راهنمای انتخاب کت و شلوار دامادی بر اساس اندام

راهنمای انتخاب کت و شلوار دامادی بر اساس اندام

فهرست عناوین

به لحاظ تاریخی کاربرد اصلی دکمه برخلاف باور رایج مردم فقط تزیینی بوده است، و تنها در دوره اخیر از دکمه برای بستن پیراهن یا کت استفاده می شود. در این مقاله سعی می کنیم تا تاثیرات تعداد دکمه کت و نحوه باز و بسته بودن آنها را بر ظاهر شما در شب دامادی بررسی کنیم.

دامادهای قدبلند و لاغر بخوانند!

تقریبا هر مدلی برای افراد بلند قد و لاغر مناسب است، اما نکته مهم این است که کت و شلوار باید دقیقا اندازه شما باشد. با توجه به اینکه همه کت وشلوار فروش ها خیاط آشنا دارند، از فروشنده بخواهید اِپُل های کت را برای شما بزرگتر کرده و کمر کت را جمع کند تا در کت و شلوار عضلانی و تنومدتر دیده شوید.

در خصوص انتخاب شلوار کار زیادی از دست شما بر نمی آید. شلوار معمولا در پایین تنه های عضلانی بهتر به تن می نشیند، اما متاسفانه حقه خاصی برای پرجلوه نشان دادن شلوار بر پاهای لاغر وجود ندارد. در انتخاب شلوار برای شما اولویت اول با ران ها است. اگر کمر شلوار برایتان اندازه است ولی ران ها تنگ است، یک سایز بزرگتر انتخاب کنید و کمر آن را تنگ کنید.

دامادهای چاق تر و عضلانی تر بخوانند!

نکته مهم در انتخاب کت و شلوار برای شما این است که هرگز به سمت کت های دولبه و 6 دکمه نروید. این نوع کت ها معمولا برای افراد باریک و لاغر مناسب هستند و شما را درشت و بدهیکل نشان می دهند. کت های یقه آرشال انتخاب خوبی برای شما هستند. برای سنجیدن قد مناسب برای کت شما باید دقت کنید که لبه پایینی کت همسطح با سر انگشت میانی شما باشد. اگر گردن پهن یا صورت عریضی دارید، از انتخاب کراوات و پاپیون تنگ اجتناب کنید، چراکه جلوه خوبی نخواهد داشت.  اگر قد شما بیش از 180 سانتی متر است، کت سه دکمه یک گزینه عالی برای شماست که هم عرض سینه تان را پهن تر نشان می دهد و هم رسمی و شیک است.

کت تک دکمه

پیشنهاد ما برای دامادهای لاغر اندامی که می خواهند در شب عروسی شیک و جذاب به نظر برسند پوشیدن کت تک دکمه است.  البته کت تک دکمه ظاهر اسپرت تری به لباس شما می دهد و شاید باب طبع برخی دامادها نباشد. توجه به این نکته ضروری است که هنگامی که نشسته اید، دکمه کت باید باز و وقتی که ایستاده اید و در حال عکس گرفتن هستید دکمه کت باید بسته باشد تا ظاهر جذاب و مناسبی داشته باشید.

کت دو دکمه

کت های دو دکمه معمولا در مدل کلاسیک و با پارچه های بادوام دوخته می شوند. اگر نیم تنه بالایی شما نامتناسب است، این نوع کت برای شما مناسب خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر کت دو دکمه می پوشید، فقط دکمه اول را ببندید. کت های دو دکمه برش ایتالیایی جدیدتر از لحاظ مدرن بودن بین کت های دو دکمه کلاسیک و کت های سه دکمه مدرن قرار می گیرند. هنگام خرید کت دو دکمه حتما به ارتفاع و محل قرار گیری دکمه ها بر روی لبه های کت دقت کنید تا با بالاتنه شما تناسب داشته باشد و احساس راحتی هم در حالت باز و هم در حالت بسته بودن دکمه داشته باشید.

کت سه دکمه

اگر قد شما لاباتر از 180 سانتی متر است، کت سه دکمه یک گزینه عالی برای شماست. این دکمه ها سبب می شوند که  عرض سینه تان پهن تر به نظر برسد و در عین راحتی، شیک و رسمی باشید. کت های سه دکمه از مدل های دهه 50 و 60 میلادی هستند که طی 5 سال اخیر دوباره توسط طراحان مد در اروپا احیا شده اند. این کت ها به دلیل یقه کوتاه تری که دارند شما را تنومندتر نشان می دهند. هنگام پوشیدن کت سه دکمه، دو کمه بالایی و یا فقط دکمه وسطی را ببندید و از بستن سه دکمه همزمان خودداری کنید، چراکه ظاهری خشک و خشن به شما می دهد.

بهترین های کت و شلوار را اینجا ببینید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

علی | 1397 مهر 09


خیلی جالب و کاربردی بود ... مرسی از مطالب خوبتون

علیرضا | 1397 مهر 22


من به شخصه سلیقه خودم برای پوشیدن کت شلوار دامادیم کت مشکی و جلیقه سفیده که شاید یکم قدیمی باشه ولی به نظرم خیلی شیکه تضاد رنگش