نکات مهم انتخاب لباس شب

نکات مهم انتخاب لباس شب

فهرست عناوین

حتما لازم نیست تا مدل های آنچنانی لباس های مجلسی را برای پوشیدن انتخاب کنید، تنها با در نظر گرفتن چند نکته کلیدی می توانید در جشن بدرخشید.

لباسی بپوشید که کاملا اندازه بدن شما باشد.

اولین اصل در انتخاب هر لباسی به ویژه لباس شب، دقت به سایز لباس است. لباس‌های تنگ به دلیل اینکه امکان تحرک شما را محدود می‌کنند باعث عرق کردن بیش از حد شما شده و چین و چروک‌های نامناسبی را در بخش‌های مختلف بدن ایجاد می‌کنند. لباس‌های گشاد هم به دلیل اینکه حالت لخت و آویزان دارند بدن شما را پهن‌تر نشان می‌دهند. بنابراین همواره با کمک گرفتن از خیاط خودتان سعی کنید لباس را به بهترین فرم بر روی بدنتان تنظیم کنید. (کدام مدل لباس برای اندام شما مناسب است؟ کلیک کنید.)

قدکوتاه و لباس های بسیار بلند یا بسیار کوتاه!

اگر شما هم مانند ستاره‌های هالیوودی دوست دارید که لباس‌هایی که تا نوک پا امتداد دارند بپوشید حتما به این نکته توجه کنید که باید قد بلندی داشته باشید. اگر قد شما کوتاه یا متوسط است هرگز از لباس‌ها و دامن‌های بلند استفاده نکنید و در عوض سعی کنید دامن و لباس‌های بالای زانو بپوشید تا قدبلندتر به نظر برسید. البته به این نکته توجه داشته باشید که دامن شما نباید خیلی کوتاه باشد و فقط چند سانتی‌متر بالاتر از زانو باشد.

با توجه به قد خودتان نوع لباس را انتخاب کنید.

اگر قد شما کوتاه است و یا هیکل توپری دارید سعی کنید از لباس‌های یقه گرد استفاده نکنید زیرا این نوع یقه، شما را چاق‌تر نشان می‌دهد و در عوض از لباس ‌های یقه هفت استفاده کنید تا با جلب توجه اطرافیان به سمت بالا تنه و سر و گردن، شما را باریکتر و بلندتر نشان دهد. اگر قد کوتاهی دارید می‌توانید از لباس‌های که خط‌های عمودی دارند و اگر قد بلندی دارید از لباس‌های با خط‌های افقی استفاده کنید تا هیکل شما متناسب‌تر به چشم بیاید.

طول پاشنه و حفظ تناسب و زیبایی ظاهر!

کفش‌های پاشنه بلند معمولا بهترین ترفند برای باریک‌تر و کشیده‌تر نشان دادن هیکل شما هستند. البته توصیه ما استفاده از کفش‌هایی با پاشنه‌های 8 سانتی‌متری و کمتر، برای میهمانی‌ها و مجالس رسمی است. زیرا پاشنه‌های بیش از 8 سانتی‌متر باعث نامتوازن دیده شدن هیکل شما می‌شود و تناسب بدن شما را به هم می‌زند.

لباس های روشن برای پوست های تیره و لباس های تیره برای پوست های روشن!

قانون کلی در انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست، انتخاب رنگ‌های متضاد است. زیرا اگر با پوست تیره لباس تیره بپوشید تیرگی رنگ پوست شما را تشدید می‌کند و بالعکس. بنابراین اگر رنگ پوست شما تیره و یا سبزه است سعی کنید از لباس‌های با رنگ روشن مثل سفید، کرم، صورتی و ... استفاده کنید و در عوض اگر رنگ پوست شما روشن است سعی کنید از لباس‌های با رنگ تیره مانند قهوه‌ای، مشکی و .. انتخاب کنید.

فرم اندام‌تان لباس شما را مشخص می کند!

اگر اندام چاقی دارید سعی کنید که از لباس شب با یقه کشیده آستین‌دار استفاده کنید و بالعکس اگر لاغر اندام هستید از لباس‌های بدون آستین و دکلته استفاده کنید. اگر دارای شکم هستید از لباس‌های تنگ و چسبان و پارچه‌های براق مانند ساتن و ابریشم دوری کنید، زیرا جلوه مناسبی نخواهد داشت. به علاوه اگر اندام چاقی دارید سعی کنید از لباس‌های تک رنگ استفاده کنید، زیرا استفاده از رنگ‌های مختلف باعث می‌شود که اندام شما بیشتر نمایان شود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت