سعی کنید هم به فکر سلامت جسمی و هم روانی تان باشید، زیرا مراسم عروسی تنها یک روز است و اینکه بخواهید خود را برای یک روز زیادی به زحمت بیاندازید، دردسر ساز می شود.

بهتر است تا جایی که امکان دارد از استرس دوری کنید، زیرا استرس یکی از مشکلات قبل از عروسی است که می تواند تعادل هورمونی شما را به هم بزند و باعث به وجود آمدن جوش و یا حتی خشک شدن و چرب شدن بیش از حد پوست شود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت